:  Δείτε αναλυτικά στο τι ανακοινώθηκε για την ύλη στις . Μείωση ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα για στις , ανακοινώνει σύντομα το .

Το (νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων) ανακοινώθηκε ότι θα γίνει  από τη Δευτέρα 11/1/2021. Μέσα στη βδομάδα θα γίνουν ανακοινώσεις σχετικά με την λόγω των συνθηκών που ακολούθησαν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Τα γυμνάσια και τα λύκεια, ξεκινούν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση την Παρασκευή 8/1/2021 και η δια ζώσης επαναλειτουργία τους θα εξεταστεί το επόμενο διάστημα.

Αλλαγές θα υπάρξουν στις και θα επηρεάσουν περίπου 100.000 μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι θα διεκδικήσουν μια θέση στα πανεπιστήμια της χώρας.

Tο δεν έχει ξεκαθαρίσει επίσημα αν τα μέτρα θα εφαρμοστούν από το 2021 αλλά ο στόχος είναι αυτός. Ωστόσο, οι αλλαγές αφορούν στη θεσμοθέτηση από κάθε τμήμα και κατάθεση , σε δύο φάσεις, οι οποίες μαζί με την κατάργηση τμημάτων, θα προκαλέσουν και την μείωση του αριθμού των θέσεων στα ΑΕΙ και χιλιάδες νέους εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Τι προβλέπουν οι αλλαγές στις πανελλήνιες 2021

ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Τα παραπάνω, όπως υποστηρίζει η κυρία Κεραμέως «θα οδηγήσουν στην ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ, ενώ τα πανεπιστήμια θα έχουν αποφασιστικό ρόλο τα ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών. Αναμένεται μείωση του ποσοστού μη ολοκλήρωσης των σπουδών, που σήμερα πλησιάζει το 30% του συνόλου».

Η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις

Φάση Α: συμπλήρωση του με περιορισμένο αριθμό επιλογών (σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα).

Φάση Β: ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, συμμετέχουν μόνον οι μη εισαχθέντες κατά την Φάση Α και οι επιλογές τους περιορίζονται σε όσα Τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Φάση Α. Στόχος των αλλαγών αυτών, σύμφωνα με την «θα είναι η ενθάρρυνση των συνειδητών επιλογών στη συμπλήρωση του δελτίου, η μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολή «τυχαίας» επιλογής, η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών με συμμετοχή φοιτητών που επιλέγουν στοχευμένα τα εν λόγω τμήματα, η μείωση της ανάγκης μετεγγραφών».