Σχεδόν ένας στους τέσσερις νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς προχώρησε σε άμεση άδεια με το που ανέλαβε καθήκοντα, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στη στελέχωση . Το ζήτημα ανέδειξε ο υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κώστας Βλάσης, ο οποίος μίλησε για τους λόγους των αδειών, τα χιλιάδες που παραμένουν αλλά και τις ενέργειες που δρομολογούνται για την κάλυψή τους. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ενώ προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης.

Μαζικοί διορισμοί και επιπλέον κενά

Ο κ. Βλάσης σημείωσε ότι από την 1η Σεπτεμβρίου διορίστηκαν 10.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, φτάνοντας συνολικά τους 50.000 από το 2020 μέχρι σήμερα. Στις αρχές του μήνα προστέθηκαν 24.000 αναπληρωτές για να περιοριστούν τα κενά, τα οποία ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν. Όπως τόνισε, σχεδόν το 23% των νεοδιόριστων πήρε κατευθείαν άδεια για λόγους όπως ανατροφή τέκνου ή κύηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχθηκαν τον διορισμό.

Διαβάστε 

Οι  ελλείψεις εκπαιδευτικών σε σχολεία

Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη σε συγκεκριμένες περιοχές. Σε έναν νομό, από τους 12 διορισμένους νηπιαγωγούς οι 6 πήραν αμέσως άδεια, αφήνοντας τα σχολεία με τα μισά κενά. Σε μικρό νησί, διορίστηκε μία νηπιαγωγός που επίσης βγήκε σε άδεια και χρειάστηκε να σταλεί άμεσα αντικαταστάτρια. Ο υφυπουργός χαρακτήρισε το πρόβλημα «δύσκολη εξίσωση», υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν τέτοιες εξελίξεις. Μέχρι την Πέμπτη, όπως είπε, θα ακολουθήσει δεύτερο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών.

Η αξία της επαγγελματικής εκπαίδευσης

Ο κ. Βλάσης στάθηκε και στην ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας γύρω από την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ώστε να πάψει να θεωρείται λύση ανάγκης. Όπως ανέφερε, σήμερα πολλά πανεπιστημιακά πτυχία δεν οδηγούν σε επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ σε τεχνικά επαγγέλματα υπάρχει αυξημένη ζήτηση με αποδοχές που ξεπερνούν τα 3.000 ευρώ μηνιαίως. «Πιο δύσκολα θα βρει δουλειά ο φιλόλογος ή ο θεολόγος από τον ηλεκτροσυγκολλητή», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στόχος είναι η δημιουργία εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.

Ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης

Τέλος, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στα Κέντρα Μελέτης, τα οποία λειτουργούν μέχρι σήμερα χωρίς θεσμικό πλαίσιο και εποπτεία. Παραδέχτηκε ότι υπάρχει «νομικό κενό» και προανήγγειλε πως μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή, ώστε να οριστεί το πλαίσιο λειτουργίας τους.

Δείτε εδώ