: Τη νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει η αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου και θα προσληφθούν 3.300 εκπαιδευτικοί , τόνισε η υφυπουργός παιδείας.

Η συνέντευξη της υφυπουργού

Σχετικά με το , η κ. Μακρή τόνισε πως: «Φιλοδοξία μας είναι αυτό όχι μόνο να λειτουργήσει μέχρι τις 17:30 να επεκταθεί ενδεχομένως μέχρι τις 18:00 από την καινούργια χρονιά»είπε  στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1.

Όσον αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τόνισε πως: «Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  όπου είναι ο επιστημονικός συνεργάτης ο οποίος καθορίζει αυτές τις δραστηριότητες και συμβουλεύει και το υπουργείο στις εκπαιδευτικές δράσεις, έχει κανονίσει πολλά προγράμματα επιμόρφωσης».

Σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό, αναφέρθηκε στους τρόπους για να μειωθούν τα περιστατικά, ωστόσο τόνισε πως δεν θα μηδενιστούν.

«Εκτός του ότι τα παιδιά θα προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών θα υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες όπως είναι  η ρομποτική, όπως θα είναι η ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο διαδίκτυο, ο αθλητισμός, χοροί, μουσικά όργανα, διάφορες κατασκευές. Όλα αυτά τα οποία ομολογούμε όλοι ότι ήταν κάτι εξαιρετικό για το δημόσιο σχολείο, μπορεί να ήταν συνηθισμένο για τα ιδιωτικά όχι όμως για τα δημόσια σχολεία.  Το εξήγγειλε πρώτος ο Πρωθυπουργός με αφορμή το δημογραφικό και τη μεγάλη πρόκληση που υπάρχει για την πολιτεία, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 5.000 τμήματα στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην  περιφέρεια. Χαρακτηριστικά να σας πω ότι στο νομό Μαγνησίας θα είναι πάνω από 80 τα τμήματα τα οποία θα έχουν επέκταση του προγράμματος του ολοήμερου μέχρι τις 5:30. Φιλοδοξούμε και φιλοδοξούμε βασίμως ότι αυτό θα γενικευτεί  από την επόμενη χρονιά και θα υπάρχει και ανταπόκριση των γονιών ώστε να λειτουργήσει».

«Θα προσληφθούν 3.300 εκπαιδευτικοί ώστε να λειτουργήσει επαρκέστατα και να έχει αποτέλεσμα η επέκταση του καινούργιου ολοήμερου σχολείου μέχρι τις 17:30. Φιλοδοξία μας είναι αυτό όχι μόνο να λειτουργήσει μέχρι τις 17:30 να επεκταθεί ενδεχομένως μέχρι τις 18:00 από την καινούργια χρονιά αλλά φέτος με τη λειτουργία καταγράφεται η διάθεση των γονιών και των οικογενειών να χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα αυτό και εν συνεχεία  ανάλογες θα είναι και οι κινήσεις μας για την επόμενη σχολική χρονιά  που θα είναι προφανώς πιο  υποστηρικτικές και πιο διευρυντικές».

«Η πανδημία συνεχίζεται, ο τρόπος προστασίας των παιδιών είναι κάτι που θα αποφασιστεί με την επιτροπή των ειδικών.  Και αυτή τη φορά θα ακούσουμε τους ειδικούς ανάλογα με το πώς πρέπει να  αντιμετωπιστεί η πανδημία σε χώρους που υπάρχει συγχρωτισμός όπως είναι οι σχολικές μονάδες, εμείς θα δώσουμε τις σχετικές οδηγίες  και η εκπαιδευτική κοινότητα είναι ήδη ενημερωμένη και προετοιμασμένη, τα παιδιά μας κυρίως, ώστε όλα αυτά να τα αντιμετωπίσουν και να κάνουν εκείνα τα οποία πρέπει για να συνεχιστεί η ασφαλέστερη δυνατή δια ζώσης εκπαίδευση».

«Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  όπου είναι ο επιστημονικός συνεργάτης ο οποίος καθορίζει αυτές τις δραστηριότητες και συμβουλεύει και το υπουργείο στις εκπαιδευτικές δράσεις, έχει κανονίσει πολλά προγράμματα επιμόρφωσης. Να θυμίσω ότι κατά την περίοδο της πανδημίας περίπου 85 χιλιάδες εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν στην εξ αποστάσεων εκπαίδευση, επιμορφώνονται επίσης οι αναπληρωτές  στα καθήκοντα τα καινούργια τα οποία αναλαμβάνουν. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά και η ανταπόκριση η οποία υπάρχει ωθούν το υπουργειο, το ΙΕΠ να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερες ανάλογες δραστηριότητες».

