: , οι τρίτη φάση για τις αναμένεται να γίνει τέλη Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr, εφόσον οι διευθυντές ολοκληρώσουν τη διαδικασία της συγχώνευσης τμημάτων, θα επανυπολογιστούν τα κενά και θα καταγραφεί ο νέος αριθμός των ελλείψεων.

Ο νέος μειωμένος αριθμός των ελλείψεων, βάσει του σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας  θα «ξεκλειδώσει» την επόμενη φάση για την τοποθέτηση των αναπληρωτών και θα ορίσει τον αριθμό που θα προσληφθεί.

Με συνενώσεις τμημάτων επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας να διαχειριστεί τα περίπου 6.000 κενά που συνεχίζουν να υπάρχουν στην εκπαίδευση. Με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού αναμένεται το επόμενο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών.

Ένταση έχει προκληθεί σε πολλές περιοχές της χώρας μετά την οδηγία του Υπουργείου Παιδείας για σε σχολεία.

Τις τελευταίες μέρες μαθητές με τη συμπαράσταση των γονέων και των εκπαιδευτικών έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις, διαμαρτυρόμενοι για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου.

Από σχολεία στην επαρχία έως και μονάδες σε πολυπληθείς γειτονιές της Αθήνας, οι διευθυντές έλαβαν οδηγία να περιορίσουν τον αριθμό τμημάτων τους εντός των επόμενων ημερών, προκαλώντας έκρηξη οργής ιδίως σε γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς που βλέπουν να εξαντλείται το ανώτατο όριο μαθητή ανά τάξη, εν μέσω πανδημίας.

Ο φόβος των γονέων και των εκπαιδευτικών εντείνεται από το γεγονός ότι τους επόμενους μήνες οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν θα επιτρέπουν τον επαρκή αερισμό των τάξεων ούτε και την τήρηση ασφαλών αποστάσεων. 

6.000 σε σχολεία

Για ατυχείς υπολογισμούς κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί, καθώς όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, ένα μήνα μετά την έναρξη των σχολείων, συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμα 6.000 κενά στα σχολεία.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις σχολείων που δεν λειτουργεί το ολοήμερο, ενώ στην δευτεροβάθμια εντοπίζονται κενά ακόμα και σε βασικά μαθήματα, με τις ελλείψεις να «μοιράζονται» όσον αφορά τον αριθμό μεταξύ των δύο βαθμίδων.

Ο σχεδιασμός, σύμφωνα με πληροφορίες του Υπουργείου Παιδείας, είναι ο εξορθολογισμός, με στόχο να περιοριστούν τα πλεονάσματα σε καθηγητές και να καλυφθούν τα κενά, όπου παραμένουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από πέρσι, η ηγεσία είχε προχωρήσει σε κάποιες απομακρυσμένες περιοχές σε συγχωνεύσεις τμημάτων ή σχολείων, με έντονες διαμαρτυρίες από την πλευρά γονέων καθώς οι αποστάσεις σε ορισμένες περιπτώσεις διπλασιάζονταν για τους μαθητές.

Φέτος, ιδίως σε μεγάλες πόλεις όπως Χανιά, Θεσσαλονίκη και Αθήνα, γονείς καθηγητές και μαθητές έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις και σειρά κινητοποιήσεων με τις τοπικές αρχές να βρίσκονται στο πλευρό τους, με στόχο να ανατρέψουν την οδηγία για συγχωνεύσεις τμημάτων.