: Χθες το απόγευμα ο  πρωθυπουργός και η υπουργός παιδείας, Νίκη Κεραμέως παρουσίασαν το

«Η πανδήμια κατέδειξε πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια αυτή, σημείωσε ο πρωθυπουργός και ευχαρίστησε ξεχωριστά κάθε δασκάλα, κάθε δάσκαλο, κάθε καθηγήτρια, κάθε καθηγητή που αγκάλιασαν τις προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης. «Τα καταφέραμε χάρις την αφοσίωση δασκάλων, καθηγητών και μαθητών μας. Καταφέραμε και δεν έχουμε κενά στην ύλη. Ανακαλύψαμε και νέες δυνατότητες που μπορεί η τεχνολογία να μας δώσει» προσέθεσε και υπογράμμισε πως στο νέο σχολείο δεν μιλάμε μόνο για τα κτίρια, αλλά πρωτίστως για τον τεχνολογικό εξοπλισμό.

«Το τι θέλουμε να μάθουμε δεν αφορά μόνο τη γνώση. Και η γνώση εξελίσσεται. Πιάνουμε το νήμα από τη δουλειά που ξεκίνησε το 2011 με τα προγράμματα σπουδών. Σκεφτείτε ένα παιδί που θα ξεκινήσει α’ δημοτικού το 2021, θα τελειώσει το σχολειό το 2033 και το πανεπιστήμιο το 2037. Και εμείς πρέπει να σκεφτουμε πώς θα είναι κόσμος» ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Σε αυτό το πλαίσιο, είπε πως δεν μιλάμε μόνο για τη στείρα αποστήθιση και συμπλήρωσε: «Όταν έδινα εγώ εξετάσεις έπρεπε να μάθεις απέξω ένα βιβλίο. Έχει την ίδια σημασία σήμερα. Νομίζω πως όχι. Πρέπει να μάθουμε και άλλα πράγματα. Κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση διαφορετικών πηγών. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική ευφυία. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές».

Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά

«Μεγάλη σημασία αποδίδουμε στις γλώσσες» προέταξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγαλη σημασία. Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολειο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επιλέξουν τι θα κάνουν στη ζωή τους» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Επίσης, δήλωσε ότι χαίρεται που το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Περαιτέρω, επισήμανε πως δεν είναι τυχαίο ότι ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. «Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.

Σίγουρα είναι λαθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ουτε για εσάς ούτε για τη δημοσια εκπαίδευση» συμπλήρωσε.

Τίποτα δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς τους δασκάλους, τους καθηγητές μας

«Τίποτα από όλα όσα μιλάω δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους δασκάλους, τους καθηγητές μας» ανέδειξε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός.

«Όταν συζητούσαμε προεκλογικά το πρόγραμμά μας, πάντα έλεγα δώσε παραπάνω βαθμό ελευθερίας στα σχολεία» συνέχισε και αναφερόμενος στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο είπε: «Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα με το πολλαπλό βιβλίο. Τη δυνατότητα να επιλέξουν οι δάσκαλοι ποιο βιβλίο τους ταιριάζει καλύτερα. Τη δυνατότητα να εξετάζουν με διαφορετικούς τρόπους. Θα κάνει την τάξη ο δάσκαλος και ο καθηγητής πιο δημιουργική και πιο ευχάριστη. Δημιουργικότητα που συναντώ συνέχεια όταν συνομιλώ μαζί τους».

«Η

«Καθένας έχει δικαίωμα να διαδηλώνει. Θα ήθελα να τους φωνάξω μέσα και να συζητήσω μαζί τους γιατί τους ενοχλεί η έννοια της αξιολόγησης» ανέφερε εν συνεχεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικότερα, αφού σημείωσε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια, τόνισε πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. «Έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι» υπογράμμισε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Να σπάσουμε προκαταλήψεις που κρύβονται μόνο σε κούφια λόγια».

Επιπροσθέτως, επισήμανε πως «μπορούμε να συζητήσουμε για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση. Ποιος θα αξιολογεί…», σημειώνοντας ότι «η αξιολόγηση συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και στο χέρι μας είναι να την κάνουμε πράξη με τον πιο παραγωγικό και ουσιαστικό τρόπο. Η αξιολόγηση έχει και τον χαρακτήρα της επιβράβευσης. Ο δάσκαλος και καθηγητής που κάνει το κάτι παραπάνω πιστεύω ότι θέλει μια αναγνώριση ότι δούλεψε σκληρά και προσέφερε κάτι περισσότερο. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται η σπουδαία δουλειά.

Νέο νομοσχέδιο: Έρχονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων -Τι θα ισχύσει με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Κεραμέως για νέο νομοσχέδιο: Ποιός είναι ο στόχος – Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση

Κεραμέως: Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου – Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση εκπαιδευτικών