: Καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου, βαθμολόγησαν τη δυσκολία των σημερινών θεμάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Οι καθηγητές σχολίασαν στο ΑΠΕ, τα της Ιστορίας και της Οικονομίας, αλλά «αρκετά δύσκολα δεδομένων των συνθηκών, με επικίνδυνα σημεία» αυτά της Φυσικής.

«Ελαφρώς δυσκολότερα τα από πέρσι, αλλά οι καλά διαβασμένοι υποψήφιοι δεν θα έχουν πρόβλημα», αναφέρει η καθηγήτρια Ιστορίας, Στέλλα Χατζοπούλου. Η δομή ήταν τυπική και αναμενόμενη και κλιμακούμενης δυσκολίας, προσθέτει. «Καλύφθηκε μεγάλο μέρος της ύλης και τα θέματα αντλήθηκαν από όλα τα κεφάλαια. Οι θεματοδότες απέφυγαν να ζητήσουν πολλά από τα υποκεφάλαια της ύλης που είχε προστεθεί πέρσι, που πιθανόν να δυσκόλευε τους υποψηφίους», εξηγεί η κυρία Χατζοπούλου.

Συγκεκριμένα, στην ομάδα Α χρειάζεται προσοχή στη λεπτομέρεια, στην Ομάδα Β οι υποψήφιοι δεν κλήθηκαν να επιστρατεύουν τη συνδυαστική σκέψη, αλλά την ικανότητα απομνημόνευσης. Προσοχή χρειάζεται στη διαχείριση του χρόνου στο Θέμα Γ, γιατί τα παραθέματα είναι τρία και στο Θέμα Δ, το οποίο παραδοσιακά, είναι το πιο απαιτητικό, απαιτεί κριτική ικανότητα και συνδυαστική σκέψη, ιδιαίτερα το Δ1β.

O σχολιασμός του ΟΕΦΕ

Τα σημερινά θέματα στην Ιστορία Προσανατολισμού καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης με ιδιαίτερη έμφαση όμως σε θέματα από το Α΄ Κεφάλαιο της οικονομίας. Για την προσέγγιση των ζητουμένων και των δύο ομάδων απαιτείται κριτική και αφαιρετική ικανότητα από τους υποψηφίους. Οι άρτια προετοιμασμένοι μαθητές μπορούν να επιτύχουν υψηλή βαθμολογία

«Πολύ προσεγμένα τα θέματα, χωρίς παγίδες και δυσκολίες», περιγράφει η καθηγήτρια Οικονομικών, Βάια Μανιά.

Όσον αφορά το θεωρητικό (Β’ Θέμα) ήταν αναμενόμενο, καθότι είχε να εξεταστεί πολύ καιρό και δεν υπήρχε στην ύλη πριν 2-3 χρόνια. Το ίδιο ισχύει για την άσκηση στο Θέμα Γ από την καινούργια ύλη. Κατά κανόνα, το Δ Θέμα είναι το πιο δύσκολο, και κάποια παιδιά που δεν ήταν καλά διαβασμένα και δεν είχαν λύσει πολλές ασκήσεις, το Δ3 μπορεί να τους δυσκόλεψε, επισημαίνει η κυρία Μανιά.

O σχολιασμός του ΟΕΦΕ

Τα σημερινά θέματα στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας είναι απόλυτα συμβατά με την διδαχθείσα ύλη.

ΘΕΜΑ Α:
Α1. Σαφείς προτάσεις χωρίς προβλήματα.
Α2. Δύο ασκήσεις για τα πολλαπλής επιλογής με σαφήνεια και ορθότητα.

ΘΕΜΑ Β:

Θεωρία κεφαλαίου 1ου όπου οι μαθητές ανέμεναν και θα μπορέσουν ν’

ανταποκριθούν.

ΘΕΜΑ Γ:

Βασική άσκηση Κεφαλαίου 7 σωστά δομημένη και με σαφή ερωτήματα.

ΘΕΜΑ Δ:

Άσκηση Κεφαλαίου 3 για το προϊόν και το κόστος παραγωγής που κλιμακώνεται στο τελευταίο ερώτημα με σαφή βαθμό δυσκολίας.

Γενικά, τα θέματα είναι ορθά διατυπωμένα, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και συνάδουν με την δύσκολη φετινή χρονιά.

 

«Τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα και δεν υπήρχαν παραλείψεις, αλλά απαιτήθηκε από τους υποψηφίους μια διαρκής προσπάθεια για την παραγωγή ενός άριστου βαθμού», εκτιμά η καθηγήτρια Φυσική, Αριάννα Σφακιανάκη.

Οι θεματοδότες επέλεξαν να εξετάσουν κάποια κομμάτια της ύλης, που προκαλούν «τρόμο» στους μαθητές, όπως το Θέμα Γ, περιγράφει η κυρία Σφακιανάκη. Το Β2 ήταν διαχειρίσιμο, αλλά με μια δυσκολία, το Β3 ήταν αρκετά απαιτητικό και το Θέμα Δ λίγο πιο απαιτητικό και σύνθετο από τα περσινά, συμπληρώνει.

«Μοιάζει να έχουν αγνοήσει την ιδιομορφία των δυο τελευταίων ετών. Επίσης εκμεταλλεύτηκαν πλήρως, ότι τα παιδιά είχαν μια επιπλέον μέρα για διάβασμα και έθεσαν τα θέματα της Φυσικής ένα επίπεδο πιο πάνω από τα υπόλοιπα μαθήματα των θετικών Επιστημών», σχολιάζει η κυρία Σφακιανάκη και προσθέτει «θα μπορούσαν να δείξουν περισσότερο σεβασμό, δεδομένων των συνθηκών».

O σχολιασμός του ΟΕΦΕ

Τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, με σαφή διατύπωση και καλύπτουν πολύ μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. Απαιτούν για την επίλυση τους οριακά χρονικό διάστημα 3 ωρών. Ειδικότερα το θέμα Δ΄ απαιτεί αυξημένη ικανότητα αλγεβρικών πράξεων.

Τα θέματα απαιτούν από τους μαθητές να έχουν εμπεδώσει τις αντίστοιχες ενότητες της διδακτέας ύλης της Φυσικής Α΄ και υκείου.

Οι μαθητές έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι, με την προετοιμασία τους να επεκτείνεται και στις προηγούμενες τάξεις του υκείου και όχι μόνο στη Γ΄ υκείου.

Με τη σημερινή ημέρα ολοκληρώθηκαν οι των μαθημάτων προσανατολισμού για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.

Αύριο Τετάρτη, 23 Ιουνίου, συνεχίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ με Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές.

Την ερχόμενη Τρίτη, 29 Ιουνίου, ξεκινούν οι εξετάσεις των ειδικών και μουσικών μαθημάτων, τόσο για τους αποφοίτους των ΓΕΛ, όσο και των ΕΠΑΛ.

Πανελλήνιες 2021: Δείτε ΕΔΩ τα θέματα και τις απαντήσεις σε Ιστορία, Φυσική, Οικονομία

Πανελλήνιες 2021 – εκπαιδευτικοί: «Άδικη βαθμολόγηση σε μαθητή-Να διορθωθεί το λάθος»

Πανελλήνιες 2021: Αιχμές Φίλη για τα θέματα στην Έκθεση