Η μεσοσταθμική μείωση στις τιμές των προϊόντων στα φτάνει το 8%, καλύπτοντας τόσο τα είδη ιδιωτικής ετικέτας όσο και τα επώνυμα προϊόντα. Η πρωτοβουλία αυτή, που προέκυψε από τη συνεργασία των αλυσίδων λιανεμπορίου και των προμηθευτών, αφορά περισσότερους από 2.000 κωδικούς, αριθμός σημαντικά αυξημένος σε σχέση με τον αρχικό στόχο, όπως έκανε γνωστό ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, κατά τη συνάντησή του με τον υπουργό Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκο.

Οι μειώσεις ξεκινούν από το 3% και φτάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις έως και το 35%, ανάλογα με την κατηγορία και την εταιρεία. Συγκεκριμένα, οι τιμές μειώνονται: στο αλάτι κατά 5%-8%, στο αλεύρι κατά 5%-12%, στα αλλαντικά κατά 5%-30%, στα αναψυκτικά κατά 5%-18%, στα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 4%-30%, στα γαλακτοκομικά και γιαούρτια κατά 3%-13%, στα γλυκά και τις σοκολάτες κατά 3%-17%, στα είδη νοικοκυριού κατά 3%-10% και στα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3%-10%.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, τόνισε ότι η κυβέρνηση δίνει διαρκή μάχη για τη συγκράτηση των τιμών, ειδικά στα βασικά αγαθά. «Μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας για τη συγκράτηση των τιμών, ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σούπερ μάρκετ: Πάνω από 2.000 προϊόντα με μειωμένες τιμές

Ο ίδιος επισήμανε ότι στόχος είναι η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και η μείωση του μεσοσταθμικού κέρδους της αγοράς προς όφελος των πολιτών. «Σήμερα ανακοινώνεται από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου και τους προμηθευτές μεσοσταθμική μείωση 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σημαντικών προϊόντων. Είναι μια θετική και αναγκαία πρωτοβουλία που θέλουμε να επεκταθεί ακόμα περισσότερο», υπογράμμισε.

Παράλληλα, ο κ. Θεοδωρικάκος ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες ξεκινά η δημόσια διαβούλευση για τη δημιουργία της νέας Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. Η νέα αρχή, όπως ανέφερε, θα ενισχύσει τον ελεγκτικό μηχανισμό και θα αποσαφηνίσει πλήρως το νομικό πλαίσιο μέσα από την κωδικοποίηση της καταναλωτικής νομοθεσίας.

Δείτε 

Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, υπογράμμισε ότι ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους θεσμικούς τους φορείς, ανταποκρίνεται ενεργά στο κάλεσμα της πολιτείας για στήριξη των καταναλωτών. «Είναι μια συνεχής προσπάθεια της επιχειρηματικής κοινότητας, σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, να προσφέρει προϊόντα σε άριστη ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή», ανέφερε, τονίζοντας ότι η δέσμευση αυτή παραμένει σταθερή παρά τις πιέσεις από τον πληθωρισμό, την ενεργειακή κρίση και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην επάρκεια τροφίμων.