Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Κ. Χατζηδάκης, αντιπρόεδρος της δήλωσε:

ΠΕΚ

«Να γίνει σχολικών μονάδων κι από εκεί θα ξεκινήσουμε. Θα υπάρχει ιστοσελίδα στο Υπουργείο που θα είναι οργανωμένη και στην πρώτη φάση η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους γονείς»..

Πρόκειται για μία από τις πιο αντιεκπαιδευτικές και αντιπαιδαγωγικές πολιτικές θέσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Αντί να αναρωτηθούν οι υπεύθυνοι της Ν.Δ. το τι έχει συμβεί στην ελληνική εκπαίδευση όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης και να ασχοληθούν με κάποια έστω στοιχειώδη ιεράρχηση των προβλημάτων της και των προκλήσεών της βρήκαν τον υπαίτιο: τα ίδια τα σχολεία και πιο συγκεκριμένα τους εκπαιδευτικούς.

Θα ξεκινήσει λοιπόν η άσκηση της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΝΔ – αν εκλεγεί ως κυβέρνηση – από αυτό το στοιχείο! Δηλώνεται με τον πιο ωμό τρόπο ότι για τη συντηρητική παράταξη δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία προτεραιότητας: μέθοδοι διδασκαλίας και παιδαγωγικές πρακτικές, αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία, εκπαιδευτική έρευνα και πολιτισμική όψη του σχολείου, χρηματοδότηση και αναπτυξιακά εκπαιδευτικά  προγράμματα, εργασιακή και επαγγελματική κατάσταση των εκπαιδευτικών, αδιοριστία, αναπληρωτές που συνταξιοδοτούνται χωρίς να διοριστούν, διδασκαλία εκπαιδευτικού ακόμα και σε 5 σχολεία κλπ κλπ

Η Ν.Δ. επιχειρεί να αποενοχοποιηθεί από τη βαριά κληρονομιά που άφησε στην εκπαίδευση «μόλις προχθές» με τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών και με μια σειρά περιοριστικών μέτρων στη λειτουργία των σχολείων.

Είναι προφανές ότι θέλει να μετασχηματίσει τους γονείς από συνεργάτες των εκπαιδευτικών σε πελάτες των , να τους δώσει ένα δήθεν ρόλο και από εκεί να αρχίσει η πρακτική της επιλογής των σχολείων, της «ιδιαιτερότητάς τους», και της ιδιωτικοποίησής τους μέσω των δικών τους δυνατοτήτων για εξεύρεση πόρων για την επίλυση των προβλημάτων τους.

Χαϊδεύει τα αυτιά των γονέων ότι δήθεν τους δίνει έναν παραπάνω ρόλο στη λειτουργία του σχολείου μέσα από μια αντίληψη χυδαίου λαϊκισμού. Στην πράξη όμως υπονομεύει την παιδαγωγική συλλειτουργία εκπαιδευτικών και γονέων.

Ανεξάρτητα, από την εφαρμογή ή όχι ενός τέτοιου απαράδεκτου, αντιεκπαιδευτικού και αντιπαιδαγωγικού μέτρου, προτείνουμε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και με τις Μαθητικές κοινότητες:

α) να συνδιαμορφώσουν ένα πλαίσιο παιδαγωγικής συνεργασίας θέτοντας όλα τα ζητήματα που αφορούν γενικά τη δημόσια εκπαίδευση και τα ιδιαίτερα προβλήματα κάθε σχολείου και β)να αποκαλύψουν την αντίληψη της Ν.Δ. για να μετατρέψει τους γονείς από συνεργάτες των εκπαιδευτικών σε πελάτες των σχολείων και να απορρίψουν το γενικότερο σχέδιό της για σταδιακή ιδιωτικοποίηση όψεων της σχολικής λειτουργίας!

Το 19ο Συνέδριο του κλάδου μας να απορρίψει ομόφωνα αυτό το  σκληρό μέτρο κατά του ρόλου του σχολείου και της παιδαγωγικής σχέσης, κατά των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων.

Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε τον εκφυλισμό της παιδαγωγικής σχέσης μας με τους μαθητές μας και τους γονείς τους!