«166 νέα προγράμματα σπουδών ισχύουν από πέρυσι και προστέθηκαν και καινούργια. Στον τομέα αυτό πρέπει να παραδεχτούμε ότι δεν είχαν γίνει όσα έπρεπε να γίνουνε τα προηγούμενα χρόνια παρόλα αυτά τώρα γίνονται που σημαίνει αλλαγή των προγραμμάτων, σημαίνει βελτίωση των προγραμμάτων και θέλω να σας πω με καμάρι ότι έχει προστεθεί και το πολλαπλό βιβλίο, το έχουμε ήδη νομοθετήσει.  Το πολλαπλό βιβλίο σημαίνει πως  θα προκηρύσσεται διαγωνισμός, θα καθορίζονται οι προδιαγραφές με βάση αυτές θα  συγγράφονται βιβλία, θα επιλέγονται από το ΙΕΠ και θα υπάρχει δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να διαλέγει ανάμεσα από  πολλά βιβλία  των οποίων όλων των βιβλίων η ύλη θα είναι καταχωρημένη διαδικτυακά που σημαίνει ότι θα  είναι προσβάσιμη σε παιδιά και εκπαιδευτικούς. Είναι μια μεγάλη καινοτομία, είναι κάτι στο οποίο η χώρα μας όφειλε να προχωρήσει, καθεστώς και κανόνας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Καινοτομούμε και εμείς όπως οφείλουμε να κάνουμε. Κάνουμε κάτι ξεχωριστό για την Ελλάδα αλλά όχι κάτι ξεχωριστό για τα εκπαιδευτικά χρονικά. Οφείλαμε να το κάνουμε και ήδη έχουμε προχωρήσει, τα έχουμε νομοθετήσει όλα αυτά και είμαστε στη διαδικασία που προχωρούμε».

«Το bulling είναι μια πραγματικότητα η οποία ήταν από τα αρνητικά τα οποία υπήρχαν και στην Ευρώπη  και σε όλο τον κόσμο και τώρα δυστυχώς φαίνεται ότι αποτελεί μια πραγματικότητα και στη  δική μας χώρα. Στα εργαστήρια δεξιοτήτων τα παιδιά μας  επιμορφώνονται να σέβονται τη διαφορετικότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα γιατί είναι και θέμα παιδείας πως θα τα αντιμετωπίσεις τα φαινόμενα αυτά όμως δεν αυταπατόμαστε ότι με τον τρόπο αυτό θα μηδενιστούν. Μπορεί να περιοριστούν, να γίνουν λιγότερα, μπορεί να ξέρουν οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί μας να ξέρουν να τα αντιμετωπίζουν καλύτερα και να κάνουν καλύτερη διάγνωση. Μπορεί οι 1.100 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί που υπάρχουν στα σχολεία  και εκείνοι να κάνουν τη δουλειά τους καλύτερα και να τα προλαβαίνουν τα περισσότερα εξ αυτών των φαινομένων αλλά δεν πιστεύουμε ότι θα μηδενιστούν. Κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, διδασκαλία των παιδιών πιστεύουμε ότι είναι όλα αυτά τα οποία θα περιορίσουν το φαινόμενο αλλά δεν σας κρύβω ότι δεν θεωρώ ότι θα ξεκινήσει η χρονιά ή θα τελειώσει χωρίς να εχουμε ανάλογες καταστάσεις. Πουθενά δεν το πέτυχαν ούτε και εμείς νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε».

«Πολλά περιστατικά τα προλαβαίνουμε και τα αντιμετωπίζουμε εν τη γενέσει ή άμα τη εμφανίσει χάρη στην ευαισθησία των εκπαιδευτικών αλλά και οι κοινωνικοί λειτουργοί και οι ψυχολόγοι κάνουν τη δουλειά τους και προσπαθούν να μειώσουν τις επιπτώσεις τέτοιων κακοποιητικών συμπεριφορών που δεν είναι απαραίτητα μόνο μέσα από το σπίτι είναι και μέσα  στη σχολική μονάδα, και καμιά φορά φαινόμενα τα οποία δεν τα αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί αμέσως γιατί  γίνονται εκτός της σχολικής μονάδας, όχι σε ώρες εκπαιδευτικές αλλά αφήνουν σημάδια στο παιδί. Είναι ένας συνδυασμός δράσεων, κινήσεων, ευαισθησίας, ενημέρωσης που  θα τα μειώσουν τα περιστατικά, θα μειώσουν τη βαρύτητά τους και τη συχνότητά τους λυπούμαι αλλά δεν αισιοδοξώ ότι θα τα μηδενίσουν. Δεν υπάρχει καμιά πατέντα που αυτά να τα μηδενίσει  όπως και σε ολόκληρη την κοινωνία, αντανάκλαση της κοινωνίας είναι και η σχολική μονάδα».