O Σύλλογος Ρόζα Ιμβριώτη έβγαλε ανακοίνωση αναφορικά με την αξιολόγηση :

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται παράλληλα με τον αγώνα ενάντια στην ακρίβεια, για υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς μας, για χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, για μονιμοποίηση των αναπληρωτών αλλά και των νεοδιόριστων και για σχολείο που να μορφώνει όλα τα παιδιά. Προετοιμάζουμε νέους αγώνες!

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Με αισιοδοξία, που πηγάζει από τη μεγάλη συμμετοχή στην Πανεργατική Απεργία και στο μπλοκ του Συλλόγου μας, που ήταν πολύ μεγάλο και γεμάτο νέους συναδέλφους, από το τουλάχιστον 85% αποχή στη Δ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας από τις ψευδοεκλογές τους για δήθεν αιρετούς, από τους συνεχείς αγώνες μας για τα κενά, για τη μονιμοποίηση των αναπληρωτών και τώρα των νεοδιόριστων, συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση και σε όλες τις αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου!

Σχετικά με τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση, το Δ.Σ. ενημερώνει τα μέλη του Συλλόγου μας για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία μας, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη!

Α. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΚΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ

Συνεχίζουμε να απεργούμε-απέχουμε, η απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ είναι σε ισχύ, δε γινόμαστε μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές, δε γινόμαστε αξιολογητές των συναδέλφων μας, δε συμβάλλουμε στην εφαρμογή της αξιολόγησης, που κομμάτι της είναι και αυτό, δεν υποχωρούμε για να διευκολύνουμε τους «διευθυντές μας», απαντάμε συλλογικά στον αυταρχισμό ορισμένων διευθυντών/ντριών, υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο και δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη μόρφωση των μαθητών μας! Στη βάση αυτή ως Δ.Σ. του Συλλόγου μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»:

– Χαιρετίζουμε όλες και όλους τους συναδέλφους που δώσανε και δίνουν τη μάχη στα σχολεία τους, για να μην περάσει η αξιολόγηση κι αυτοί είναι η συντριπτική πλειοψηφία που έχει υπογράψει απεργία-αποχή από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές. Τονίζουμε ότι όσοι από αυτούς τους συναδέλφους, παρά τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή, ορίστηκαν από διευθυντές/τριες μέντορες ή ενδοσχολικοί συντονιστές (κι αυτό το καταγγέλλουμε!) συνεχίζουν να δηλώνουν απεργία-αποχή και δε συμμετέχουν σε καμία σχετική διαδικασία.

– Χαιρετίζουμε τους 13 Διευθυντές που αντιστέκονται, συμμετέχουν και οι ίδιοι στην απεργία-αποχή και δεν όρισαν μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές. Αυτοί είναι οι διευθυντές/ντριες των 3ου, 4ου, 5ου, 6ου, 11ου Δημοτικών του Βύρωνα, των 1ου, 3ου, 6ου, 7ου , Ειδ. Ρόζα Ιμβριώτη Δημοτικών της Καισαριανής και των 2ου, 13ου, 1ου Ειδ. Δημ. ΕΛΕΠΑΠ Δημοτικών των Αθηνών/Παγκρατίου.

– Καταγγέλλουμε όσους διευθυντές όρισαν συναδέλφους απεργούς-απέχοντες χωρίς τη θέλησή τους κι αυτοί είναι οι διευθυντές/ντριες των 2ου Δημοτικού Καισαριανής και 9ου Δημοτικού Αθηνών.

– Καλούμε και ενημερώνουμε και τους υπόλοιπους συναδέλφους, που για οποιονδήποτε λόγο δεν υπέγραψαν δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή (που είναι λίγοι σχετικά, αλλά κανείς δεν περισσεύει στον αγώνα μας), ότι μπορούν και πρέπει να μπουν και αυτοί στην απεργία-αποχή κι αυτό μπορούν να το κάνουν οποιαδήποτε στιγμή το αποφασίσουν ακόμα και αν έχουν συμφωνήσει και οριστεί ως μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές.

– Καλούμε τέλος τους Διευθυντές/ντριες που όρισαν συναδέλφους ως μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές, έστω με τη θέλησή τους, να αλλάξουν στάση και να μπουν κι αυτοί στην απεργία-αποχή υπογράφοντας τώρα τη δήλωση συμμετοχής.

