array(37) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1636703029:7"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "7"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "60"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "5"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "no"
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "505494" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(117) "{"id":"c7b927c4-2a2d-406b-b01d-012f90f8b12a","recipients":40297,"external_id":"8fd775b6-a335-d420-8781-3b66bfedc26a"}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["recipients"]=> array(1) { [0]=> string(5) "40297" } ["_yoast_wpseo_metadesc"]=> array(1) { [0]=> string(305) "Έρχονται 166 νέα προγράμματα σπουδών τα οποία  θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία από φέτος αλλά η καθολική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί το 2023 ." } }

: Έρχονται 166 νέα τα οποία  θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία από φέτος αλλά η καθολική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί το 2023 .

Όπως ανακοίνωσε  το υπουργείο Παιδείας, τα προγράμματα σπουδών θα συνοδεύονται από ανάλογο ψηφιακό υλικό. Στις 22 Νοεμβρίου 2021 θα ξεκινήσει και η μέρους των εκπαιδευτικών πάνω στα νέα προγράμματα ώστε αυτοί να ξεκινήσουν την πιλοτική εφαρμογή.

Για να γίνουν οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών αξιοποιήθηκε και το έργο που είχε ξεκινήσει από προηγούμενες κυβερνήσεις. Συνολικά πρόκειται για 166 προγράμματα από τα οποία τα 123 εκπονήθηκαν εκ νέου και τα υπόλοιπα 43 επικαιροποιήθηκαν. Το νέα προγράμματα σπουδών αλλάζουν τη «φιλοσοφία» ολόκληρης της διδασκαλίας και της μάθησης σε μια προσπάθεια να σταματήσει και η άκριτη αποστήθιση της ύλης από τους μαθητές.

Σε αυτό θα βοηθήσει σύμφωνα με το και η πρόσθεση των ψηφιακών μέσων που θα συνοδεύουν τα νέα προγράμματα σπουδών. Οι μαθητές θα μαθαίνουν και μέσα από δραστηριότητες τη διδακτέα ύλη ώστε να την καταλαβαίνουν καλύτερα και όχι απλά την αποστηθίζουν.

Για παράδειγμα στο μάθημα της Ιστορίας θα καλούνται να «μπουν» στη θέση ενός ιστορικού προσώπου και να γράψουν μια ιστορία, να αναζητήσουν επιπλέον πηγές. Σε όλα μάλιστα τα μαθήματα θα υπάρχουν οι σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις σε πολλά επίπεδα κάτι που δεν υπάρχει στα παλιά βιβλία αλλά και πλούσιο ψηφιακό υλικό (ψηφιακές περιηγήσεις, χάρτες, εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης κα) το οποίο θα είναι θελκτικό για παιδιά και εκπαιδευτικούς.

Κόστος προγραμμάτων σπουδών

Το κόστος για τα νέα προγράμματα σπουδών ανέρχεται στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ και τόσο για τα τα οποία θα αναζητηθούν, ενώ θα διατεθούν και 5 εκατομμύρια ευρώ για τη σχετική επιμόρφωση αρχικά 35.000 εκπαιδευτικών, επίσης έχουν προβλεφθεί και διαδραστικοί πίνακες για τα σχολεία πριν εφαρμοστούν καθολικά τα νέα προγράμματα σπουδών. Για τη συγγραφή των νέων βιβλίων θα δοθεί χρονικό διάστημα περίπου ενός χρόνου ώστε να ολοκληρώσουν το έργο τους οι συγγραφείς και οι ομάδες που θα δουλέψουν για το σκοπό αυτό.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Πρίν ξεκινήσει η καθολική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων θα γίνει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς θεωρείται κρίσιμος παράγοντες για την επιτυχία του νέου εγχειρήματος. Σε τρία χρόνια θα έχει επιμορφωθεί το σύνολο των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας.

Το πολλαπλό βιβλίο θα μπει στα σχολεία επίσης μαζί με τα προγράμματα σε δυο χρόνια από σήμερα άρα το 2023 θα υπάρξουν τα νέα βιβλία.

Θα μπουν και σε ψηφιακή βιβλιοθήκη και θα υπάρχει πρόσβαση από όλους δηλαδή μαθητές, εκπαιδευτικούς ακόμη και γονείς. Σημειώνεται ότι τα υφιστάμενα συνολικά Προγράμματα Σπουδών γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, πλην πολύ λίγων εξαιρέσεων, έχουν εκπονηθεί και ισχύουν σήμερα, ανά σχολική βαθμίδα, ως εξής:

Νηπιαγωγείο: από το 2003
Δημοτικό: από το 2003
Γυμνάσιο: από το 2003
Λύκειο: από το 1998.

Στόχος νέων προγραμμάτων

Η ενίσχυση της κριτικής σκέψης των παιδιών είναι ο βασικός στόχος των νέων προγραμμάτων σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας όπως επίσης η καλλιέργεια δεξιοτήτων επιστήμης και τεχνολογίας, ζωής, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, και να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση και ενσυναίσθηση.

Παρουσίαση του Προέδρου του ΙΕΠ Γ.Αντωνίου των νέων Προγραμμάτων Σπουδών

 

 

Η παρουσίαση σε μορφή pdf 

Παρουσίαση της Υπουργού Νίκης Κεραμέως των νέων Προγραμμάτων Σπουδών

Η παρουσίαση σε μορφή pdf