: Με  μια  αιφνιδιαστική  ανακοίνωση  ο  τέως  κυβερνητικός   εκπρόσωπος   ανακοίνωσε  νέο  σκληρότερο  λοκντάουν  (μιας  εβδομάδας)  «για  να  ανοίξουν  τα  σχολεία  στις  11/1» προκαταβάλλοντας  την  εισήγηση  της  «επιτροπής  των  ειδικών» και   τονίζοντας  τη  σημασία της  δια  ζώσης  εκπαίδευσης, αναφέρει η Ε΄  ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης  σε ανακοίνωση της.

Μία  μέρα  μετά  ανακοινώθηκε  το  και  μετατέθηκε  για  αργότερα  το  άνοιγμα  της  Δευτεροβάθμιας.

Οι   δακρύβρεχτες  δηλώσεις  των  κυβερνητικών  εκπροσώπων  για «τα  παιδιά  μας  που  πρέπει  να  επανέλθουν  στο  φυσικό τους  χώρο, το  σχολείο» μόνο  αγανάκτηση  και  οργή  προκαλούν  στην  εκπαιδευτική   κοινότητα. Η   κυβέρνηση  μισό  χρόνο  τώρα  δεν  έχει   πάρει  κανένα  μέτρο  για  να  μπορούν  τα  σχολεία  να  παραμείνουν  ανοιχτά. Έχει  καταδικάσει  εδώ  και  δύο  μήνες  μαθητές  και  εκπαιδευτικούς  στο  μαρτύριο  του  εγκλεισμού, της  καθήλωσης  και  του  webex. Με  τη  «μαγική  λύση»  της  εξ  αποστάσεως  εκπαίδευσης  παίζουν  με  τις  ημερομηνίες, το  άνοιγμα  και  το  κλείσιμο  των  σχολείων, ανάλογα  με  τις  γενικότερες  σκοπιμότητες   που  θέλουν  να  υπηρετήσουν, αλλά  συγχρόνως  και  με  τις  αντοχές  της  ελληνικής  κοινωνίας.

Προσπαθούν  να  μας  πείσουν  ότι  όλα  λειτουργούν  κανονικά, απουσίες, προχώρημα  της  ύλης, και  βέβαια  eεξετάσεις  και  eβαθμολόγηση  των  έγκλειστων  μαθητών. Με  μια  ισοπεδωτική  και  αντιπαιδαγωγική  αντιμετώπιση  των  μαθητών  επιδιώκουν  να  καθιερωθεί  με  πρόσχημα  την  πανδημία  η εξ  αποστάσεως  εκπαίδευση  ως  ισότιμη  με  τη  δια  ζώσης  με  τα  όλα  της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, ενημέρωση γονέων, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Μας εμπαίζουν όταν μας λένε ότι παρέχεται μόρφωση, ότι μπορεί να βγαίνει ύλη με το σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο, ότι πρέπει να αγνοήσουμε πως  υπάρχουν αποκλεισμοί και οξύνονται οι ανισότητες. Προσποιούνται ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν πως  τα παιδιά βρίσκονται καθηλωμένα γύρω στις 8-10 ώρες μπροστά σε μια οθόνη, πως στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, πως  βιώνουν τον εγκλεισμό της καραντίνας, κάποια και την  αρρώστια ή το  πένθος , πολλά  τη φτώχεια και τις στερήσεις. Η ΕΞΑΕ συνιστά μέτρο βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό, αφού ακυρώνει τη ζωντανή σχέση μαθητών-εκπαιδευτικών και τη λειτουργία του διαλόγου στο φυσικό χώρο της μάθησης που είναι το σχολείο.

Θίγουν την αξιοπρέπειά μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν μας ζητούν να βάλουμε διαγωνίσματα, βαθμούς, απουσίες, να αποδεχτούμε την ΕΞΑΕ ως κανονική εκπαίδευση,  ως   απλοί διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Τηλεκπαίδευση με πλήρες ωράριο και επί μήνες είναι επικίνδυνη για τη δημόσια (ψυχική) υγεία και ατελέσφορη για τη δημόσια παιδεία. Δεν είναι μια «αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία», όπως αναφέρουν οι κυβερνητικοί ιθύνοντες.

Απαιτούμε:

· Καμία των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Παράταση  του  1ου  τετραμήνου. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία. Η επάνοδος  στη  ζωντανή  εκπαιδευτική   διαδικασία  με  όλα  τα  μέτρα  για  την  ασφαλή  λειτουργία   των  σχολείων  είναι   η  μόνη  προτεραιότητα. Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.

·Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.

·Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.

·  Να  καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση. Να  αποσυρθούν  όλες  οι  αλλαγές  που  ετοιμάζουν  στο  σύστημα   πρόσβασης  στα  ΑΕΙ που στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και σε κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να  σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας  και  να πάρουν ανάλογες αποφάσεις. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις.

Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας  και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά  γι’ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά:

·Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, έστω εκ περιτροπής (ή με βάρδιες), πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών,  μαζικά test,  ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων.

·Τα  μέτρα  για  την  ασφαλή  λειτουργία  των  σχολείων  πρέπει  να  συνδυαστούν  με  ενίσχυση  του  δημόσιου   συστήματος  υγείας, δημιουργία  ΜΕΘ, δωρεάν  και  μαζικά  τεστ, ελέγχους  στους  χώρους  εργασίας, αποσυμφόρηση   των ΜΜΜ, επίταξη  του  ιδιωτικού  τομέα  στην  υγεία, άμεσο  μαζικό  εμβολιασμό.

·Μαζικά  και  δωρεάν  τεστ  στους  χώρους  των  σχολείων. Η  πλατφόρμα  του  υπουργείου  για  εθελοντικά  τεστ  σε  εκπαιδευτικούς  και  μαθητές  Λυκείου εξυπηρετεί  επικοινωνιακές  σκοπιμότητες  και  δεν  μπορεί  να  αποδώσει  την  επιδημιολογική εικόνα των  σχολείων.

· Να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα. Άμεσος  εμβολιασμός  εκπαιδευτικών  και  γονέων  που  ανήκουν  σε  ευπαθείς  ομάδες, άδειες  σε  όσους  το  έχουν  ανάγκη.

Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ αποφάσισε κινητοποίηση την Πέμπτη 14/1 από κοινού με τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Π.Ε.