 

Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που μόνο εσωτερική δεν είναι αφού εμπλέκονται Συντονιστές Εκπ/κού Έργου, ΙΕΠ, ΥΠΑΙΔ και αφού ανακοινώνονται τα αποτελέσματά της, είναι καραμπινάτη αξιολόγηση που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, όπως έγινε διεθνώς σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε.

Η κατάσταση που διαμορφώθηκε στα σχολεία του Συλλόγου μας (εφόσον η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ δεν προκηρύσσει ξανά απεργία-αποχή από την αξιολόγηση σχολικής μονάδας, όπως ζητάμε) είναι η εξής:

Ø Από τα 26 Δημοτικά του Συλλόγου μας:

– στα 20 Δημοτικά οι Σύλλογοι Διδασκόντων (ΣΔ) υιοθέτησαν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ,

– σε 2 Δημοτικά, στο 2ο Καισαριανής καις το 9ο Αθηνών, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων υιοθέτησε τα ενιαία κείμενα οι διευθυντές παραβίασαν την απόφαση των συναδέλφων (!),

– και σε 4 Δημοτικά οι ΣΔ αποφάσισαν και μπήκαν στην αξιολόγηση με δικά τους κείμενα, αυτά είναι τα 4ο Καισαριανής, 4ο Αθηνών, 2ο Ειδικό ΕΛΕΠΑΠ και 10ο Βύρωνα – να σημειωθεί ότι στα δύο τελευταία οι ΣΔ είχαν καταρχήν υιοθετήσει τα ενιαία κείμενα και μετά από «πίεση» ή «πειθώ» των διευθυντών κάποιοι συνάδελφοι άλλαξαν στάση.

Ø Από τα 33 Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας:

– στα 28 οι ΣΔ υιοθέτησαν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ,

– και στα 5 μπήκαν στην αξιολόγηση με δικά τους κείμενα κι αυτά είναι: 4ο Καισαριανής, 6ο-69ο Αθηνών, 1ο και 2ο Ειδικά ΕΛΕΠΑΠ. Καλούμε τις συναδέλφισσες των Νηπιαγωγείων αυτών να αλλάξουν στάση και να συμπορευτούν με τη συλλογική στάση του Κλάδου.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, ως Δ.Σ. του Συλλόγου μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»:

– Χαιρετίζουμε όλους τους συναδέλφους που αντιστέκονται στην αντιδραστική αξιολόγηση, που είναι η συντριπτική πλειοψηφία, οι οποίοι, στο βαθμό που η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ δεν προκηρύσσει απεργία-αποχή, επιλέγουν αναγκαστικά τα ενιαία κείμενα και σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζουν την ενότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου τους.

– Καλούμε όσους συναδέλφους κράτησαν ως τώρα επιφυλακτική στάση, να συμπορευτούν με τον Σύλλογο και τον Κλάδο και να μπουν στη συλλογική στάση του σχολείου τους ενάντια στην αξιολόγηση.

– Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους, που συνεχίζουν να συμπορεύονται με τη συλλογική στάση του Κλάδου, παρά το ότι τα σχολεία τους μπήκαν στην αξιολόγηση με δικά τους κείμενα.

– Χαιρετίζουμε τους Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών μας και τις Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων μας που ακολουθούν τη συλλογική στάση του Κλάδου κι αυτοί/ές είναι οι περισσότερες/οι.

– Εκτιμούμε τη στάση των Διευθυντών/ντριών, που αν και οι ίδιοι έχουν διαφορετική αντίληψη για την αξιολόγηση, σέβονται την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου τους και την εφαρμόζουν. Τους καλούμε να συμπορευτούν συνολικά με τον Σύλλογό μας και τον Κλάδο.

