: Όπως αναφέρει ο Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης, Εκπαιδευτικός – Ερευνητής, Πρόεδρος ΕΕΤΕΚ, οι πρόκειται να ανακοινωθούν εντός των ημερών και θα έχουν δυσάρεστες εκπλήξεις σε μεγάλο αριθμό υποψηφίων.

Αναλυτικά όσα αναφέρει στο άρθρο του:

Οι προβλέψεις όσων ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά θέματα ανεβάζουν τον αριθμό, όσων μείνουν εκτός ΑΕΙ, σε 45.000 έως 50.000. Ο αριθμός αυτός προκύπτει από περίπου 25.000 οι οποίοι θα μείνουν εκτός λόγω του αριθμού των εισαγομένων και περίπου άλλοι τόσοι από το μέτρο της (Ε.Β.Ε.).

Ωστόσο το υπουργείο παιδείας χειρίζεται το θέμα, το οποίο θα προκαλέσει αντιδράσεις, ομολογουμένως με πολύ καλό τρόπο.

Μείωσε κατ΄ ελάχιστο τον αριθμό εισαγομένων και με τα σχετικά εύκολα θέματα οι υποψήφιοι έλαβαν καλές με αποτέλεσμα οι εισαγωγές με βαθμολογίες πολύ κάτω από τη βάση δεν θα υπάρχουν.

Βέβαια ένας πολύ μεγάλος αριθμός υποψηφίων θα μείνει εκτός, λόγω της , αλλά και γι΄ αυτούς το υπουργείο έχει προνοήσει, καθιέρωσε το παράλληλο με το οποίο δίνεται η δυνατότητα να εισαχθεί ένα μέρος των υποψηφίων στα Δημόσια ΙΕΚ, τα οποία εμφανίζονται με τον τρόπο αυτό κάτι σαν πανεπιστήμια!

Όμως και αυτό το μέτρο δεν λύνει το πρόβλημα. Η δυνατότητα απορρόφησης των (ΥΠΑΙΘ, ΟΑΕΔ, Υπουργείου Υγείας) περιορίζεται στις 8.000 περίπου. Για τους υπόλοιπους το ΥΠΑΙΘ δεν προτείνει κάτι, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αφού δεν υπάρχει δυνατότητα απορρόφησης από τα ΔΙΕΚ υπάρχουν τα Ιδιωτικά ΙΕΚ και επιπλέον υπάρχουν και τα κολέγια τα οποία είναι ισοδύναμα με τα πανεπιστήμια και δεν χρειάζονται πανελλαδικές αρκεί οι υποψήφιοι να διαθέτουν χρήματα για τα δίδακτρα.

Υπάρχει άλλη διέξοδος, για όσους εκ των πραγμάτων, μείνουν εκτός των πανεπιστημίων, των ΔΙΕΚ, των ΙΙΕΚ και των κολεγίων;

Υπάρχει η λύση εγγραφής στη Β΄ τάξη του .

Η εγγραφή αυτή δεν έχει την έννοια ότι ξαναγράφεται κανείς σε Λύκειο, ενώ το έχει τελειώσει, γράφεται διότι επιθυμεί να αποκτήσει Πτυχίο ειδικότητας με σκοπό να βρει διέξοδο στην αγορά εργασίας ή να συνεχίσει σπουδές στα ΑΕΙ μέσω των πανελλαδικών του ΕΠΑ.Λ. με απαλλαγή παρακολούθησης των γενικών μαθημάτων.

Η λύση αυτή είναι βέβαια γνωστή στο υπουργείο παιδείας το οποίο δεν αναφέρει προς ενημέρωση κάτι σχετικό. Ο λόγος είναι προφανής, η κυβέρνηση επιθυμεί να παραχωρήσει ένα μέρος της δημόσιας εκπαίδευσης και κατάρτισης στους ιδιώτες και τα δημόσια ΕΠΑ.Λ. είναι 404 ενώ τα ιδιωτικά 1 ή 2 με μικρό αριθμό μαθητών. Συνεπώς το ενδιαφέρον παραχώρησης στους ιδιώτες είναι στραμμένο στα ιδιωτικά ΙΕΚ και στα κολέγια.

Πάντως όσοι εγγραφούν σε ΕΠΑ.Λ. θα ανακαλύψουν ένα αξιόλογο σχολείο το οποίο είναι υποτιμημένο από την πολιτεία και την κοινωνία και θα έχουν ευοίωνες προοπτικές απασχόλησης και συνέχισης σπουδών.

Ίδωμεν