: «Για πόσο ακόμα θα μείνει άλυτη η «εξίσωση» για το άνοιγμα των σχολείων – ιδιαίτερα της Γ’ Λυκείου;» αναφέρουν σε επιστολή που απέστειλαν στο iPaidia.gr υποψήφιοι που θα συμμετέχουν στις

Δείτε αναλυτικά όλη την επιστολή που έστειλαν στο:

«30 Νοεμβρίου, 7 Δεκεμβρίου, 14 Δεκεμβρίου, 8 Ιανουαρίου, 22 Μαρτίου, 29 Μαρτίου»:

Οι ημερομηνίες που μέχρι στιγμής «κλείδωσαν» για την επιστροφή στα θρανία. Για πόσο ακόμα θα μείνει άλυτη η «εξίσωση» για το – ιδιαίτερα της Γ’ Λυκείου;

Οι πανελλαδικώς εξεταζόμενοι μαθητές αγωνιούν καθημερινά για τις συνθήκες που πρόκειται να αντιμετωπίσουν τους ερχόμενους μήνες. Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος να ανταπεξέλθει στις απαιτητικές εξετάσεις του Ιουνίου, καθώς η τηλεκπαίδευση έχει αποδειχτεί μη αποτελεσματική για την πλειονότητα των μαθητών. Περισσότερο από τα ¾ της ύλης έχουν διδαχτεί εξ αποστάσεως, δηλαδή, αν και οι φετινοί υποψήφιοι βρίσκονται σε σαφώς πιο μειονεκτική θέση από την γενιά του 02’, καλούνται να αντιμετωπίσουν πιο σημαντικά εμπόδια.

Το υπουργείο παιδείας εθελοτυφλεί μπροστά στις τρέχουσες συνθήκες, αποδεικνύοντας ότι η εκπαίδευση και η ψυχική υγεία των μαθητών έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Καλώς ή κακώς οι αποτελούν το μοναδικό σύστημα αξιολόγησης των μαθητών που επιτρέπει την είσοδο σε ελληνικά . Παρ’ όλα αυτά, γίνονται συνέχεια αλλαγές (, κτλ.) που μόνο δυσχεραίνουν την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Χαρακτηριστικά, η Ν. Κεραμέως σε περσινή της συνέντευξη σημείωσε:

  • “Η ύλη που θα εξεταστεί στις θα είναι αυτή που έχει διδαχθεί στη φυσική τάξη”
  • “Ο λόγος που δεν έχουμε προχωρήσει, όπως άλλες  χώρες, σε ακύρωση των   Εξετάσεων  είναι γιατί η χώρας μας δεν είναι  σε αυτή την κατάσταση”.

Με τα φετινά δεδομένα η Ελλάδα αποτελεί μια από τις λίγες χώρες που έχει βάλει «λουκέτο» στα για το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς, χωρίς όμως οι υπεύθυνοι να έχουν οδηγηθεί σε ουσιαστικές αποφάσεις σχετικά με την ακύρωση των Πανελλαδικών.

Βασικό παράδειγμα, το International Baccalaureate, που καθίσταται ένα από τα πιο δημοφιλή εκπαιδευτικά συστήματα στην Ελλάδα με στόχο την φοίτηση σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Οι διοργανωτές αυτού του διπλώματος έδωσαν την επιλογή ακύρωσης ή διεξαγωγής των εξετάσεων ανάλογα με τις υγειονομικές συνθήκες κάθε χώρας, έτσι στην Ελλάδα ακυρώθηκαν.

Οι μαθητές που ακολουθούν το σύστημα των βρίσκονται στην ίδια θέση με τους μαθητές του ΙΒ, με την σημαντική διαφορά ότι πολλοί μαθητές στην επαρχία δεν έχουν την δυνατότητα τηλεκπαίδευσης. Έτσι, οι μαθητές των ΓΕ.Λ και των ΕΠΑ.Λ, μετά από σχεδόν 10 μήνες εγκλεισμού, κενά ύλης, έλλειψη εργαστηρίων και εξασθενημένη ψυχική υγεία, βρίσκονται στην δυσάρεστη θέση να πρέπει να κριθεί το μέλλον τους πάνω σε μια ύλη, η οποία είναι σχεδόν αυτοδίδακτη.

Λύσεις υπάρχουν, αλλά είναι περιορισμένες. Λαμβάνοντας ως πρότυπο τις μεθόδους αξιολόγησης ξένων συστημάτων, προτείνουμε έναν εναλλακτικό τρόπο εισαγωγής πέρα από τις . Το Υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να κατασκευάσει έναν αλγόριθμο, ο οποίος θα υπολογίζει τον πιθανότερο βαθμό κάθε μαθητή στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Άλλωστε, οι βαθμοί τετραμήνου ήδη αποτελούν τρόπο προαγωγής στην επόμενη τάξη και φέτος είναι η ιδανικότερη χρονιά για να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό. Αναφορικά με μαθήματα που συναντώνται  μόνο στην τελευταία τάξη του λυκείου, ο συντελεστής βαρύτητας λύνει κάθε πρόβλημα.

Έτσι, θα μπορεί να εκτιμηθεί ένας αντικειμενικός βαθμός για κάθε υποψήφιο, καθώς ένας μαθητής έχει κατά βάση σταθερές επιδόσεις στα δυο τελευταία χρόνια προετοιμασίας του για τις . Βέβαια,  τα ειδικά μαθήματα όπως το σχέδιο ή η αρμονία θα διεξαχθούν κανονικά, αφού έτσι και αλλιώς δεν διδάσκονται στα .

Η κατάσταση είναι κρίσιμη και απειλείται τόσο η κοινωνική όσο και η εκπαιδευτική ανάπτυξη μιας ολόκληρης γενιάς που θα έπρεπε να αποτελεί προτεραιότητα κάθε κυβέρνησης. Είναι αδήριτη ανάγκη να ακουστούν οι φωνές μας και να μην αδικηθούμε.

Γιατί το μέλλον μας δεν παίζεται «corona» – γράμματα.