: Χωρίς να έχει συμπληρωθεί ακόμα το υλικό για την Β’ Λυκείου, το ΙΕΠ προετοιμάζεται για την εφαρμογή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας εν μέσω διαμαρτυριών για την κατάργηση ή έστω την αναστολή της.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Τα τελευταία δύο χρόνια οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου λόγω των ακραίων συνθηκών που βίωσαν εξαιτίας της πανδημίας, δεν έχουν υποβληθεί σε καμία τελική εξεταστική διαδικασία για την προαγωγή τους στην επόμενη τάξη.

Φέτος, εκτός απροόπτου και παρά τις αντιρρήσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, προβλέπεται να επιστρέψει η Τράπεζα Θεμάτων- ύστερα από αρκετά χρόνια απουσίας και μία όχι τόσο επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή-  στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να ενημερωθούν για τα προτεινόμενα θέματα στο αποθετήριο της στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, να προτείνουν ή να λύσουν ασκήσεις αλλά και να κατανοήσουν τη φιλοσοφία των θεμάτων που προωθείται μέσα από τη νέα εξεταστική διαδικασία.

Χωρίς θέματα ακόμα η Β’ Λυκείου

Βέβαια, ακόμα δεν έχει συγκροτηθεί το αποθετήριο, από τα οποίο θα ληφθούν θέματα για να εξεταστούν οι μαθητές της Β’ Λυκείου.

Σύμφωνα με ενημέρωση του iPaidia.gr από το ΙΕΠ, αυτή την εβδομάδα θα ξεκινήσει να ενισχύεται σημαντικά η ανάρτηση θεμάτων, ώστε να υπάρχει ένας ικανός αριθμός, από τον οποίο θα γίνει η διαλογή μέσω κλήρωσης για τα .

Σημειώνεται ότι σε καίρια –για την προετοιμασία των πανελληνίων- μαθήματα όπως τα Μαθηματικά και η Φυσική Προσανατολισμού ακόμα δεν έχουν αναρτηθεί θέματα, ενώ σε κάποια άλλα υπάρχει πολύ μικρός αριθμός.

Ενδεικτικά για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ για τις εξετάσεις της Α’ Λυκείου  είχαν αναρτηθεί μέχρι χθες 274 θέματα, για τις εξετάσεις της Β’ Λυκείου υπήρχαν μόλις 15 θέματα.

Στην ίδια ιστοσελίδα, βέβαια, και παρά τις καθυστερήσεις για τη συγκρότηση του αποθετηρίου για την Β’ Λυκείου, υπάρχουν οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς όσον αφορά την διδασκαλία των μαθημάτων αλλά και τον τρόπο εφαρμογής των προαγωγικών εξετάσεων ανά μάθημα με τη προσθήκη της Τράπεζας Θεμάτων.

Όπως και στο παρελθόν, από τα εξεταζόμενα θέματα, το 50% αυτών θα επιλεγεί μέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης από  την Τράπεζα Θεμάτων και για κάθε μάθημα θα αφορά διαφορετικά ζητούμενα.

Τα υπόλοιπα ζητούμενα επιλέγονται από τον καθηγητή, από τον οποίο γίνεται και η βαθμολόγηση του γραπτού.

Αντιδράσεις για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων

Η έχει αντιταχθεί στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και πέρσι ζήτησε και εισακούστηκε από την πολιτική ηγεσία, την αναστολή της λόγω του παρατεταμένου χρόνου αναστολής των σχολείων και των ιδιομορφιών που προέκυψαν από την τηλεκπαίδευση.

Αντίστοιχα φέτος, , υπογραμμίζοντας ότι παρά το άνοιγμα των σχολείων, οι αρρυθμίες στην εκπαιδευτική διαδικασία παραμένουν, με αποτέλεσμα γι’ ακόμη έναν χρόνο να μην έχουν διασφαλιστεί οι συνθήκες για μια νέα εξεταστική διαδικασία για τους μαθητές.

Από την πλευρά του το Υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, κάνοντας λόγο για ομοιομορφία στον τρόπο εξέτασης των μαθητών και για ένα αποθετήριο που έχει διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα. Επιπλέον, όπως έχει αναφέρει  και σε δηλώσεις του ο κ. Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης διασφαλίζεται με αυτόν τον τρόπο και ότι έχει καλυφθεί η διδακτέα ύλη.