«Ενεργοί μαθητές- Καλύτερη δημοκρατία»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔05/02/2021 - 11:56 | Author: Newsroom Ipaidia
Τελευταία τροποποίηση στις 05/02/2021 - 12:38

Για να καταφέρει το δημοκρατικό πολίτευμα να πετύχει, θεωρούμε ότι χρειάζεται σκεπτόμενους πολίτες και ενημερωμένους, αλλιώς πρόκειται να αποτύχει. Τα χρόνια της κρίσης δημιούργησαν ένα κύμα δυσπιστίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και στους πολιτικούς θεσμούς της χώρας.

Άγγελος Τζίτζιρας, Παναγιώτης Τσολακίδης

Σήμερα όμως θεωρούμε ότι αν δράσουμε σύντομα, θα καταφέρουμε όχι μόνο να κρατήσουμε ζωντανή την δημοκρατία μας αλλά και να την ενισχύουμε όλο και περισσότερο. Για να το καταφέρουμε αυτό χρειάζεται η συνεχής επιμόρφωση των νέων και η προτροπή τους για την συμμετοχή τους στα κοινά, ώστε να διαμορφώσουν το δικό τους πολιτικό τους γίγνεσθαι και να είναι ενεργοί πολίτες προς το συμφέρον της κοινωνίας. Για αυτό προτείνουμε:

1ον Ενίσχυση της ενημέρωσης για προγράμματα συμμετοχής είτε σε όργανα της ΕΕ είτε της Ελλάδας από το κράτος και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ώστε αυτοί να μπορούν να δράσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αλλά και να γνωρίσουν τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα αυτό.

2ον Θεωρούμε ότι είναι αναγκαίες οι επισκέψεις μαθητών σε γραφεία της ΕΕ στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη είτε να επισκέπτονται ειδικοί τα σχολεία για να ενημερώνουν τους νέους σχετικά με το πως λειτουργεί η Ε.Ε.

3ον Χρειαζόμαστε μια αναβάθμιση στην συμμετοχή των νέων στην πολιτική, ώστε να ακούγεται η φωνή τους. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε τρία κλιμακωτά στάδια συμμετοχής σε εθνικό επίπεδο ανάλογα με το επίπεδο αυτοδιοίκησης:

α) Δημιουργία δημοτικών συμβουλίων, στα οποία οι νέοι θα διαγωνίζονται σε ερωτήσεις γνώσεων και κρίσεων για θέματα που αφορούν τον δήμο τους και οι επιτυχόντες (αν περνάνε τις θέσεις των δημοτικών συμβουλίων) να εκλέγονται απ’ τους μαθητές, με θερινή και χειμερινή συνεδρίαση όπου ο κάθε μαθητής θα έχει δικαίωμα να πάρει μέρος στα συμβούλια μια φορά το χρόνο, θα συνεδριάζουν και θα καταθέτουν προτάσεις για ζητήματα που τους απασχολούν στο δήμο και την περιφέρεια τους.

β) Δημιουργία περιφερειακών συμβουλίων νέων, στα οποία οι νέοι θα διαγωνίζονται σε ερωτήσεις γνώσεων και κρίσεων για θέματα που αφορούν την περιφέρειά τους και οι επιτυχόντες (αν περνάνε τις θέσεις των περιφερειακών συμβουλίων) να εκλέγονται απ’ τους μαθητές, με θερινή και χειμερινή συνεδρίαση όπου ο κάθε μαθητής θα έχει δικαίωμα να πάρει μέρος στα συμβούλια μια φορά το χρόνο, θα συνεδριάζουν και θα καταθέτουν τα προβλήματα των νέων της περιφέρειας τους στην Βουλή.

γ) Η Βουλή των εφήβων να αναβαθμιστεί  και τα μέλη της  να διαγωνίζονται σε ερωτήσεις γνώσεων και κρίσεων για θέματα που αφορούν την χώρα και οι επιτυχόντες (αν περνάνε τις έδρες της περιφερειακής τους κοινότητας συμβουλίων να εκλέγονται απ’ τους μαθητές) εκτός από τα πρώτα 12 παιδιά τα οποία έγραψαν καλύτερα από τους υπόλοιπους και άρα θα μπορούν να είναι βουλευτές επικρατείας (αν υπάρχει ισοψηφία τότε θα γίνετε με κλήρωση και θα βγαίνουν τα αποτελέσματα πιο νωρίς απ’ τις εκλογές ώστε να έχουν χρόνο προετοιμασίας για τις εκλογές), με θερινή και χειμερινή συνεδρίαση όπου ο κάθε μαθητής θα έχει δικαίωμα να πάρει μέρος στη Βουλή των εφήβων μια φορά το χρόνο, οι οποίοι θα συζητάνε γενικά για τα προβλήματα των νέων στην χώρα και θα καταθέτουν προτάσεις οι οποίες θα εγκρίνονται από την Βουλή (εφόσον υπάρξει πλειοψηφία στην Βουλή που τα εγκρίνει).

δ)  Δημιουργία προγραμμάτων προσομοιώσεων διεθνών οργανισμών (Ε.Ε, ΟΗΕ) σε κάθε πόλη, όπου το κάθε σχολείο θα φτιάχνει μια ομάδα μαθητών οι οποίοι θα συμμετέχουν σε δημιουργικούς διάλογους, ώστε να βρουν λύσεις  για τα  διάφορα θέματα της επικαιρότητας.

ε) Την δημιουργία προγράμματος “Υιοθέτησε την πόλη σου’’, όπου κάθε σχολείο θα μπορεί πλέον και επίσημα να διοργανώνει διάφορες δράσεις για την βελτίωση της περιοχής τους.

Οι προτάσεις αυτές αλλά και άλλες πολλές θα μπορούσαν όχι μόνο να βελτιώσουν την συμμετοχή των νέων στα κοινά αλλά και την ποιοτική αναβάθμιση αυτής, έτσι ώστε οι νέοι να εξελίξουν την κρίση τους και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες όχι μόνο προς όφελος τους αλλά και ως προς το συμφέρον της κοινωνίας.

Άγγελος Τζίτζιρας Φοιτητής,

Έφηβος Βουλευτής Β Πειραιά (2017-2018)  και Μέλος της γραμματείας του τομέα Παιδείας του Κινήματος αλλαγής

Παναγιώτης Τσολακίδης,

Φοιτητής Διεθνών Ευρωπαϊκών και Οικονομικών σπουδών στο πανεπιστήμιο Κύπρου, και εκπρόσωπος της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο νέων ως μαθητής (2018) και ενεργός μέλος του Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων Ελλάδος



  • Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

    Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

    Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !







    • express

      europalso

    Enter your email address: