Συνέντευξη του Νίκου Φίλη, βουλευτή και τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ στη Real News, στον Φοίβο Κλαυδιανό 26/10/2019 – Κατά την αντίληψή σας, το δείχνει χαοτικές διαφορές μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ.;

Το πολυνομοσχέδιο δεν ευνοεί τους πολλούς, αλλά πολλά επιχειρηματικά συμφέροντα. Μάλιστα, ορισμένες διατάξεις είναι εξόφθαλμα φωτογραφικές, λες και η κυβέρνηση πληρώνει γραμμάτια σε φίλους της. Εντύπωση προκαλεί η κατάργηση ονομαστικοποίησης μετοχών στα μίντια, μια εξέλιξη που ενισχύει την αδιαφάνεια, επιστρέφοντας σε καταστάσεις ακόμα και πριν από την εποχή Καραμανλή και «νταβατζήδων». Πόθεν έσχες για τους δημοσιογράφους, αλλά όχι για τους καναλάρχες; Επισημοποιείται η ανεξέλεγκτη συγκέντρωση των επιχειρήσεων ενημέρωσης σε λίγα χέρια.

– Πώς πάτε στον διάλογο που εξήγγειλε η κυρία ;

Ο διάλογος για την Παιδεία είναι αναγκαίος όπως και η αναζήτηση συναινέσεων, παρά τις διαφορετικές αφετηρίες των κομμάτων. Ο θεσμικός χώρος του είναι η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, την οποία όμως παρακάμπτει η κυβέρνηση, την ώρα που προωθεί προβληματικές διατάξεις για την Παιδεία σε άσχετα νομοσχέδια.

Την Τρίτη θα συναντηθούμε με την . Θεωρούμε αναγκαίο ο διάλογος να επιδιώκει την αναβάθμιση και τον εκδημοκρατισμό της δημόσιας εκπαίδευσης ως κοινωνικού αγαθού. Υποστηρίζουμε τις πολιτικές που ακολουθήσαμε ως κυβέρνηση, είμαστε όμως έτοιμοι να συζητήσουμε αλλαγές, υπό την καθοριστική προϋπόθεση ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω η δημόσια εκπαίδευση.

Ως κυβέρνηση, πετύχαμε να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους με εκπαιδευτικούς και βιβλία και να αυξηθεί η κρατική επιχορήγηση. Καθιερώσαμε, επίσης, σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο σε ορισμένες πλευρές του υπονομεύεται από την κυβέρνηση.

Γιατί καταργήθηκαν πριν εφαρμοστούν τα διετή πανεπιστημιακά προγράμματα τεχνικής εκπαίδευσης; Γιατί καταργήθηκαν οι σχολές ελεύθερης πρόσβασης; Γιατί επανέρχεται η βάση του δέκα; Πρόκειται για κινήσεις που κλείνουν δομές της δημόσιας εκπαίδευσης και στέλνουν χιλιάδες αποφοίτους του Λυκείου ως πελάτες στα διάφορα ιδιωτικά ΙΕΚ ή στα λεγόμενα κολέγια, ακόμα και με τη… βάση του μηδέν.