: Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξει (82%). Οι απόψεις τους μοιράζονται μεταξύ επιλογής από τα ίδια τα πανεπιστήμια (54%)και συνεργασίας κράτους και πανεπιστημίων (41%).

Το 60% των εκπαιδευτικών θεωρεί άδικες τις , το 82% πιστεύει ότι το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια πρέπει να αλλάξει, το 92% εντοπίζει σοβαρά προβλήματα υποδομών.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ευρήματα πανελλαδικής έρευνας για την εκπαίδευση, που ξεκίνησε σύμφωνα με την   στις 8 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε στις 2 Μαΐου του 2017, από την εταιρεία Global Link (σε δείγμα 1.000 εκπαιδευτικών περίπου).

Θα παρουσιαστεί στην Τελετή Απονομής των Education Business Awards 2017 powered by RDC Informatics, την Παρασκευή 5 Μαΐου και ώρα 7.30 μ.μ., στον Πολυχώρο Αθηναΐς (Καστοριάς 36, Βοτανικός, Αθήνα). Θα υπάρχει παράλληλη ζωντανή μετάδοση της τελετής απονομής, μέσω live streaming από το website των βραβείων.

Τα σημαντικότερα ευρήματα:

– Οι εκπαιδευτικοί κρίνουν τις ως αντικειμενικές σε ένα ποσοστό 64% του δείγματος (ένα 36% θεωρεί ότι δεν είναι ούτε αντικειμενικές), αλλά όχι δίκαιες. Ένα μεγάλο ποσοστό που φτάνει το 60% των εκπαιδευτικών της χώρας απαντούν ότι οι εξετάσεις αυτές δεν είναι δίκαιες (ένα 40% εδώ στον αντίποδα των παραπάνω, τις κρίνει δίκαιες).

– Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξει (82%). Οι απόψεις τους μοιράζονται μεταξύ επιλογής από τα ίδια τα πανεπιστήμια (54%)και συνεργασίας κράτους και πανεπιστημίων (41%).

– Η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος πιστεύει ότι πρέπει να εφαρμοστεί πρόγραμμα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (76%). Μόνο οι μισοί όμως θέλουν αυτή να συνδεθεί με προαγωγή και μισθολογική εξέλιξη (45%).

– Στην αξιολόγηση «πιστεύει» περισσότερο η τριτοβάθμια (80%) και η ιδιωτική εκπαίδευση (80%).

– Τα κύρια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης σήμερα κατά τους εκπαιδευτικούς της είναι: Σοβαρά προβλήματα υποδομών: (92%), Ελλιπής οργάνωση τάξεων: (80%), Χάσιμο διδακτικών ωρών: (78%). Εδώ επισημαίνεται και η ανάγκη μείωσης της διδακτέας και εξεταστέας ύλης στα σχολεία, καθώς πολλά κεφάλια της δεν διδάσκονται ποτέ στα παιδιά.

– Τα προγράμματα καινοτομίας και αριστείας στα σχολεία κατά ένα 73% του δείγματος έχουν αποτέλεσμα και είναι απαραίτητα, αν και ένα 34% δηλώνει ότι τα συμπεράσματα τους δεν αξιοποιούνται ποτέ!

– Η κύρια αξία της μόρφωσης είναι η δημιουργία ώριμων και υπεύθυνων πολιτών για ένα 51% του δείγματος.

– Τα σημαντικότερα αγαθά για την κοινωνία είναι: Παιδεία (85%), Δημοκρατία (71%), Ειρήνη (68%)

– Τα κυριότερα προβλήματα των νέων σήμερα κατά τους εκπαιδευτικούς είναι: Ανεργία (41%), Έλλειψη στόχων (23%), Παιδεία (11%).

– Οι κυβερνήσεις ασχολούνται λίγο (66%) ή καθόλου (32%) με τα προβλήματά των νέων και της εκπαίδευσης

– Υπάρχει παντελής έλλειψη εμπιστοσύνης στο Κράτος (87%) και σε μικρότερο βαθμό στη δικαιοσύνη (53%). Η μεγάλη πλειοψηφία του δείγματος, και κυρίως όσοι υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις στο χώρο της εκπαίδευσης (88%) ή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (88%), θεωρούν ότι η Ελλάδα πάει σε λάθος κατεύθυνση [78%]…

– Καταγράφεται μεγάλη δυσαρέσκεια (78%) με τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.

– Υπάρχει μεγάλη απαισιοδοξία για την έξοδο από την κρίση (76%). Κρίνεται ότι για την οικονομική ανάπτυξη απαιτούνται κυρίως: Η επιστροφή της χώρας στην παραγωγή, Η αύξηση των κοιτίδων καινοτομίας και έρευνας, Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

– Ωστόσο, παρά την απαισιοδοξία και δυσαρέσκεια, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της χώρας θέλει να παραμείνει και να εργαστεί στην Ελλάδα (77%).

Αναλυτικές πληροφορίες για τα Education Business Awards 2017 powered by RDC Informatics θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.educationbusinessawards.gr