Άμεση κάλυψη όλων των των νηπιαγωγών στη Δ΄ Φάση ζητά ο Πανελλήνιος Σύλλογος Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ), προειδοποιώντας ότι η ελλιπής στελέχωση συνεχίζει να πλήττει σοβαρά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή, ακόμη και μετά την αλλαγή του χρόνου.

Σε παρέμβασή του, ο Σύλλογος επισημαίνει ότι δεκάδες Νηπιαγωγεία παραμένουν ακάλυπτα ή υπολειτουργούν, με ιδιαίτερη ένταση στα Ολοήμερα Τμήματα και στις δομές Ειδικής Αγωγής, γεγονός που, όπως τονίζεται, υπονομεύει την ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης, επιβαρύνει τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες και στους μαθητές.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Αίτημα για άμεση κάλυψη όλων των κενών των νηπιαγωγών στη Δ΄ Φάση»
Αξιότιμοι/ες,
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) επιθυμεί να αναδείξει τα σοβαρά προβλήματα που συνεχίζουν να πλήττουν τις σχολικές μονάδες λόγω της ελλιπούς στελέχωσης τόσο στην γενική όσο και στην ειδική αγωγή.
Έχουμε πλέον φτάσει στην αλλαγή του χρόνου και οι σχολικές μονάδες παραμένουν ακόμη ακάλυπτες, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται ουσιαστικά η καθημερινή λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης.

ΔΕΙΤΕ 

Προσλήψεις αναπληρωτών: ΝΕΕΣ καταγγελίες για εκατοντάδες κενά
1. Απαραίτητη η ουσιαστική ενίσχυση της Δ΄ Φάσης
Στη Γ΄ φάση προσλήψεων καταγράφηκαν 857 κενά, εκ των οποίων καλύφθηκαν μόνο 466, αφήνοντας 391 θέσεις ακάλυπτες για τους νηπιαγωγούς. Το γεγονός ότι βρισκόμαστε ήδη στο νέο έτος χωρίς να έχουν καλυφθεί τα κενά αυτά αναδεικνύει το βάθος του προβλήματος. Πολλά Νηπιαγωγεία εξακολουθούν να υπολειτουργούν, ειδικά στα Ολοήμερα Τμήματα, με συνέπειες όπως:
•αδυναμία εφαρμογής του παιδαγωγικού προγράμματος,
•υπερφόρτωση των υπηρετούντων εκπαιδευτικών,
•δυσλειτουργία στην εξυπηρέτηση των οικογενειών που βασίζονται στο ολοήμερο,
•σταδιακή υποβάθμιση της ποιότητας της προσχολικής αγωγής.

Σε αυτό το σημείο ο Σύλλογος οφείλει να εκφράσει την έντονη ανησυχία του:

ΔΕΙΤΕ 

Δεν είναι δυνατόν, ενώ η χρονιά έχει ήδη φτάσει στη μέση, να εξακολουθούν να υπάρχουν Νηπιαγωγεία που δεν μπορούν να λειτουργήσουν σύμφωνα με το θεσμικό τους πλαίσιο. Αυτό πλήττει τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς, τις οικογένειες και συνολικά τον θεσμό της δημόσιας εκπαίδευσης.

2. Ειδική Αγωγή
Σημαντικά κενά εξακολουθούν να υφίστανται και στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, τόσο στην Παράλληλη Στήριξη όσο και στα Τμήματα Ένταξης και στα Ειδικά Σχολεία. Η Ειδική Αγωγή αποτελεί έναν ιδιαίτερα κρίσιμο τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με καθυστερήσεις ή αποσπασματικές παρεμβάσεις.
Η πλήρης κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις δομές (Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης, Ειδικά Σχολεία) δεν αποτελεί προαιρετική παροχή, αλλά υποχρέωση της Πολιτείας. Κάθε κενό που παραμένει ακάλυπτο δημιουργεί ανισότητες, περιθωριοποιεί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στερεί από το παιδί το δικαίωμα στην απρόσκοπτη ένταξη και πρόοδο στο σχολικό περιβάλλον.
Για τον λόγο αυτό, κρίνεται απολύτως αναγκαία η άμεση και πλήρης κάλυψη όλων των υφιστάμενων κενών της Ειδικής Αγωγής, στο πλαίσιο της Δ΄ Φάσης προσλήψεων.
3. Αιτήματα του Συλλόγου
•Πλήρη κάλυψη όλων των κενών στη Δ΄ φάση αναπληρωτών.
•Άμεση ενίσχυση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων που εξακολουθούν να υπολειτουργούν.
•Ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με επαρκή αριθμό εκπαιδευτικών.
•Άμεση και επαρκής κάλυψη των κενών που προκύπτουν από τις νέες γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ.

Με εκτίμηση,
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών
(ΠΑΣΑΝ)