Τι αναφέρει νέα – Οι συνεντεύξεις, τα παράπονα και οι καταγγελείες.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΚ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ

Συμβούλια επιλογής Διευθυντών/-ντριών

Η συνέντευξη ως ασανσέρ για τους “αρεστούς” του συστήματος πανελλαδικά…

Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επιλογής διευθυντών/τριών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αναρτήθηκαν οι τελικοί πίνακες κατάταξης, μετά τη διαδικασία της συνέντευξης, σε όλη την Ελλάδα. Με ιδιαίτερη έκπληξη διαπιστώσαμε την υλοποίηση από τα, διορισμένα από την κυβέρνηση, συμβούλια επιλογής διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενός παλαιοκομματικού σχεδίου ενίσχυσης (στη διαδικασία της συνέντευξης που έδινε μέχρι 20 μονάδες) συγκεκριμένων υποψήφιων διευθυντών/τριων που ταυτίζονται με τη σημερινή κυβερνητική πολιτική “γραμμή” κι αυτό έγινε με την ανατροπή της σειράς των υποψήφιων του πίνακα, όπως αυτός είχε διαμορφωθεί, με τα μετρήσιμα προσόντα σε ακραίο βαθμό.

Η συνέντευξη άλλαξε τη σειρά κάποιων υποψήφιων διευθυντών/τριων με καθοριστικό τρόπο (από τη θέση που είχαν στον πίνακα με τα μετρήσιμα). Συγκεκριμένοι/ες υποψήφιοι/ες (στελέχη κατά κύριο λόγω της Νέας Δημοκρατίας καθώς και σε κάποιες περιοχές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ που ενστερνίζονται την πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη) ανέβηκαν αρκετές θέσεις, παίρνοντας όλοι/ες τους “άριστα 20’’ από τα συμβούλια επιλογής (για να διασφαλίσουν ότι παίρνουν σχολείο πόλης ή το σχολείο της αρεσκείας τους) και κάποιοι/ες κατέβηκαν αντίστοιχες θέσεις, παίρνοντας ακόμα και κάτω από τη βάση 9, (για να αποκλειστούν από τα σχολεία τους, τα σχολεία πόλης ή και να μην πιάσουν κανένα σχολείο ενώ ήταν ήδη διευθυντές/τριες). Οι διαφορές 3-11 βαθμών στη συνέντευξη μεταξύ υποψήφιων είναι δύσκολο να εξηγηθούν από απαντήσεις σε «αυτοπαρουσίαση» και σε «μελέτη περίπτωσης». Το επιτελικό κράτος της διαπλοκής ενεργοποιήθηκε για να “ρυθμίσει” τις βαθμολογίες και κάποιοι να πάρουν ή να χάσουν όσα ακριβώς μόρια χρειάζονταν για να είναι έτοιμα τα “στελέχη εκπαίδευσης” την επόμενη μέρα των εκλογών σε κάθε περίπτωση…

Η εργαλειοποίηση της συνέντευξης από πολλά διορισμένα συμβούλια επιλογής μέσω των στημένων βαθμολογιών (με χειρουργική ακρίβεια σε πολλές περιπτώσεις) και οι ερωτήσεις που στόχευαν στο να “δικαιολογηθεί” η χαμηλή ή η υψηλή βαθμολογία υποψήφιων και στο να εκθειάσουν την αντιεκπαιδευτική και αντεργατική κυβερνητική πολιτική γραμμή της διάλυσης της εκπαίδευσης κι όχι την ανάδειξη της παιδαγωγικής συγκρότησης και της διοικητικής επάρκειας των υποψήφιων, λίγο πριν τη λαϊκή ετυμηγορία (βουλευτικές εκλογές), αποτελεί την επιτομή της διαπλοκής, της ημετεροκρατίας, της αδιαφάνειας, της προσπάθειας άλωσης της κρατικής μηχανής από τους αρεστούς της σημερινής κυβέρνησης και της διαμόρφωσης ενός τοπίου ξένου από κάθε έννοια δικαιοσύνης και αξιοκρατίας.

Τα παραπάνω φαινόμενα αναδεικνύουν τις καταστροφικές συνέπειες της πολιτικής που εφαρμόζεται αυτά τα χρόνια από την Κυβέρνηση της ΝΔ (του επιτελικού κράτους, της διαπλοκής, της καταστολής, του αυταρχισμού, της διάλυσης και ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών, της ρεμούλας, των καλοπληρωμένων ΜΜΕ της λίστας Πέτσα, των παρακολουθήσεων κ.α.) και υποδεικνύουν την πολιτική ανάγκη να επιστρέψουν οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα συμβούλια επιλογής οι οποίοι οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι όροι της διαδικασίας της συνέντευξης θα είναι ίδιοι για όλους/ες, θα τηρείται επομένως η ισονομία, η διαφάνεια και θα διασφαλίζεται η χρηστή διοίκηση.

Απαιτούμε επομένως, μετά από τις πολλές και σε πανελλαδικό επίπεδο καταγγελίες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της χώρας, την άμεση παύση όλων των διαδικασιών επιλογής διευθυντών/-ντριών, όπως γίνεται σε κάθε προεκλογική περίοδο με την αναστολή όλων των υπηρεσιακών μεταβολών. Εφόσον, η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίσει τις διαδικασίες με σκοπό να αλώσει την κρατική μηχανή, η αποκατάσταση των αδικιών και η αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της διοικητικής πυραμίδας και των ίδιων των στελεχών εκπαίδευσης (σε όλα τα επίπεδα) επιβάλλεται να αποτελεί προτεραιότητα της επόμενης προοδευτικής διακυβέρνησης της χώρας.

Γραμματεία Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών Γραμματεία

ΣΥΝεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων