array(39) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1621941013:8"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "8"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "488790"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_quads_config_visibility"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "4"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } ["mobmenu_21db4cd7aec318b1"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["ampforwp_custom_content_editor"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["ampforwp_custom_content_editor_checkbox"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["ampforwp-amp-on-off"]=> array(1) { [0]=> string(7) "default" } ["_wtpsw_views"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } }

Οι σπουδαστές των Επαγγελματικών Σχολών (.) του ΟΑΕΔ εδώ και μήνες βρίσκονται σε αγωνιστικό αναβρασμό σε όλη την Ελλάδα πραγματοποιώντας συνελεύσεις, δυναμικές και μαζικές κινητοποιήσεις, συναντήσεις με εργατικά σωματεία που τους στηρίζουν στον δίκαιο αγώνα τους, συμμετείχαν στην πρωτομαγιάτικη απεργία κ.λπ, αναφέρει η ΚΝΕ σε ανακοίνωση της.

Η ανακοίνωση:

Κύριο αίτημά τους είναι η κατάργηση του απαράδεκτου νόμου της κυβέρνησης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ο οποίος υποβαθμίζει τα πτυχία τους από το «επίπεδο προσόντων 4» στο «επίπεδο 3» και χτυπάει τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Είναι προκλητική η ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου, τη στιγμή μάλιστα που οι περισσότερες σχολές, με απόφαση της κυβέρνησης, ήταν κλειστές, χωρίς να πραγματοποιηθεί -σχεδόν πουθενά- ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, τη διοίκηση του ΟΑΕΔ και τις διευθύνσεις των σχολών. Ουσιαστικά, κρατούν σε άγνοια τους σπουδαστές, ενώ είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά το παρόν και το μέλλον τους, τα μορφωτικά και επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Αυτό βέβαια που ακούν όλο αυτό το διάστημα οι σπουδαστές (όχι από τις συναντήσεις  με το υπουργείο Παιδείας, γιατί δεν τους δέχεται, αλλά στις συνεντεύξεις και συναντήσεις των στελεχών της κυβέρνησης για να παρουσιάσουν τον νόμο) είναι οι κορόνες της κυβέρνησης περί αναβάθμισης”των σχολών.

Οι σπουδαστές, όμως, γνωρίζουν πολύ καλά ότι αναβάθμιση δεν είναι:

Η μείωση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την επαγγελματική εκπαίδευση,
η καθυστέρηση κάθε χρόνο στην παράδοση των βιβλίων,
η έλλειψη απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού,
το να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα αναλώσιμα,
η έλλειψη καθηγητών,
η καθυστέρηση της πληρωμής της μαθητείας,
οι παλιές και κακοσυντηρημένες εγκαταστάσεις,
η βεβαίωση που παίρνουν οι σπουδαστές αντί για πτυχίο!

Πόσο μάλλον, με τον νέο νόμο:

Είναι αναβάθμιση η πρόωρη κατάρτιση χωρίς ίχνος γενικής παιδείας από τα 15 έτη;
Είναι αναβάθμιση το διαρκές κυνήγι πιστοποιήσεων, προσόντων και δεξιοτήτων για ένα «χαρτί» ανάμεσα στα πολλά;
Η αναβάθμιση αποτελεί ένα τεράστιο ψέμα και παράλληλα το πιο σύντομο ανέκδοτο!

Αυτό που επιβεβαιώνεται είναι πως, όπως κάθε κυβέρνηση, έτσι και η σημερινή, βάζει ένα ακόμα λιθαράκι στην υποβάθμιση του περιεχομένου και των δικαιωμάτων των σπουδαστών. Ουσιαστικά στοχεύει οι νέοι και οι νέες να συνηθίζουν στα λίγα, να είναι μισοκαταρτισμένοι, φθηνοί και ευέλικτοι εργαζόμενοι.

