: Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. σχετικά με τα προβλήματα και τα κενά που προκύπτουν στους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Η ερώτηση

Αξιότιμοι κ. Βουλευτές,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα όπου μετά από χρόνια αναμονής διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών διαπιστώνουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να κατανείμει τις 10500 θέσεις μονίμων διορισμών που έχουν προκηρυχθεί εδώ και 4 χρόνια σε όλες τις βαθμίδες (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) αλλά και σε δύο χρονιές 2021 και 2022.

Διαφαίνεται πως αγνοεί το Υπουργείο Παιδείας ότι η δυναμική των παραιτήσεων λόγω συνταξιοδότησης έχει αυξήσει τα πραγματικά κατά 8000 εφέτος και άλλες 4000 πέρυσι. Ειδικότερα φέτος οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ξεπέρασαν τις 40000 και για τις τεχνικές ειδικότητες καθυστέρησαν για άλλη μια χρονιά χαρακτηριστικά, με συνέπεια να χαθούν ξανά χιλιάδες διδακτικές ώρες, θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων.

Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των και εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14%, ενώ για την τρέχουσα σχολική χρονιά το ποσοστό ανέρχεται πάνω από 26%!

Πρέπει να αναθεωρηθεί το πλάνο των διορισμών του προσθέτοντας και άλλες θέσεις για την επόμενη χρονιά και όχι να στραγγίζει με το σταγονόμετρο διορισμούς που είχαν προαναγγελθεί επί προηγούμενης διοίκησης του Υπουργείου με στοιχεία παρελθούσης τριετίας – τετραετίας.

Κύριοι Βουλευτές,

η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα ισχυρό εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής για τη χώρα μας όταν οι νέοι την επιλέγουν συνειδητά και όχι σαν λύση ανάγκης.

Πολλά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά με ελλείψεις κατάλληλων κτηρίων, υποχρηματοδότηση των εργαστηρίων και χιλιάδες σε εκπαιδευτικό προσωπικό που έχουν ως συνέπεια χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες.

Ζητούμε την παρέμβασή σας ώστε

  • Να γίνει το σύνολο των διορισμών 10500 φέτος το καλοκαίρι του 2021 και να προγραμματιστούν άμεσα οι επόμενοι διορισμοί.
  • Ειδικότερα για την Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να τηρηθεί ο κανόνας της αναλογικότητας σε σχέση με τα υπάρχοντα κενά που έχουν διαμορφωθεί και οι διορισμοί να ανέλθουν τουλάχιστον στο 25% που αναλογεί στη δευτεροβάθμια για τις ειδικότητες ΠΕ78-ΠΕ91 και ΤΕ & ΔΕ.
  • Νέα σχολικά κτήρια με προδιαγραφές και αύξηση της χρηματοδότησης των εργαστηρίων

Πανελλήνιες 2021 – Έκθεση ΕΠΑΛ: Ποιός ήταν ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων;

Πανελλήνιες 2021: Τι πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Πανελλήνιες 2021 – Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Γιατί αυτό το μάθημα «καίει» τους υποψήφιους