Δελτίο Τύπου

Συνέντευξη Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου, στον τηλεοπτικό σταθμό STAR.

Ανδρέας Λοβέρδος: Είμαστε εδώ να λύνουμε προβλήματα, όχι να δημιουργούμε

Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανέλαβε καθήκοντα για να λύνει τα προβλήματα που υπάρχουν και όχι για να δημιουργεί νέα προβλήματα, τόνισε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Star.

Ο κ. Υπουργός σε ερώτηση για την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου απάντησε: «Σχεδίαζε η προηγούμενη ηγεσία την αλλαγή της έναρξης της σχολικής χρονιάς, αλλά δεν το είχε υλοποιήσει. Δεν ανατρέπουμε τίποτα. Θα παρέμβουμε διορθωτικά. Δεν θέλουμε να κάνουμε κινήσεις που θα αναστατώσουν τα παιδιά, τις οικογένειές τους, τους εκπαιδευτικούς, την εκπαιδευτική κοινότητα. Η ασυνέχεια καταστρέφει στο Υπουργείο Παιδείας και δεν θέλουμε να κάνουμε τέτοια λάθη. Τώρα, όμως, υπάρχει ένα θέμα διοικητικής καθυστέρησης, καθυστέρησης των μεταθέσεων κατά ένα μήνα. Αυτό καθιστά πρόβλημα μεγάλο την προετοιμασία για να ανοίξουν τα σχολεία κανονικά τον Σεπτέμβριο χωρίς να έχουμε μεγάλη έλλειψη από καθηγητές και δασκάλους. Άρα χρειαζόμαστε αυτή την μία εβδομάδα για καλύτερη προετοιμασία. Οι μεταθέσεις τελείωναν μέχρι τις 15 Μάιου. Τώρα, στα μέσα Ιουνίου δεν έχουν ολοκληρωθεί. Παλεύουμε να ολοκληρωθούν αρχές Ιουλίου. Δεν μπορούμε να κάνουμε κινήσεις που θα κάνουν κακό, αντί να φέρουν καλό. Σήμερα, λοιπόν, θα υπογραφεί από τον κ. Δερμεντζόπουλο μία εγκύκλιος για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με τις περσινές ημερομηνίες. Επιπλέον ενημερωθήκαμε ότι φέτος οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών θα φτάσουν τις 9.500. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν περισσότερες αναπληρώσεις σε σχέση με πέρσι. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε και αυτό. Η διοικητική αλληλουχία είναι μεταθέσεις, αποσπάσεις, αναπληρωτές και βιβλία για να αρχίσει κανονικά η σχολική χρονιά. Τα βιβλία ήδη μοιράζονται, είναι δουλειά της προηγούμενης ηγεσίας και της αξίζουν συγχαρητήρια. Τίποτα, όμως, δεν είναι αυτονόητο. Θα το παλέψουμε».

Για τα γενικότερα προβλήματα της παιδείας ο κ. Λοβέρδος τόνισε: «Δεν είμαστε εδώ για να κινδυνολογούμε. Δεν είμαστε εδώ για να περιγράφουμε προβλήματα. Είμαστε εδώ για να δίνουμε λύσεις. Αυτή την στιγμή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να λύσει τα τρέχοντα προβλήματα και μετά, τον Σεπτέμβριο, θα πρέπει να πούμε στον Πρωθυπουργό ποιο είναι το συνολικό πρόβλημα και μαζί με τα άλλα Υπουργεία να πάρει μία σειρά το πρόβλημα. Να πάμε και στην Βουλή, να το ξέρει η Βουλή, να ακούσουμε και τις σκέψεις τις αντιπολίτευσης. Δεν έχω μιλήσει για καταρρεύσεις, αυτά είναι αυθαίρετες ερμηνείες. Έχω μιλήσω για δυσκολίες. Είμαστε εδώ για να λύσουμε προβλήματα και όχι για να δημιουργούμε».

Ο κ. Υπουργός για την τράπεζα θεμάτων της Α’ Λυκείου υπογράμμισε: «Ρωτήθηκα για την τράπεζα των θεμάτων και το μόνο που είπα ήταν ότι μου έχουν έρθει πολλά μηνύματα και διαμαρτυρίες και πως δεν ξέρω το θέμα. Η ηγεσία του Υπουργείου ενημερώθηκε για την τράπεζα θεμάτων. Η ενημέρωση δεν οδηγεί σε κατάργηση. Δεν μπορούμε να καταργούμε κάτι που δεν το ξέρουμε. Η διοίκηση έχει μία συνέχεια. Δεν μπορούμε να καταργούμε κάτι επειδή σκεφτόμαστε διαφορετικά από τους προηγούμενους. Η συνέχεια, λοιπόν, επιβάλλει μόνο παρεμβάσεις εκεί όπου έχουν αναδειχτεί προβλήματα».

Για την αξιολόγηση των οργανογραμμάτων των πανεπιστημίων ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων είπε: «Το θέμα λύθηκε και λύθηκε έντιμα. Σήμερα θα αναρτηθεί η προκήρυξη για την πρόσληψη του αξιολογητή από την αγορά. Ο αξιολογητής, όπως είναι η απόφαση που ελήφθη από τον Πρωθυπουργό και τον κ. Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, τους οποίους ευχαριστώ για την πολύ ώριμη και σωστή επιλογή τους, θα εκτιμήσει τα οργανογράμματα και τις ανάγκες των πανεπιστημίων με δείκτες ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα στον δυτικό κόσμο και άρα θα μας πει πόσοι διοικητικοί είναι στοιχειωδώς απαραίτητοι για μία επαρκή λειτουργία των πανεπιστημίων».

Τέλος σε ερώτηση για το ενδεχόμενο συγχωνεύσεων σχολείων ο κ. Υπουργός τόνισε: «Δεν ανοίγω κανένα θέμα που αφορά συγχωνεύσεις σχολείων»

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε .