– To , ψάχνει πλέον να βρει τις κατάλληλες λύσεις όσον αφορά την και της ακαδημαϊκής χρονιάς, το πότε θα ανοίξουν τα αλλά και πώς θα διεξαχθούν οι

Τα «αγκάθια» για την ομαλή λήξη της χρονιάς

Όπως αναφέρει το ΈΘΝΟΣ, το Το υπουργείο Παιδείας έχει αυτή τη στιγμή ν΄ αντιμετωπίσει πλήθος σοβαρότατων θεμάτων όπως τα παρακάτω.

. Είναι σίγουρο ότι θα γίνει.

Αναπλήρωση ύλης. Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις.

. Δεν έχει παρθεί απόφαση οριστική.

σε γυμνάσιο και δυο τάξεις λυκείου . Δεν υπάρχει επίσημη απόφαση

Εφαρμογή συστήματος Τράπεζας Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου. Δεν υπάρχει απόφαση.

Καθιέρωσηγια τις . Ναι λέει το υπουργείο και όχι μαθητές και ορισμένα ΑΕΙ

Παράταση -κατά περίπτωση- εξαμήνου στα ΑΕΙ. Αναμένεται ν΄ ανακοινωθεί.

Το υπουργείο Παιδείας έχει αυτή τη στιγμή ν΄ αντιμετωπίσει πλήθος σοβαρότατων θεμάτων όπως  τα προαναφερθέντα. Ταυτόχρονα ανάμεσα σε όλα αυτά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται αποφασισμένη να εφαρμόσει από φέτος και τα νομοθετήματα, που έχει ψηφίσει, όπως η για τις , αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το άγχος των μαθητών της Γ΄ λυκείου, οι οποίοι πραγματικά αγωνιούν για την εξέλιξη της εφαρμογές αυτής της απόφασης αλλά και ορισμένων πανεπιστημίων, που φοβούνται ότι θα «ξεμείνουν» από νέους φοιτητές.

Ωστόσο η επιμένει ότι από φέτος θα ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. «Ήδη λαμβάνουμε από τα ΑΕΙ τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που έχουν αποφασίσει να θέσουν για κάθε τμήμα». Ο στόχος σύμφωνα με την κ. Κεραμέως είναι «η θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών, η διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων φοίτησης και έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών, η ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και η δυνατότητα κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία». Ένα ακόμη ζήτημα που απασχολεί μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι εάν θα εφαρμοστεί και η για τις εξετάσεις της Α΄ λυκείου, κάτι για το οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένει προκαλώντας την αγανάκτηση τους.

Πότε θα

Το θολό τοπίο γύρω από την επαναλειτουργία των σχολείων αυξάνει την αγωνία τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειες τους αλλά και για το ίδιο το υπουργείο καθώς θα πρέπει να ληφθούν σειρά μέτρων τα οποία ήδη μελετώνται από τις αρμόδιες διευθύνσεις. Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως τονίζει ότι για το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων γίνονται τακτικότατες συζητήσεις με τους ειδικούς που μελετούν τα επιδημιολογικά δεδομένα, αφού η επιθυμία είναι να ανοίξουν το συντομότερο, ωστόσο όπως ήταν αναμενόμενο, δεν προσδιόρισε ημερομηνία για επιστροφή των μαθητών στα .

Αυτή τη στιγμή έχουμε τα εξής δεδομένα: και σε κάποιες περιπτώσεις και του ακαδημαικού έτους. Διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων έστω και με μια μικρή καθυστέρηση στην ημερομηνία έναρξης. Κανονικά θα γίνουν και οι διακοπές του Πάσχα χωρίς μαθήματα για μαθητές και φοιτητές. Για τα υπόλοιπα θέματα οι αποφάσεις δεν έχουν παρθεί οριστικά. Συγκεκριμένα εκκρεμεί η απόφαση για την μη διεξαγωγή των Απαντώντας σε αυτό η υπουργός κυρία Κεραμέως δήλωσε ότι «όλα είναι στο τραπέζι και πως οι αποφάσεις για το εάν θα διεξαχθούν θα ληφθούν όταν διαμορφωθεί μια πλήρης εικόνα για το διάστημα που τα σχολεία θα είναι ανοιχτά. Η ίδια τονίζει προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν υπάρχει σκέψη για μαθήματα μέσα στο Πάσχα, είναι υπό συζήτηση μια μικρή παράταση του σχολικού έτους εντός του Ιουνίου, ενώ οι Πανελλαδικές δρομολογούνται για να γίνουν κανονικά τον Ιούνιο.

