: Διαβάστε στο iPaidia.gr τα χρονοδιαγράμματα για τις αλλαγές που έρχονται στα και τις τεχνικές δυσκολίες που θα προκύψουν από την εφαρμογή τους.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να τίθενται απέναντι στις αλλαγές που προωθεί το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο προβλέπει και αυτονομία του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί ήδη από την νέα σχολική χρονιά αλλά και σε βάθος τριετίας καλούνται να ανταποκριθούν σε μία σειρά «μεταρρυθμίσεων» με αρκετά «γκρίζα» σημεία και απορίες.

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, παρουσία των φορέων που κατέθεσαν τις προτάσεις τους, δόθηκαν επεξηγήσεις, όχι επαρκείς σε κάποια θέματα, σχετικά με πρακτικά ζητήματα που θα προκύψουν από την επόμενη κιόλας χρονιά.

Σερί επιμορφώσεων εκπαιδευτικών σχεδιάζει το τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρός του Γιάννης Αντωνίου, ύστερα από διευκρινιστικές ερωτήσεις που δέχθηκε.

Σύμφωνα με τον ίδιο 42.500 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη δηλώσει ενδιαφέρον για επιμόρφωση πάνω στα που θα διδάσκονται φέτος για πρώτη φορά σε όλα τα σχολεία. Μάλιστα, στόχος του ΙΕΠ είναι να ανοίξει η πλατφόρμα την επόμενη εβδομάδα και να δηλώσουν επιπλέον δάσκαλοι και καθηγητές ώστε να συμπληρωθεί ο αριθμός των 75.000 εκπαιδευτικών που υπολογίζει το Ινστιτούτο να επιμορφώσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Το Σεπτέμβριο αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για σχετικά την ένταξη των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία. Η διαδικασία θα αφορά σε πρώτο στάδιο 25.000 εκπαιδευτικούς.

Τέλος, οριζόντια επιμόρφωση σχεδιάζεται εντός των επόμενων δύο ετών σε 35.000 εκπαιδευτικούς για τα νέα προγράμματα σπουδών που θα ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβρη, όπως εκτίμησε ο κ. Αντωνίου και θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε για τα επόμενα 1 με 2 χρόνια.

Η επιμόρφωση αφορά 51 επιμορφωτικά αντικείμενα και εφόσον ολοκληρωθεί το υλικό θα αναρτηθεί ψηφιακά ώστε να είναι προσβάσιμο σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

«Θολό» παραμένει, όμως, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, το τοπίο της πιστοποίησης της επιμόρφωσης για τους δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στα παραπάνω προγράμματα. Ο πρόεδρος του ανέφερε ότι θα υπάρξει πιστοποίηση, χωρίς όμως να ορίσει το λεπτομερές πλαίσιο αυτής της πιστοποίησης.

Ένας νέος θεσμός που έχει ήδη εξαγγείλει το Υπουργείο Παιδείας, δεν θα έρθει όσο γρήγορα υπολογίζει η πολιτική ηγεσία στα σχολεία.

Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις στη Βουλή και τον καθ’ ύλην αρμόδιο πρόεδρο του ΙΕΠ, εφόσον ολοκληρωθούν τα προγράμματα σπουδών για τη Γενική Εκπαίδευση, θα ξεκινήσει η διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμού για τη συγγραφή των νέων βιβλίων.

Το «κάλεσμα», σύμφωνα με το ΙΕΠ θα είναι προς όλη την εκπαιδευτική και πανεπιστημιακή κοινότητα, που επιθυμεί να συνδράμει με τη συγγραφή σχολικών εγχειριδίων που θα βασίζονται στα νέα προγράμματα σπουδών.

Πάντως, η εφαρμογή του φαίνεται να καθυστερεί, καθώς η διαδικασία από την προκήρυξη του διαγωνισμού έως την ολοκλήρωση της συγγραφής των βιβλίων θα διαρκέσει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Αντωνίου τουλάχιστον δύο χρόνια, με το νέο χρονοδιάγραμμα εισαγωγής του θεσμού στα σχολεία να μετατίθεται το νωρίτερο τον Σεπτέμβριο του 2023.

Το πολλαπλό βιβλίο, πρακτικά είναι περισσότερα από ένα σχολικά εγχειρίδια, μεταξύ των οποίων ο εκπαιδευτικός της κάθε ειδικότητας ή τάξης, θα επιλέγει να διδάξει ένα από αυτά.

Πάντως, σε σχετικές ερωτήσεις, ο πρόεδρος του ΙΕΠ παραδέχθηκε ότι λόγω του φαινομένου της πρόσληψης χιλιάδων αναπληρωτών, είναι πολύ πιθανόν να καταγραφούν φαινόμενα όπως ο εκπαιδευτικός της προηγούμενης χρονιάς να επιλέγει το εγχειρίδιο που θα διδάξει ο εκπαιδευτικός της επόμενης!

«Ελληνική»

Αρκετά ερωτήματα έχουν προκύψει για το θέμα της εφαρμογής εξετάσεων σε δύο τάξεις, της ΣΤ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου, στην φιλοσοφία του διεθνούς διαγωνισμού Pisa.

Η καχυποψία, εν μέσω ψήφισης του για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είναι εύλογη, με αρκετούς να εκφράζουν ανησυχία ότι μπορεί να συνδεθεί τόσο με την αξιολόγηση των μαθητών όσο και με των εκπαιδευτικών.

Ερωτώμενος για το θέμα, ο πρόεδρος της ΑΔΙΠΔΕ κ. Ηλίας Ματσαγγούρας υποστήριξε ότι πρόκειται για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και να προκύψουν στοχευμένες επιμορφώσεις στους εκπαιδευτικούς.