– Καταγγέλλουμε τους Διευθυντές του 2ου Δημοτικού Καισαριανής και του 9ου Δημοτικού Αθηνών, που για δεύτερη χρονιά, χρησιμοποιώντας διάφορα τερτίπια και εντελώς αυταρχική συμπεριφορά, παραβίασαν την εκφρασμένη θέληση των συναδέλφων του σχολείων τους και συγκεκριμένα δεν τους επέτρεψαν να ψηφίσουν στην ειδική συνεδρίαση που κάλεσαν για την αξιολόγηση, γιατί τάχα αυτό που θα ψήφιζαν ήταν ενάντια στον νόμο, και στη συνέχεια δεν κατέγραψαν στο πρακτικό ως απόφαση αυτό που η πλειοψηφία είχε επιλέξει και αποδεικνύεται με υπογεγραμμένο κείμενο που κατέθεσαν οι συνάδελφοι! Η συμπεριφορά τους είναι πρωτοφανής και ίδια με την περυσινή γι’ αυτό και πέρυσι προτείναμε στους Συλλόγους τους να διαγραφούν και ο μεν διευθυντής του 9ου Δημοτικού διεγράφη από τον Α΄ Σύλλογο Αθηνών ο δε διευθυντής του 2ο Δημοτικού Καισαριανής αποδείχτηκε ότι δεν ήταν καν γραμμένος στον Σύλλογο Αριστοτέλης, όπου έλεγε ότι ήταν, για να διαγραφεί. Σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά τους είναι αντιδημοκρατική, αντισυναδελφική και καταδικαστέα.

Επιπλέον, καταγγέλλουμε τη συμπεριφορά του διευθυντή του 2ου Δημοτικού Καισαριανής στην καθημερινότητα του σχολείου και των συναδέλφων γιατί είναι πολλάκις προσβλητική και πολλές φορές ξεπερνάει κάθε προηγούμενο. Πιέζει και φοβερίζει συναδέλφους, ακόμα και τη μέρα της πανεργατικής απεργίας καλούσε και πίεζε νέους συναδέλφους, αναπληρωτές και νεοδιόριστους, για να τους «πείσει» να υπογράψουν το πρακτικό της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση που δεν ανταποκρίνεται σε ό,τι έγινε στη συνεδρίαση αυτή. Η συμπεριφορά τον εν λόγω διευθυντή είναι απαράδεκτη!

– Καταγγέλλουμε τέλος για άλλη μια φορά τον Διευθυντή του 10ου Δημοτικού Βύρωνα γιατί, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου αποφάσισε καταρχήν τα ενιαία κείμενα, προχώρησε σε απαράδεκτη πίεση προς τους συναδέλφους, φτάνοντας να τους ζητάει να δηλώσουν εγγράφως και με πιεστική ημερομηνία αν θα συμμετέχουν ή όχι στην αξιολόγηση και παράλληλα να τους απειλεί ότι θα ενημερώσει το ΠΕΚΕΣ και την Α΄ Διεύθυνση για τη στάση κάθε συναδέλφου που είχε δηλώσει ότι στηρίζει τα ενιαία κείμενα! Ασκώντας έτσι αφόρητη πίεση, κατάφερε να αντιστρέψει οριακά την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και να βάλει το σχολείο στην αξιολόγηση με δικά του κείμενα, δημιουργώντας μία ομάδα με εντελώς νέους συναδέλφους, που του χρόνου μπορεί να μην είναι κανένας εκεί. Ο συγκεκριμένος διευθυντής έχει επιδείξει διαχρονικά αυταρχική κι αντισυναδελφική συμπεριφορά και γι’ αυτό έχει θέσει τον εαυτό του εκτός Συλλόγου και εκεί θα παραμείνει, δεν έχουν θέση στον Σύλλογό μας και στον Κλάδο τέτοιοι διευθυντές!

– Τέλος, είναι προβληματική η συμπεριφορά μερικών διευθυντών που κρατούν διφορούμενη στάση. Π.χ. ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου τους είχε καταρχήν υιοθετήσει τα ενιαία κείμενα, μετά την πίεση Κόπτση στο σεμινάριο που τους κάλεσε το ΥΠΑΙΔ, οι διευθυντές αυτοί κατάφεραν να «πείσουν» κάποιους συναδέλφους να αλλάξουν στάση και να βάλουν το σχολείο στην αξιολόγηση. Τους καλούμε να συμπορευτούν με τον Σύλλογο και τον Κλάδο στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση και στην αυτονομία της σχολικής μονάδας έχει να κάνει με τον αγώνα μας για ένα σχολείο που να μορφώνει όλα τα παιδιά και να μην τα εξοντώνει! Γι’ αυτό έχουμε ευθύνη και χρέος να τον συνεχίσουμε, γιατί πρόκειται για τη μόρφωση των μαθητών μας και την παιδαγωγική μας υπόσταση. Στον αγώνα αυτό κανείς δεν περισσεύει, συσπειρωμένοι στον Σύλλογό μας, στο Σωματείο μας, προχωράμε συλλογικά!