: Είναι αστείο το να πιστεύει κανείς, ότι οι μαθητές παρακολουθώντας και μόνον videos και παρουσιάσεις στο τάμπλετ ή στο κινητό τους,  μαθαίνουν και μπορούν να «κάνουν» ποδήλατο, λέει η ΕΛΤΕΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της.

Για άλλη μία φορά το υπουργείο νομοθετεί για το θεαθήναι και όχι για να προσφέρει ουσιαστική λύση στα τεράστια προβλήματα που έχουν προκύψει φέτος στην παιδεία.

Δεν παραβλέπουμε το γεγονός ότι διανύουμε μία πολύ δύσκολη και ιδιαίτερη χρονιά, αλλά ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα, οι γονείς και οι μαθητές, έχουν υπερβεί εαυτόν για να δώσουν λύση στα προβλήματα, η ηγεσία του υπουργείου αρκείται σε επικοινωνιακούς εντυπωσιασμούς ώστε να πείσει την κοινή γνώμη για το … «έργο» της.

Τους τελευταίους μήνες διαβάζουμε αφηγήματα για την τεράστια επιτυχία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για την καθολική τήρηση των μέτρων κατά του κορονοϊού στα σχολεία, για το ότι δεν μεταδίδεται ο ιός στη μαθητική κοινότητα και για την ενίσχυση των σχολείων με και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, θέσεις οι οποίες απέχουν παρασάγγας από την πραγματικότητα.

Αν θεωρεί το υπουργείο, ότι είναι επιτυχία οι μαθητές να συνδέονται με το ζόρι ή με προβλήματα ήχου/σύνδεσης μέσω κινητού τηλεφώνου στο , ή ότι λύθηκε το πρόβλημα της υλικοτεχνικής υποδομής με 2-3 τάμπλετ που πήρε το κάθε ΕΠΑΛ, τότε απέχει πραγματικά τεράστια απόσταση από την παιδεία την οποία προασπίζεται.

Δυστυχώς αυτές οι απόψεις, ακολουθούνται από εφαρμοστικές εγκυκλίους και αποφάσεις οι οποίες μας καλούν να εφαρμόσουμε κάτι που πρακτικά δεν ισχύει και μια τέτοια περίπτωση είναι η 167603ΓΔ4 με θέμα: «Εγκύκλιος για την εξ αποστάσεως υλοποίηση της (ισχύουσας) αξιολόγησης των μαθητών/τριών Δ/θμιας Εκπ/σης για το σχολικό έτος 2020-2021», που διαβιβάστηκε στις Περιφέρειες, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα σχολεία στις 9 Δεκεμβρίου.

Με βάση αυτή την εγκύκλιο, ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών θα πρέπει εφαρμοστούν απαρέγκλιτα οι ισχύουσες διατάξεις, δηλαδή σε μία χρονιά με τόσα προβλήματα και ιδιαιτερότητες, το υπουργείο απαιτεί από τους μαθητές να αξιολογηθούν μέσω κινητού και σταθερού τηλεφώνου.

Συνεπώς το υπουργείο απαιτεί να αξιολογηθούν τα ίδια μαθησιακά αποτελέσματα σε μαθητές που δεν έχουν τα ίδια μέσα παρακολούθησης. Άρα τίθεται θέμα ισότητας και ίσης μεταχείρισης μεταξύ μαθητών που ανήκουν σε αδύναμες κοινωνικές ομάδες, όπου 4 στα 10 νοικοκυριά δεν μπορούσαν ούτε τις βασικές τους ανάγκες να ικανοποιήσουν (βλέπε στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ Ιούλ2019, για τον κίνδυνο φτώχειας).

Επιπλέον, τίθεται σοβαρό θέμα και με την αξιολόγηση των δεξιοτήτων και πρακτικών γνώσεων τις οποίες λαμβάνουν οι μαθητές στα εργαστηριακά και μεικτά μαθήματα των ΕΠΑΛ.

Πως ακριβώς θα γίνει η αξιολόγησή τους μέσω κινητού και σταθερού τηλεφώνου ή ακόμα και μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, εφόσον στην ουσία, δεν έχουν λάβει αυτές τις πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες αποκτούνται μόνο με δια ζώσης πραγματοποίηση εργαστηριακών ασκήσεων;

Σαν ΕΛΤΕΕ Α΄ Θεσσαλονίκης, έχουμε ζητήσει με σχετική επιστολή προς το ΥΠΑΙΘ, την άμεση επαναλειτουργία των Εργαστηριακών Κέντρων, όταν και εφόσον το επιστρέψουν οι επιδημιολογικές συνθήκες, ώστε να πραγματοποιηθούν τα εργαστηριακά μαθήματα τα οποία είναι απαραίτητα στα Επαγγελματικά Λύκεια για απόκτηση πτυχίου.

Είναι αστείο το να πιστεύει κανείς, ότι οι μαθητές παρακολουθώντας και μόνον videos και παρουσιάσεις στο τάμπλετ ή στο κινητό τους,  μαθαίνουν και μπορούν να «κάνουν» ποδήλατο.

Καταντάει όμως τραγικό το να απαιτεί και την αξιολόγησή τους ως οδηγούς ποδηλάτου.

Εν κατακλείδι και εφόσον το υπουργείο δεν έχει φροντίσει ώστε:

Κάθε μαθητής να επιδοτηθεί (ακόμα και στο 100% βάσει εισοδήματος) για αγορά  υλικοτεχνικής υποδομής για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (notebook, μικρόφωνα, ακουστικά).

Κάθε μαθητής και καθηγητής να αποκτήσει Ευρυζωνική σύνδεση (οπτικών ινών) στο ίντερνετ.

Να επιμορφωθούν όλοι οι καθηγητές στη λειτουργία των ηλεκτρονικών τάξεων και εφαρμογών (e-class και e-me), καθώς και στην πλατφόρμα webex.

Να εξορθολογήσει το εξοντωτικό ωράριο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (που θέλει τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών των ΕΠΑΛ να είναι συνδεδεμένοι για επτά 40λεπτα καθημερινά στο κινητό τους) με συνδυασμό σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως μάθησης.

Να στηρίξει ουσιαστικά τα σχολεία σε υλικά, αλλά και ανθρώπινο δυναμικό (τεχνικούς Η/Υ μέσω δήμων/περιφερειών) ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και να στηθούν οι αίθουσες διδασκαλίας εξ αποστάσεως, για όσους εκπαιδευτικούς δεν δύνανται να την πραγματοποιήσουν απ΄ τα σπίτια τους,

Είναι αδιανόητο να απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν τους μαθητές τους τη φετινή χρονιά απαρέγκλιτα με βάση τις ισχύουσες διατάξεις…

Ζ η τ ά μ ε

Να ανταποκριθεί το υπουργείο στις υποχρεώσεις του.

Να αποσυρθεί η εγκύκλιος.

Να μην βαθμολογηθεί κανένας μαθητής στο Α’ τετράμηνο της φετινής χρονιάς, αλλά στο Β’, με συνθήκες και διατάξεις οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες της φετινής χρονιάς.

Δραστική μείωση της ύλης των μαθημάτων.

Μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων.