Ύμνος στην έρευνα

Πώς μπορούν να λυθούν τα διάφορα προβλήματα στην εφαρμογή της διδασκαλίας της μεθοδολογίας αλλά και στην άσκηση μιας ερευνητικής εργασίας στο σχολείο, σε κάθε εκπαιδευτική δομή Του Νίκου Τσούλια Aπαιτείται...

Όταν άλλαξε το Εκπαιδευτικό Παράδειγμα στην Ελλάδα! (β)

Αν θέλαμε να δώσουμε τα βασικά πολιτικά και ιδεολογικά πεδία που συνεργούν καταλυτικά στην αλλαγή “εκπαιδευτικού παραδείγματος” στη χώρα μας με τις διακυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ., πρέπει να τονίσουμε την ισχυροποίηση...

Η διδασκαλία, είδος υπό εξαφάνιση

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021. Η Λυδία έχει μεγάλη αγωνία για τη σημερινή μέρα. Είναι η πρώτη φορά που θα εφαρμόσει στην πράξη τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης στο σχολείο της....

Μια μικρή ιστορία που θα μας κάνει να αγαπήσουμε ακόμη περισσότερο το βιβλίο

Όλοι γνωρίζουμε και έχουμε διαβάσει ιστορίες που τις θυμόμαστε για όλη μας τη ζωή. Πολλοί από εμάς έχουμε βιβλία ξεχωριστά, στα οποία συχνά ανατρέχουμε για να βρούμε πληροφορίες, γεγονότα, εμπειρίες...

Διαβάζοντας ένα παλιό Αναγνωστικό…

Όταν διαβάζεις ένα παλιό Αναγνωστικό βιβλίο, δεν ξέρεις πού ακριβώς βρίσκεσαι. Και όχι μόνο αυτό – διασκορπίζεσαι και διχάζεσαι. Ένα κομμάτι σου έχει μεταναστεύσει. Το παρελθόν επιστρέφει με άλλη πρόσληψη...

Η νεοσυντηρητική στροφή στα θέματα της διοίκησης της εκπαίδευσης: Η περίπτωση του πρόσφατου νόμου

Με τον πρόσφατο νόμο του Υπουργείου Παιδείας – στα ζητήματα της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης – επιχειρείται για μια ακόμη φορά, με συγκεκριμένες διατάξεις, η εφαρμογή μιας ασφυκτικής εκδοχής...

«Το Σχολείο γίνεται συντηρητικό, ο Εκπαιδευτικός υπαλληλοποιείται»

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαμορφώνει ένα απόλυτα νεοφιλελεύθερο και συντηρητικό Σχολείο και σε αυτή την επιλογή της εντάσσει και το “σχήμα” ενός προσαρμοσμένου σε αυτό εκπαιδευτικού. Του Νίκου Τσούλια...

«Κι όμως δεν υπάρχει υποχρεωτικό διάβασμα»

Ίσως να είναι και η μόνη κατηγορία που μπορεί να καταλογιστεί στο διάβασμα. Μιλώ για την υποχρεωτικότητά του. Του Νίκου Τσούλια Φυσικά, η υποχρεωτικότητα σε μια ενέργειά μας – ιδιαίτερα...

«Ο Νεοφιλελευθερισμός βλάπτει σοβαρά την Εκπαίδευση»

Ο νεοφιλελευθερισμός ανάγει την αγορά ως τον απόλυτο ρυθμιστή των εξελίξεων. Συρρικνώνει το κοινωνικό κράτος και ισχυροποιεί το αντίστοιχο μέρος του κράτους, που συνδέεται με τον αυταρχισμό, με τον έλεγχο,...

Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα προβλήματα της εκπαίδευσης στους καιρούς της πανδημίας;

Οι σχέσεις μας με τα προβλήματα της ζωής και η όποια αντιμετώπισή τους έχουν πολλές μορφές. Μπορεί να έχουμε αγωνιστική κουλτούρα για τη ζωή και να προσπαθούμε να τα λύνουμε...

«Για μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική»

Ζούμε μια σκληρή αντίφαση. Ενώ έχουν καταπέσει τα νεοφιλελεύθερα δόγματα (η αγορά ως ρυθμιστής των πάντων, η υπεροχή του «ιδιωτικού» έναντι του «δημοσίου», το προβάδισμα της οικονομίας έναντι της κοινωνίας…),...

«Ιερές Πανελλήνιες»

Πανελλήνιες: Το αύριο για αυτούς τους υποψήφιους δεν είναι αδιαπέραστο πέπλο όπως λέει ο τίτλος του κειμένου που καλούνται να σχολιάσουν και να αναλύσουν, αναφέρει ο Θόδωρος Χατζηπαντελής, καθηγητής του...