«Ιερές Πανελλήνιες»

Πανελλήνιες: Το αύριο για αυτούς τους υποψήφιους δεν είναι αδιαπέραστο πέπλο όπως λέει ο τίτλος του κειμένου που καλούνται να σχολιάσουν και να αναλύσουν, αναφέρει ο Θόδωρος Χατζηπαντελής, καθηγητής του…

Νέοι εκπαιδευτικοί: Είναι ζήτημα επιβίωσης, είναι ζήτημα αξιοπρέπειας!

Η αναφορά σε ένα μέρος του συνόλου των εκπαιδευτικών μπορεί να κριθεί ως θεώρηση αντιδεοντολογική και ελλειμματική. Θέλω όμως να εστιάσω σε μια συνθήκη εργασίας, που όχι μόνο δεν υπηρετεί…

Σχολείο για την κοινωνία και όχι για την αγορά!

Σε προηγούμενα σχετικά άρθρα μας παρουσιάστηκε η άποψη ότι ένα από τα κρίσιμα σημεία του εκπαιδευτικού διαλόγου που αφορά τους όρους «αποτελεσματικότητα», «λογοδοσία» και «αποδοτικότητα» είναι η προσφυγή στην εκπαιδευτική…

Αυτοί οι μαθητές στα χρόνια της πανδημίας…

Ποιος μπορεί να προσεγγίσει έστω με αδρές γραμμές το τι ακριβώς συμβαίνει στον κόσμο των παιδιών, των εφήβων, των νέων στους δίσεκτους καιρούς της πανδημίας; Ποιος μπορεί να ανιχνεύσει το…

Διαβάζοντας ζεις όμορφα, γιατί είσαι δημιουργός

“Διαβάζοντας ζεις περισσότερο”, είπε πολύ εύστοχα ο Ουμπέρτο Έκο. Βιώνεις πιο πολλά πράγματα. Περιδιαβαίνεις κι άλλες, κι άλλες εποχές κι άλλες και πιο πολλές κοινωνίες. Γεύεσαι πολλαπλές ανάσες της ιστορίας…

Οι τέσσερις τύποι εφήβων

Σίγουρα το νόημα της ζωής μας δεν εξαντλείται στην επιτυχή ολοκλήρωση του ρόλου μας ως γονιών και έτσι, πέρα από κάθε παροχή συναισθηματική, ηθική ή υλική.

Οι εκπαιδευτικοί αξίζουν κάτι περισσότερο!

Ο μαθηματικός Τόδας Γεώργιος, αναφέρει σε άρθρο του πώς το «τελευταίο διάστημα ακούμε αποσπασματικά κάποιες αναφορές για το πόσο σημαντικό υπήρξε το έργο των εκπαιδευτικών μέσα στην πανδημία».

«Γονείς, τους εφήβους σαν τα μάτια σας…»

Για την εφηβική ηλικία, «το κρίσιμο σταυροδρόμι» στην πορεία προς την ωρίμανση του καθένα και της καθεμιάς μας καταθέτω σήμερα μια εκτενή περιγραφή ελπίζοντας ότι θα φανεί χρήσιμη στους γονείς…

Καλό ή αποτελεσματικό σχολείο; (β΄ μέρος)

Ο ορισμός της ποιότητας στην εκπαίδευση είναι μια διαδικασία δυναμική και διαμορφώνεται μέσα από την πορεία του σχολικού οργανισμού, τις εξωτερικές επιρροές και πιέσεις αλλά και το εσωτερικό περιβάλλον δηλ….

Καλό ή αποτελεσματικό σχολείο;

Πρώτα τα ερωτήματα και οι προσδιορισμοί… Ποιο είναι το καλό και ποιο το αποτελεσματικό σχολείο; Πώς ορίζονται και ποιες είναι οι μεταξύ τους σχέσεις; Ποιες είναι οι κοινωνικές τους και…

«Κινητίτιδα, μία συνηθισμένη φλεγμονή»

Όταν βγήκα από την αίθουσα, κάπου στο μέσο του διαλείμματος τα είδα. Πέντε παιδιά μασκοφόρα καθισμένα στα παγκάκια του διαδρόμου σκυμμένα, κολλημένα πάνω σε λάμψεις μαγικές. Ήσυχα. Απολαμβάνω τις μικρές…

«Ο ρόλος της γενιάς μας»

Τα προηγούμενα χρόνια έχουμε παρατηρήσει φαινόμενα λαϊκισμού και διχασμού από τις παλαιότερες γενιές και μας οδηγούν σε πολιτικές και επιλογές, οι οποίες ανήκουν στις αυστηρές ιδεολογικές γραμμές των κομμάτων που…

«Δεν γνωρίζουμε τις πόλεις μας»!

Είχα πάει στα Γιάννενα αρκετές φορές για επαγγελματικούς ή καλύτερα για συνδικαλιστικούς λόγους. Και η ενασχόλησή μου ήταν οι ομιλίες σε Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών ή σε εκπαιδευτικές εκδηλώσεις και…