Τι λένε οι ειδικοί

Την άποψη ότι δεν θα υπάρξει βιασύνη για το εξέφρασε, ο καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δημοσθένης Σαρηγιάννης. Ο καθηγητής εκτίμησε πως θα πρέπει τα σχολεία να ανοίξουν μετά το Πάσχα, με δεδομένο ότι το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου αναμένεται η κορύφωση του τρίτου κύματος της πανδημίας στη χώρα μας. Εξαίρεση, σύμφωνα με τον καθηγητή, θα πρέπει να αποτελέσουν τα Λύκεια λόγω της προετοιμασίας των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις θα μπορούσαν να ανοίξουν στις 29 Μαρτίου, με τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Μαζί με την Γ΄ Λυκείου ο κ. Σαρηγιάννης υποστηρίζει ότι πρέπει να ανοίξουν και οι άλλες δύο τάξεις του Λυκείου, αφού θα είναι πολύ δύσκολο για τον ίδιο εκπαιδευτικό να κάνει δια ζώσης μάθημα στην Γ΄ τάξη και τηλεκπαίδευση στις άλλες δύο.

Τα

Παράταση εξαμήνου με τα μαθήματα ειδικά σε σχολές που έχουν μείνει «πίσω» λόγω εργαστηριακών ή κλινικών μαθημάτων να φτάνουν πιθανά και ως τον Ιούλιο, εξετάζει το υπουργείο Παιδείας . Αυτή τη στιγμή το εξάμηνο συνεχίζεται με τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης ως τις 4 Ιουνίου και είναι δεδομένο ότι φοιτητές και καθηγητές θα «ξαναδούν» τις πανεπιστημιακές αίθουσες το…Φθινόπωρο.

Την επαναλειτουργία των κλινικών και των εργαστηρίων τους απαίτησαν με την κινητοποίησή τους στην είσοδο του τμήματος, φοιτητές της Οδοντιατρικής του ΑΠΘ, διεκδικώντας παράλληλα το άνοιγμα των πανεπιστημίων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Το Τμήμα τους παραμένει για τρίτο εξάμηνο κλειστό, χωρίς να πραγματοποιείται ούτε η κλινική και εργαστηριακή άσκηση για τους 5ετείς και τελειόφοιτους φοιτητές,  με αποτέλεσμα πολλοί  φοιτητές να μη μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να πάρουν πτυχίο, ενώ αριθμός των φοιτητών που έχει συσσωρευτεί στην ουρά των κλινικών αγγίζει τους 400.

Λόγω της  μη λειτουργίας των κλινικών, οι τελειόφοιτοι φοιτητές της φετινής και περσινής ακαδημαϊκής χρονιάς, αδυνατούν να  ολοκληρώσουν τις κλινικές υποχρεώσεις που απαιτούνται για την λήψη του πτυχίου τους. Οι ίδιοι τονίζουν ότι δέχονται αφόρητη ψυχολογική αλλά και οικονομική επιβάρυνση, καθώς οι οικογένειές τους πληρώνουν ενοίκια ενός έτους ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν ολοκληρώσει τις σπουδές και θα είχαν ξενοικιάσει  τα σπίτια. Οι φοιτητές τονίζουν ότι δεν θέλουν να πάρουν ένα πτυχίο που «δεν αντιστοιχεί στις γνώσεις και την εμπειρία μας. Ζητάμε την ομαλή λειτουργία των κλινικών, ώστε να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας παρά την καθυστέρηση, που έχει προκληθεί και παρά την οικονομική επιβάρυνση που υφιστάμεθα.