Σε επανασύσταση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που βρέθηκε στο στόχαστρο των μνημονιακών πολιτικών της προηγούμενης κυβέρνησης, προχωρά άμεσα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Όπως ανακοινώθηκε σε χθεσινή συνάντηση γνωριμίας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με τους συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα επαναλειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες και οι τομείς των επαγγελματικών λυκείων που καταργήθηκαν τόσο για να εξυπηρετηθεί η πολιτική των οριζόντιων διαθεσιμοτήτων, όσο και για να ενισχυθεί η πελατεία των ιδιωτικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο.
- Από τον Σεπτέμβριο θα επαναλειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες και τομείς επαγγελματικών λυκείων που καταργήθηκαν. Επιστρέφουν άμεσα όλοι οι “διαθέσιμοι” καθηγητές, οι σχολικοί φύλακες και οι διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων
Στο πλαίσιο αυτό, θα επιστρέψουν άμεσα όλοι οι “διαθέσιμοι” καθηγητές, οι οποίοι σε πρώτη φάση θα καλύψουν εκπαιδευτικές θέσεις και από τον Σεπτέμβριο θα στελεχώσουν τα σχολεία. Επίσης, επανέρχονται οι σχολικοί φύλακες, αλλά και οι διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Πολυνομοσχέδιο για την αντιμετώπιση άμεσων προβλημάτων
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα είναι πολλά και εξαιρετικά σύνθετα, τόνισε ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς, επισημαίνοντας ότι σκοπός του υπουργείου είναι όλα τα σχολεία της χώρας να γίνουν σταδιακά, βήμα το βήμα άριστα. Στην κατεύθυνση αυτή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα προωθήσει νομοθετικές πρωτοβουλίες που μπορεί να χωριστούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα υπάρξει ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο θα αποσκοπεί στην αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και στα πανεπιστήμια νομοθετικές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης. Το πολυνομοσχέδιο αυτό θα προωθηθεί στη Βουλή το συντομότερο δυνατό. Στη δεύτερη φάση θα υπάρξουν οι συνολικότερες παρεμβάσεις.
486 αναπληρωτές σε σχολεία
Ο Αρ. Μπαλτάς, απαντώντας σε ερώτηση για το αν θα υπάρξει επιπλέον χρηματοδότηση των πανεπιστημίων και της εκπαίδευσης, δήλωσε ότι, με βάση τις γενικότερες εξελίξεις, αυτό το τετράμηνο δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά, αλλά διευκρίνισε ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και τα εκπαιδευτικά κενά. Μάλιστα, ανέφερε ότι αντιμετωπίστηκε η εκκρεμότητα του διορισμού αναπληρωτών καθηγητών και 486 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνε σε σχολεία της χώρας που έχουν ανάγκη.
Άμεσος διαχωρισμός προτύπων από πειραματικά
Στη συνάντηση δόθηκαν διευκρινίσεις και για τα πρότυπα / πειραματικά σχολεία που ορισμένοι έχουν αναγάγει στο μείζον θέμα της εκπαίδευσης. Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι τα σχολεία αυτά είναι μόλις 60 και το δυναμικό τους είναι 12.000 μαθητές, ενώ το σύνολο των δημόσιων σχολείων της χώρας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι σήμερα 12.734 και σ’ αυτά φοιτούν 1.387.000 παιδιά, πολλά εκ των οποίων έχουν άριστες επιδόσεις.
Οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας έχουν ως εξής: Διαχωρίζονται άμεσα τα πρότυπα από τα πειραματικά. Η εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα 55 πειραματικά σχολεία αυτά γίνεται αποκλειστικά με κλήρωση και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας. Η κλήρωση των μαθητών θα αφορά την εισαγωγική σχολική τάξη και μόνο. Δεν θα υπάρχουν δηλαδή επιπλέον κληρώσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα. Διαδικασίες κλήρωσης θα γίνονται μόνο για τυχόν συμπληρωματικές θέσεις.
Παράλληλα, πέντε ιστορικά πρότυπα σχολεία, και συγκεκριμένα η Ιωνίδειος Σχολή Πειραιά, η Βαρβάκειος Σχολή, η Ζωσιμαία Σχολή των Ιωαννίνων, η Ευαγγελική Σχολή Νέας Σμύρνης και το Γυμνάσιο Αριστούχων Αναβρύτων, θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν με τους δικούς τους, ιστορικά αιτιολογημένους κανόνες, συμπληρωματικά στο εκπαιδευτικό σύστημα ως η βέλτιστη εκδοχή του. Ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών στα συγκεκριμένα σχολεία για την προσεχή σχολική χρονιά θα καθοριστεί άμεσα από τη Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων, αποφοίτων και γονέων. Η επιλογή των μαθητών και μαθητριών θα αφορά την εισαγωγική σχολική τάξη και μόνο.
Άμεσα θα διοριστεί νέα προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων, η οποία θα προχωρήσει και στην αξιολόγηση των σχολείων αυτών. Σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων αυτών ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης δήλωσε ότι οι επί θητεία θέσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία αυτά θα μετατραπούν σε οργανικές θέσεις στην Περιφέρεια. Όλες οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις για την ομαλή λειτουργία των σχολείων αυτών θα προωθηθούν στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου, ενώ αντικείμενο διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς θα αποτελέσει ένα συνολικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους που θα προωθηθεί σε δεύτερη φάση.
Τέλος, ο Τ. Κουράκης ανακοίνωσε αλλαγές στη σύνθεση των επιτροπών αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης προκειμένου να ενισχυθεί ο αιρετός χαρακτήρας τους, ενώ θα επανεξεταστεί το εύρος των αρμοδιοτήτων τους. Στη συνάντηση γνωριμίας παρέστη και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός για θέματα Έρευνας Κ. Φωτάκης.
Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ
ΑΥΓΗ