: Δείτε το ΦΕΚ με την τροποποιημένη εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου

H τροποποιημένη απόφαση για την της στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά.

Τροποποίηση της 106428/Δ2/2-7-2019 υπουργικής απόφασης (Β’ 2875) ως προς τα μαθήματα: Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία, Χημεία, Βιολογία και Οικονομία.

Πανελλήνιες 2020: Τι αλλάζει για τους μαθητές από την επόμενη χρονιά

Ανατροπές για χιλιάδες υποψηφίους από  τον ερχόμενο Σεπτέμβρη στη Γ΄ λυκείου φέρνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με μία σειρά αλλαγών που αφορούν στις

Καταργείται η κατηγοροποίηση σχολών σε «πράσινες» και «κόκκινες» που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυνέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε μία προσπάθεια να περάσει στοιχεία ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα των ΑΕΙ, έστω και αν αυτή θα αφορούσε μόνο τμήματα που ήταν στα αζήτητα και στα οποία εισάγονταν υποψήφιοι με βαθμούς 3 και 4.

Η νέα υπουργός Παιδείας είχε εκφράσει από την πρώτη ημέρα τη διαφωνία της με τη συγκεκριμένη ρύθμιση και αποφάσισε να την καταργήσει.

– Τα νέα δεδομένα

Ως εκ τούτου, κανένας μαθητής της Γ΄ λυκείου την ερχόμενη χρονιά δεν θα εισαχθεί χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ της χώρας. Το τέλος της κατηγοροποίησης των τμημάτων που εντάσσονται στο μηχανογραφικό δελτίο σε «πράσινα» και «κόκκινα» σημαίνει στην πράξη ότι όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαιρέτως σε ποιες σχολές στοχεύουν θα πρέπει να περάσουν από τη… βάσανο των πανελλαδικών, να βαθμολογηθούν και εν συνεχεία να γίνει η κατάταξή τους στα τμήματα.

Το υπουργείο ανακοίνωσε σε ορισμένα μαθήματα καθώς και αλλαγές στη συνεξέταση Έκθεσης και Λογοτεχνίας.

: Επαναφορά της βάσης του 10

Παρά το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει εκφράσει τη βούληση της κυβέρνησης για επαναφορά του βαθμολογικού πλαφόν, ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως όλα δείχνουν, και την ερχόμενη χρονιά, πιθανότατα εκατοντάδες φοιτητές θα ανοίξουν τις «πύλες» των ΑΕΙ με βαθμούς κάτω του 10.

Μιλώντας στα «ΝΕΑ» η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στην επικείμενη επαναφορά της βάσης του 10 ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στα τμήματα και τις σχολές των ΑΕΙ, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι είναι παράλογο να εισάγονται φοιτητές με βαθμούς 3 και 4.
Το σχέδιο του υπουργείο Παιδείας για το βαθμολογικό πλαφόν

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας εντάσσεται, καταρχήν, η επαναφορά μιας ελάχιστης βαθμολογικής βάσης ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή φοιτητών στα ΑΕΙ. «Είναι παράλογο να εισάγονται φοιτητές με 3 και 4 στα ΑΕΙ. Θα δούμε πότε θα επαναφέρουμε τη βάση του 10, ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στα πανεπιστήμια» τόνισε.

: Παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση

Πάντως, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν θα μείνει εκεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο στάδιο είναι να δώσει τη δυνατότητα στα ίδια τα ιδρύματα να θέτουν και αυτά με τη σειρά τους τη δυνατότητα να καθορίζουν τη δική τους βάση εισαγωγής, η οποία θα μπορεί να υψηλότερη από αυτή που θα έχει θεσπίσει το υπουργείο. «Για παράδειγμα ένα τμήμα θα μπορεί να απαιτεί η η ελάχιστη βάση να είναι το 15 ή το 17» λένε «πηγές» του .

Αναφορικά με τις υπόλοιπες αλλαγές που θα ισχύσουν του χρόνου, το υπουργείο ανακοίνωσε μείωση της ύλης σε ορισμένα μαθήματα καθώς και αλλαγές στη συνεξέταση Έκθεσης και Λογοτεχνίας.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, , και η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, σχετικά με τις παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος.

Σήμερα, ανακοινώνουμε παρεμβάσεις σε τρεις άξονες:

– Εξεταστέα ύλη

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε .

– Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε

– Κατηγοριοποίηση τμημάτων.

Θα προτείνουμε στη Βουλή των Ελλήνων ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.

Εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Περαιτέρω, στην ίδια λογική, με σεβασμό στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών, ανακοινώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.»