«Η μείωση της ύλης δε σημαίνει ότι θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πρέπει να δούμε την μεγάλη εικόνα. Δηλαδή το πώς θέλουμε να αποφοιτούν τα παιδιά από την . Έως τώρα υπήρχε η εστίαση στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Πρέπει να ξανά κοιτάξουμε τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία. Χρειάζεται μια μεταρρύθμιση. Και φυσικά μια επιμόρφωση των καθηγητών. Με τα χρόνια κάποιοι μπορεί να αφέθηκαν, να πιέστηκαν με την κρίση. Είναι θέμα συνολικής νοοτροπίας» σημείωσε η για τις αλλαγές που χρειάζεται η δημόσια παιδεία στην Ελλάδα.

Μιλώντας στην εκπομπή One Talk Weekend, η τόνισε για το θέμα της παραπαιδείας πως «πράγματι υπάρχει παραπαιδεία. Δε θέλω να κάνω την αγιογραφία του δημοσίου , αλλά θέλω να πω ότι υπάρχουν άνθρωποι που σηκώνουν το βάρος μιας παιδείας που δέχθηκε πολλές πιέσεις τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να εμπιστευτούμε περισσότερο τον Έλληνα δάσκαλο και το δημόσιο σχολείο.

 

Επίσης, υπάρχουν παιδιά που χρειάζονται απογευματινή ενίσχυση, αλλά και πολλά παιδιά που οργανώνουν μόνα τους το πρόγραμμα και το διάβασμά τους. Πρέπει να τα εμπιστευτούμε, να τους δώσουμε χρόνο. Μη ζητάμε αμέσως το 10 ή το άριστα».

Σημείωσε την ανάγκη να «αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες, ευέλικτες ικανότητες ώστε να μπορούν αυτόνομα και αυτοτελώς να οργανώνουν καλύτερα το χρόνο και το διάβασμά τους» και αναφέρθηκε σε δύο πρωτοβουλίες που ετοιμάζει το υπουργείο.

«Θα εισάγουμε από το νέο έτος, εντός του προγράμματος των μαθημάτων, τον εθελοντισμό, την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια μέσα στο νερό» εξήγησε σχετικά, ενώ σημείωσε πως προτίθενται να δώσουν περισσότερες ελευθερίες στα πρότυπα πειραματικά σχολεία για να έχουν δημιουργικές πρωτοβουλίες.

Σχετικά με το θεσμό του να αφήνουν οι μαθητές του δημοτικού την τσάντα δύο φορές το μήνα στο σχολείο υποστήριξε ότι «πρέπει να συζητήσουμε με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς για το πώς αυτοί αποτιμούν την διαδικασία», ενώ για τα ζητήματα της ύλης διασαφήνισε ότι «η διαχείριση της ύλης εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό. Εκείνος αποφασίζει πως θα τη βγάλει. Οι διαδικασίες είναι προς την απομείωση της ύλης.

Αλλά χρειάζεται και η επανάληψη ή έστω κάποιες εργασίες. Η τάση πάντως είναι να μειώνεται ο φόρτος εργασίας, κυρίως στο δημοτικό». Αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είπε ότι ξεκίνησε σχετικά ομαλά, παρόλο που «παραμένουν κάποια κενά», ενώ επεσήμανε την προσπάθεια του υπουργείου να συνεργαστεί με την τοπική αυτοδιοίκηση στα νησιά, κυρίως τα απομακρυσμένα, ώστε να φιλοξενούνται οι αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές. «Θέλω ένα εξωστρεφές σχολείο. Κοιτώντας στα ιδιωτικά, έλεγα, τι ωραία θα ήταν, κάποιες πρακτικές, να τις εφαρμόσουμε στα δημόσια.

Όπως πχ τι σημαίνει ένας όμιλος ρητορικής. Θα ήθελα λοιπόν εφόσον λύσουμε τα ζητήματα ανθρώπινου δυναμικού, να δημιουργήσουμε ένα πιο εξωστρεφές και δημιουργικό δημόσιο σχολείο» ανέφερε ως φιλοδοξία της για τη δημόσια παιδεία.