Τι αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι Παρεμβάσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ.Ε.:

Να τελειώσει τώρα η ομηρία των νεοδιόριστων!

Καμιά ανοχή στους εκβιασμούς του Υπουργείου!

Να !

Στις 28/11, σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης στη βουλή, η υφυπουργός του ΥΠΑΙΘ, Ζ. Μακρή ανακοίνωσε επίσημα τα παρακάτω: οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ που εξέδωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι άκυρες και θα ανακληθούν. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ θα πραγματοποιηθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Η απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως είναι να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της αξιολόγησης του νόμου 4823/2021 και για τους νεοδιόριστους δόκιμους εκπαιδευτικούς ΕΕΠ – ΕΒΠ, αναφορικά με τη μονιμοποίησή τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια στιγμή οι νεοδιόριστοι της ΕΑΕ και της γενικής του 2021 καλούνται σε εξαντλητική «επιμόρφωση» στην οποία οι «δεξιότητες» και η αξιολόγηση έχουν κεντρική θέση. Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε προβλέπει 24 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως και 72 (!) ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης για 2 ή 3 μήνες! Η επιμόρφωση θα γίνει εκτός εργασιακού ωραρίου. Μάλιστα τονίζεται ότι «η επιτυχής παρακολούθηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης βασίζεται στην ολοκλήρωση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, δραστηριοτήτων και δύο (2) εκτενών εργασιών στα αντικείμενα Α1 (παιδαγωγική αλληλεπίδραση) και Β1 (προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης)». Τέτοιου τύπου επιμορφώσεις θα είναι μόνο το ένα από τα βήματα που θα πρέπει να κάνουν οι νεοδιόριστοι στο δρόμο για τη μονιμοποίησή τους που στο πλαίσιο της αξιολόγησης θα δυσκολεύει όλο και περισσότερο.

Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό. Αφορά πρώτα και κύρια τους 4.500 νεοδιόριστους του ’20, αλλά εξίσου τους 11.000 του ’21 και του ’22, τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές – ελαστικά εργαζόμενους στο δημόσιο σχολείο, όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς σε Α’ βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση και κυρίως το ίδιο το δημόσιο σχολείο, τη δημοκρατική λειτουργία και τις σχέσεις εντός του. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εργασία και οι ζωές μας, οι μεταξύ μας σχέσεις, η συναδελφικότητα, η δημοκρατία, η παιδαγωγική ελευθερία, μαζί και κάθε έννοια μονιμότητας στο δημόσιο σχολείο. Από τις παραπάνω εξελίξεις γίνεται σαφές ότι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται ως ο αδύναμος κρίκος για την επιβολή της αξιολόγησης. Η μη μονιμοποίηση όσων διορίστηκαν από το 2020 και μετά αποτελεί ευθύ χτύπημα στο εκπαιδευτικό κίνημα και τον αγώνα του ενάντια στην κατίσχυση της αξιολόγησης, έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά και καθοριστικά δίπλα στην ποινικοποίηση της Απεργίας-Αποχής και τις δικαστικές προσφυγές του ΥΠΑΙΘ, τις απειλές και τους εκβιασμούς.

Γι’ αυτό και ήρθε η ώρα να ξαναπιάσουμε το νήμα των αγώνων που έχει δώσει το εκπαιδευτικό κίνημα στις καταλήψεις του ΥΠΑΙΘ τον Μάρτη του ’18, τις συγκλονιστικές μέρες της κατάληψης της Πρυτανείας και του αγώνα του Γενάρη του ’19. Να προχωρήσουμε σε άμεσο απεργιακό και αγωνιστικό σχεδιασμό για την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών με πτυχίο και προϋπηρεσία, χωρίς προσοντολόγια, αξιολογήσεις και συνεντεύξεις/διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Η ΟΛΜΕ οφείλει να ασχοληθεί με όλους του τρόπους με το ζήτημα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων γιατί αφορά όλο το δημόσιο σχολείο. Να οριστεί άμεσα η μέρα της 24ωρης απεργίας που αποφάσισε η Γ.Σ. των προέδρων σε συντονισμό με τη ΔΟΕ και με κεντρική αιχμή και αυτό το ζήτημα!

Δεν θα επιτρέψουμε στο ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στο γκρέμισμα των κεκτημένων εργασιακών μας δικαιωμάτων. Οι διατάξεις του ν.4823 που αφορούν στην ατομική αξιολόγηση δεν έχουν εφαρμοστεί σε κανένα στάδιο και επίπεδο. Στην οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν θα απαντήσει και θα την αποτρέψει. Τίποτα δε χαρίστηκε, με τους αγώνες μας κερδίζονται όλα!

Απαιτούμε:

· Άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση των 4.500 εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.

· Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.

· Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/Η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.

· Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.

· Κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.

· Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.

· Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.

· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.

· Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

· Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.

· Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.