Άλλωστε, στη νέα γενιά στοχεύει και το αντιδραστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης που επιχειρεί να επιβάλλει 10ωρη δουλειά χωρίς πρόσθετη αμοιβή, να καταργήσει το 8ωρο να ισοπεδώσει την  Κυριακάτικη αργία!

Γι’ αυτό, το ΚΚΕ, από την πρώτη στιγμή, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι απέναντι από τις πραγματικές ανάγκες των σπουδαστών, γιατί, αντί να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να λειτουργούν όλες οι σχολές με ασφάλεια, επιλέγει να περάσει νέο, αντιδραστικό νόμο -εν μέσω πανδημίας- υποβαθμίζοντας τις ΕΠΑΣ ακόμα περισσότερο.

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε τροπολογία στον νόμο 4763/2020 για τους σπουδαστές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, με σκοπό οι σπουδαστές που φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη των ΕΠΑΣ μαθητείας του ΟΑΕΔ να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους βάσει του καθεστώτος με το οποίο εισήχθησαν. Απαιτούμε από την κυβέρνηση και τα υπόλοιπα κόμματα να την κάνουν δεκτή.

Όμως, ακόμη και το πώς άνοιξαν οι σχολές είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα! Χωρίς ουσιαστική και οργανωμένη ενημέρωση των σπουδαστών, τη στιγμή μάλιστα που πολλοί σπουδαστές από επαρχία έχουν επιστρέψει στον τόπο καταγωγής τους, με μοναδικό μέτρο για την προστασία της υγείας την «αυτοδιάγνωση» με self tests τόσο για τη σχολή όσο και για τη μαθητεία, με ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας κ.λπ.

Οι σπουδαστές στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ να μην τους κάνουν τη χάρη! Να συνεχίσουν τον δίκαιο αγώνα που έχουν ξεκινήσει!

Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ πρωτοστατούν μέσα στις σχολές για να δυναμώσει η διεκδίκηση, η συλλογική συζήτηση και δράση, ο συντονισμός των σπουδαστών των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, για να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας!

Μπαίνουμε μπροστά ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης και ορισμένων διευθύνσεων που στο όνομα της πανδημίας βάζουν εμπόδια στην πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων, εκλογών των 7μελών, παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων. Γι’ αυτό που τελικά ανησυχούν δεν είναι να μην κολλήσουν οι σπουδαστές κορονοϊό, αλλιώς θα έπαιρναν ουσιαστικά μέτρα για το άνοιγμα των σχολών, αλλά να μην συνειδητοποιήσουν τη δύναμή τους και διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους!

Διεκδικούμε εδώ και τώρα:

Να καταργηθεί ο απαράδεκτος νόμος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Μέχρι τότε να μην ισχύσει για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στις ΕΠΑ.Σ. ΟΑΕΔ, ειδικά τα άρθρα που αφορούν την υποβάθμιση των πτυχίων.

Να εξασφαλιστεί το εισόδημα για όλους τους μαθητές των ΕΠΑ.Σ. ΟΑΕΔ είτε εργάζονται είτε δεν πρόλαβαν να ξεκινήσουν μαθητεία. Να πληρωθούν άμεσα όσα δεν έχουν καταβληθεί στους σπουδαστές την περίοδο που βρίσκονται σε αναστολή οι συμβάσεις μαθητείας με απόφαση της κυβέρνησης.

Να παρθούν εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα για την επαναλειτουργία των σχολών, όπως επαναλαμβανόμενα τεστ σε σπουδαστές, καθηγητές κ.λπ., με ευθύνη του κράτους, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας. Η αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης έχει ήδη κλείσει και πάλι σχολές και τμήματα πριν καν προλάβουν να ανοίξουν , αφού η πανδημία είναι εδώ.

Να εξασφαλιστούν με ευθύνη του κράτους μέτρα προστασίας για τους χώρους μαθητείας και πρακτικής άσκησης των σπουδαστών.

Να συντηρηθούν οι υποδομές και να εκσυγχρονιστούν τα εργαστήρια.