Οι νέοι άνθρωποι στους οποίους η συγκεκριμένη διαφήμιση απευθύνεται αποτελούν ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο κοινό και οι στάσεις και οι αντιλήψεις τους διαμορφώνονται και μέσα από τα media και τις διαφημίσεις.

H ανακοίνωση

Μετά από πολλές καταγγελίες που λάβαμε τις τελευταίες ημέρες, συναδέλφων αλλά και γονέων, η εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τη χρήση διαφήμισης σε συσκευασία καρτοκινητής τηλεφωνίας της εταιρείας Vodafone που απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μαθητές και φοιτητές, λόγω της έμμεσης προώθησης μιας αντικοινωνικής, αντιπαιδαγωγικής λογικής και μιας ευτελούς αντίληψης για την εκπαίδευση. Στη φωτογραφία απεικονίζεται το χέρι μαθητή πάνω στο οποίο έχει γραφεί ως «σκονάκι» κατά τη διάρκεια γραπτής δοκιμασίας το διαφημιστικό μήνυμα («το sos για να τα λες με όλους»), προτείνοντας έτσι και μια …εναλλακτική χρήση των κινητών για «εκπαιδευτικούς» σκοπούς…

Οι νέοι άνθρωποι στους οποίους η συγκεκριμένη διαφήμιση απευθύνεται αποτελούν ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο κοινό και οι στάσεις και οι αντιλήψεις τους διαμορφώνονται και μέσα από τα media και τις διαφημίσεις. Θεωρούμε, επομένως, ότι σε μια εποχή που αποθεώνεται η κουλτούρα του «εύκολου», η αντικατάσταση της σκληρής προσπάθειας από την εξαγορά, η «μαγκιά» του πονηρού απέναντι στην «αφέλεια» των «κορόιδων» που μοχθούν, τέτοιου είδους προωθητικές ενέργειες δεν βοηθούν. Ακόμη κι αν οι σχεδιαστές της διαφημιστικής εκστρατείας είχαν απολύτως αγαθή πρόθεση, πολλοί νέοι μαθητές και φοιτητές λαμβάνουν ένα εντελώς λανθασμένο μήνυμα. Ότι η προσπάθεια και η ευγενής άμιλλα είναι ξεπερασμένες αξίες και ότι η εκπαιδευτική παραβατικότητα είναι “trendy”.

Η Ομοσπονδία μας πάντοτε είχε ως πρώτιστο μέλημα την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, της κοινωνίας και των παιδιών. Ίσως ακουγόμαστε ρομαντικοί σε μια εποχή κυνισμού και ατομικότητας, όμως θέλουμε ποιοτική Παιδεία, εκπαιδευτικές διαδικασίες διαφανείς, όπου ο καθένας θα επιβραβεύεται βάσει της προσπάθειάς του. Δεν θέλουμε την εκπαίδευση της λογικής «τα πτυχία και οι βαθμοί …copies κτώνται». Ελπίζουμε η εταιρεία να αντικαταστήσει τη φωτογραφία από τη συγκεκριμένη συσκευασία, αντιλαμβανόμενη ότι, πέρα από το κέρδος, υφίσταται και η κοινωνική ευθύνη.