Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας είναι αυτό που δυσκολεύει τους υποψήφιους στις .

Αναφορικά με τα θέματα που έπεσαν φέτος,το , βρέθηκαν αντιμέτωποι ιδιαίτερα τα τελευταία τρία χρόνια με φρικτές γυναικοκτονίες, οι οποίες συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, αλλά όπως λένε οι καθηγητές «μάλλον δύσκολα διαχειρίσιμο» από τους υποψήφιους.

Το θέμα βασίστηκε σε κείμενο του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών Σταύρου Τσακυράκης (Μήθυμνα Λέσβου 1951 – Μυτιλήνη 21 Ιουλίου 2018) με τίτλο «Ημέρα καταδίκης της βίας εναντίον των γυναικών», το οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «δεν υπάρχει στην ιστορία της ανθρωπότητας διαρκέστερη και διαστροφικότερη καθυπόταξη ανθρώπων από αυτή που υπέστησαν οι γυναίκες από τους άντρες. Αρχίζοντας από τον Αριστοτέλη αναρίθμητα ήταν τα μεγάλα πνεύματα που αρνιούνταν σε αυτές την ανθρώπινη αξία.

Μέχρι τον 20ό αιώνα, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όλες οι συζητήσεις για την ισότητα θεωρούσαν ως δεδομένο ότι αυτή δεν περιλαμβάνει τις γυναίκες. Η αντίληψη ότι είναι κατώτερα πλάσματα, φτιαγμένα για να εξυπηρετήσουν την αναπαραγωγή του κόσμου των ανδρών, είχε ως συνέπεια μια τέτοια κακομεταχείριση, βία και εκμετάλλευση, που όμοιά της δεν έχει υποστεί καμία άλλη ομάδα ανθρώπων (ούτε οι μαύροι ούτε η εργατική τάξη, κανείς)». Και τα υπόλοιπα θέματα στα οποία κλήθηκαν ν΄ απαντήσουν οι υποψήφιοι αφορούσαν τη θέση της γυναίκας και βασίστηκαν σε κείμενα που δημοσιευτήκαν στην εφημερίδα το Βήμα (Φεμινισμός και Νεοφεμινισμός- Μαρίλια Παπαθανασίου) και στου γνωστού βραβευμένου συγγραφέα Χρήστου Οικονόμου από το βιβλίο του «Οι Κόρες του Ηφαιστείου».

Οι χαμηλές επιδόσεις στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, το συγκεκριμένο μάθημα οι υποψήφιοι έχουν σχεδόν πάντα, μέτριες επιδόσεις, καθώς οι περισσότεροι «συνωστίζονται» σε βαθμούς μεταξύ 13-15.

καθώς ελάχιστοι τις πετυχαίνουν.

Για παράδειγμα, πέρυσι (2022) στο συγκεκριμένο μάθημα διαγωνίστηκαν 71.631 υποψήφιοι. Από αυτούς μόνο 700 άτομα κατάφεραν να γράψουν μεταξύ 18-20, ποσοστό δηλαδή κοντά στο 1%.

Ένα ποσοστό των υποψηφίων που έφτασε στο 17.13% πήρε βαθμούς κάτω της βάσης. Έτσι οι περισσότεροι υποψήφιοι δηλαδή το 28%, κινήθηκαν σε βαθμολογίες μεταξύ 13-15. Επίσης, ένα ποσοστό γραπτών που άγγιξε το 12.50% πέρασαν από αναβαθμολόγηση.

Το περυσινό θέμα στη Νεοελληνική Γλώσσα αφορούσε στην Ιστορία και είχε τίτλο «Γιατί να μαθαίνουμε Ιστορία», από ένα κείμενο (πρόλογος βιβλίου) για τον ελληνικό εμφύλιο (Ραϋμόνδος Αλβανός). Στο κείμενο ζητήθηκε από τους υποψήφιους να αναπτύξουν ζητήματα όπως γιατί «δεν αγαπάνε οι μαθητές την ιστορία;».

Και πέρυσι τα θέματα θεωρήθηκαν βατά αλλά με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων φάνηκε ότι οι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες.