: Η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είναι ένα μάθημα που μπερδεύει τους υποψήφιους, αφού νομίζουν πώς έχουν πάει καλά, ωστόσο τα αποτελέσματα δείχνουν το αντίθετο.

Μόνο 227 υποψήφιοι έγραψαν άριστα πέρυσι

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, μια χαρακτηριστική χρονιά ήταν η περυσινή () , όπου από τους 71.507 υποψήφιους οι οποίοι διαγωνίστηκαν στο συγκεκριμένο μάθημα μόνο 277 άτομα (!)  κατάφεραν να πάρουν άριστους βαθμούς -από 18 έως 20- ποσοστό δηλαδή που δεν ξεπερνά το 0.39%, κάτι το οποίοι δεν συναντάται σε κανένα άλλο μάθημα, ούτε καν σε αυτό των Αρχαίων Ελληνικών, που επίσης οι μαθητές δεν καταφέρνουν με τίποτα να αριστεύσουν.

Ακόμη και μαθητές οι οποίοι είναι πραγματικά άριστοι σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα των εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας συνήθως δεν καταφέρνουν ν΄ αριστεύσουν. Πέρυσι ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων κοντά στο 27% μόλις και μετά βίας πήρε βαθμούς από 0 έως 10, ενώ οι υπόλοιποι βρέθηκαν κοντά σε μέτριες βαθμολογίες και κυρίως μεταξύ 12-13.

Το πρόβλημα που υπάρχει  με το μάθημα αυτό φαίνεται και από τα υψηλά ποσοστά αναβαθμολογήσεων, που έχει και το οποίο πέρυσι έφτασε στο 17.17%. Όσον αφορά τα χτεσινά θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι, τα φροντιστήρια δήλωσαν ότι ήταν βατά και εύκολα στη διαχείριση αλλά εντός των ημερών όταν θα ξεκινήσει η βαθμολόγηση θα φανεί η πραγματική κατάσταση. Στο μάθημα αυτό οι μαθητές συνήθως «συνωστίζονται» στις χαμηλές και μεσαίες βαθμολογίες ενώ και το ποσοστό όσων παίρνουν βαθμούς κάτω της βάσης είναι σημαντικό και ανάλογα με τη χρονιά κυμαίνεται μεταξύ 15-25%, κάποιες φορές και παραπάνω.

Σε γενικές λοιπόν γραμμές τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το μάθημα με τους λιγότερους αριστούχους είναι αυτό της νεοελληνικής Γλώσσας και ακολουθούν σχεδόν πάντα τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Φυσική.

Τα θέματα που έπεσαν

Σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό θέμα  με τίτλο «» διαγωνίστηκαν πρώτη μέρα  τωνοι υποψήφιοι ΓΕΛ στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τόσο το συγκεκριμένο θέμα το οποίο προέρχεται από δημοσίευμα στον ημερήσιο Τύπο όσο και το κείμενο του Νίκου Γκάτσου  με τίτλο «Στον Σείριο», φαίνεται από τις πρώτες εκτιμήσεις των καθηγητών ότι δυσκόλεψαν αρκετά τους μαθητές καθώς απαιτούσαν μεγάλη προσοχή στην κατανόησή τους. Οι ασκήσεις ήταν κατανοητές και χωρίς προβλήματα . Το θέμα της αφορά τους νέους και πως θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποχής, το οποίο απαιτεί ιδιαίτερη κριτική σκέψη.

Η  ένωση των φροντιστηρίων ΟΕΦΕ χαρακτήρισε τα θέματα «βατά», τονίζοντας ότι «οι υποψήφιοι κλήθηκαν να επεξεργαστούν το θέμα των προσδοκιών της νέας γενιάς για το μέλλον, θεματική ενότητα που διδάσκεται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Οι λεξιλογικές και υφολογικές ασκήσεις αντλούνται με σχετική ευκολία από τα κείμενα αναφοράς, ενώ στο θέμα της παραγωγής λόγου ζητείται να παραθέσουν την προσωπική τους γνώμη για τα εφόδια που απαιτούνται ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις του μέλλοντος καθώς και οι δράσεις με τις οποίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν έναν διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο». Το πόσο «βατά» ήταν πάντως τα θέματα θα φανεί τις επόμενες μέρες όταν οι βαθμολογητές διορθώσουν τα πρώτα γραπτά.