: «Tο συνέχισε τη γνωστή τακτική του, να βγάζει αντιεκπαιδευτικές εγκυκλίους μέρα παρά μέρα.  Έτσι έσπευσε να ευχηθεί για τα Χριστούγεννα, στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου,  με  αλλαγές στο στη μέση της χρονιάς. Πράγμα που δείχνει  την αναλγησία  και την απόσταση του Υπουργείου  από την εκπαιδευτική πραγματικότητα», αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας σε ανακοίνωση της.

Οι εκπαιδευτικοί για τις αλλαγές στις

Η ανακοίνωση:

Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι των υποψηφίων σε αυτά. Η θα ορίζεται «ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%. Δημιουργείται έτσι ένα ακόμα φίλτρο που θα αποκλείσει χιλιάδες μαθητές από τα .

Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι οι υποψήφιοι θα έχουν πλέον περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση  για το και η θα γίνεται σε δύο φάσεις.

Στην πρώτη φάση θα (σε περιορισμένο αριθμό επιλογών και με που θα καθορίζουν τα τμήματα). Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση. Με τις αλλαγές αυτές τοπρακτικά θέλει το Τμήμα να διαλέγει τους και όχι οι μαθητές να επιλέγουν το Τμήμα που επιθυμούν. Το σύστημα αυτό θυμίζει τις αλλαγές που επιχείρησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τις λεγόμενες πράσινες και κόκκινες σχολές.

Αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν:

Αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών -ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών- από τα Πανεπιστήμια, αφού μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων.

Βίαιη εκδίωξη χιλιάδων νέων, που ονειρεύονται να σπουδάσουν, και στροφή τους στην εφήμερη κατάρτιση.

Περικοπή κάθε ελευθερίας στην επιλογή τμήματος από τους μαθητές, αφού όσοι δεν περάσουν με την πρώτη στις λιγοστές επιλογές τους, θα παίρνουν κυριολεκτικά “ό,τι περισσέψει”, αν “περισσέψει”, και πιθανότατα όχι αυτό που επιθυμούν.

Κλείσιμο Τμημάτων, σύμφωνα με την Έκθεση Πισσαρίδη.

Είναι γνωστό ότι οι   είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες. Η περσινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε κακήν κακώς, τα προβλήματα της «» και οι ανισοτιμίες οξύνονται, ο εγκλεισμός χιλιάδων εφήβων μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια, να διατηρήσουν την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία των εξετάσεων.

Αυτό που δεν τα στηρίζει είναι το Υπουργείο!

Ακόμα και τώρα στην Κέρκυρα, για παράδειγμα, υπάρχουν κενά σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν διδαχθεί ούτε μια ώρα από τα μαθήματα αυτά.

Σε αυτή την δοκιμασία, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς  συνεργαζόμαστε, στηρίζουμε, συμπάσχουμε και αγωνιούμε. Όλοι καταλαβαίνουν την ανάγκη υποστήριξης της προσπάθειας χιλιάδων μαθητών. ΌΛΟΙ, εκτός από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Ξεχειλίζει από υποκρισία το Υπουργείο Παιδείας όταν μιλά για αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών στα Πανεπιστήμια ή ότι δεν μπορεί να περνάνε με «το όνομα τους» τα παιδιά στα ΑΕΙ. Τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα έλεγαν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια για να δικαιολογήσουν τα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο και το Εξεταστικό.

Αυτή αλλά οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που «η μία έκοβε και η άλλη έραβε», δεν ενδιαφέρονται για την πραγματική αναβάθμιση της μόρφωσης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια:

Δημιουργούσαν ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο που αναπαράγει την αποστήθιση και την παπαγαλία και ενισχύει την παραπαιδεία (βλ. ως τρόπος διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο, Γενικό και Επαγγελματικό).

Δημιουργούσαν ένα σχολείο-αρένα ανταγωνισμού που περιορίζει τις επιλογές στο μηχανογραφικό των μαθητών και τους αναγκάζει να ανταγωνίζονται ο ένας το άλλον. Στόχος δεν είναι να γράψεις καλά, αλλά καλύτερα από κάποιον άλλο.

Υποστηρίζουν μέτρα δοκιμασμένα και αποτυχημένα, όπως η βάση του 10, η Τράπεζα Θεμάτων, η κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης κ.α. Αυτά δεν βελτιώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργούν ως κόφτες και μάλιστα με ταξικά κριτήρια. Όταν, για παράδειγμα, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, κόπηκε σχεδόν το 40% των υποψηφίων.

Είναι πρωτοφανής η αδιαφορία το Υπουργείου  απέναντι στους μαθητές της Γ΄Λυκείου. Η εργαλειακή λογική που διέπει το Υπουργείο απέναντι στους εκπαιδευτικούς, επεκτείνεται με τους πιο χυδαίους όρους στα  παιδιά και τις οικογένειές τους. Με τις αλλαγές που κάνει στη μέση της χρονιάς ετοιμάζει, για τους σχολάρχες των ιδιωτικών κολλεγίων, την «πελατεία» τους, αφού  για αυτά δεν υπάρχει βάση εισαγωγής.

Την ίδια στιγμή  με τις αλλαγές στην , με τη συνδρομή της τράπεζας Θεμάτων, περικόπτει κάθε μορφωτική  προσδοκία των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, αποκλείοντάς τα από το Λύκειο, επαγγελματικό ή γενικό και καταδικάζοντάς τα.

Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της πανδημίας:

Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.

Μείωση της

Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.

Έναρξη ΑΜΕΣΑ της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:

Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ

Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων

Μαζικοί  μόνιμοι . Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.

Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.

Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.

Σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των μαθητών και τη λειτουργία του σχολείου.

Δυναμώνουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τον αγώνα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.