Τι γίνεται με τις τιμές των καυσίμων – Είναι στα σχέδια της κυβέρνησης ένα νέο επίδομα καυσίμων;

Σχετικά την επαναφορά της επιδότησης στην αντλία για το ντίζελ,  δεν φαίνεται να υπάρχει πρόθεση να υλοποιηθεί, καθώς οι τιμές υποχωρούν, σύμφωνα με πληροφορίες.

Αντιθέτως σε υψηλά επίπεδα επανήλθε η τιμής της αμόλυβδης που στην Αττική φτάνει τα 2,1 ευρώ το λίτρο. Λόγω της αβεβαιότητας για τις τιμές των καυσίμων, το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ρίξει το βάρος στα τρόφιμα και στην ενίσχυση των νοικοκυριών.

Τι είπε ο υπεύθυνος της πλατφόρμα e-katanalotis όσον αφορά τις πρώτες δέκα ημέρες λειτουργίας της – Επόμενο εγχείρημα τα καύσιμα

Ειδικότερα, μόλις τέσσερις είναι οι εργαζόμενοι που απασχολούνται καθημερινά στην πλατφόρμα e-katanalotis οι οποίοι διαχειρίζονται τα .

«Η πλατφόρμα αυτή τη στιγμή κι αυτό έχει ενδιαφέρον απασχολεί τέσσερα άτομα καθημερινά, τα οποία κοιτούν την ποιότητα των δεδομένων, υποστηρίζουν τις αλυσίδες, βγάζουν αναφορές και συνολικά υποστηρίζουν όλο αυτό το εγχείρημα» είπε στη Voria ο Γιάννης Δοξαράς διευθύνων σύμβουλος της Warply αναδόχου εταιρείας του e-katanalotis.

Στις δέκα ημέρες που λειτουργεί η πλατφόρμα όπως είπε ο κ. Δοξαράς οι αλυσίδες στέλνουν τις λίστες με τα προϊόντα που περιλαμβάνει η κάθε μία στο καλάθι του νοικοκυριού και τις τιμές αυτών και στη συνέχεια οι εργαζόμενοι για την πλατφόρμα τσεκάρουν τις τιμές και τα προϊόντα.

«Τις τιμές τις στέλνουν οι αλυσίδες αλλά κάνουμε τσεκάρισμα. Ειδικά τώρα που είναι οι πρώτες ημέρες και το τρέχουμε κάνουμε καθημερινή επιμέλεια γιατί γίνονται λάθη. Όπως καταλαβαίνετε οι αλλά το εμπορικό τμήμα της κάθε αλυσίδας μας το στέλνει, οπότε γίνονται λαθάκια» είπε ο κ. Δοξαράς.

Όσον αφορά εάν εισπράττουν γκρίνιες από τους καταναλωτές σε σχέση με την πλατφόρμα ανέφερε ότι «ο ίδιος δεν έχει εισπράξει» ωστόσο τόνισε ότι «υπάρχει ένα θέμα, το πώς συγκρίνω και τι είναι το καλάθι, πώς μετράω αν είναι πιο φθηνά ή πιο ακριβά από πριν. Δεν ξέρω αν κάποιος περίμενε να δει π.χ. 30% μείωση στα προϊόντα».

«Πλέον που πέρασε και η δεύτερη εβδομάδα έχουμε και συγκριτικά τις τιμές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα» είπε ο κ. Δοξαράς επισημαίνοντας ότι 644 προϊόντα είχαν ίδιες ή και μειωμένες τιμές.

«Βάλαμε και την σύγκριση τιμών και μιλάμε και με τις αλυσίδες γιατί είναι λίγο ευαίσθητο το θέμα πώς συγκρίνουμε ανόμοια προϊόντα, ανόμοιες ποσότητες, ανόμοιες ποιότητες σε ανόμοιες αλυσίδες και προσπαθούμε ότι είναι συγκρίσιμο (σ.σ. προϊόν) να το δίνουμε στον καταναλωτή» ανέφερε.

Το επόμενο εγχείρημα, όπως ανέφερε ο κ. Δοξαράς, θα αφορά τα καύσιμα προκειμένου να δοθεί μια καλύτερη ενημέρωση στον καταναλωτή. Σήμερα .

«Πρώτα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε τα υπάρχοντα (σ.σ. καλάθι νοικοκυριού) και μετά να δούμε και τα καύσιμα που η αγορά είναι λίγο πιο…φαρ ουέστ και έχουμε μεγάλα περιθώρια να το βελτιώσουμε. Όταν δούμε ότι ομαλοποιείται η πλατφόρμα για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, θα δούμε τα καύσιμα όπου ήδη έχουμε τιμές. αλλά πρέπει να κάνουμε καλύτερη αποτύπωση» κατέληξε ο κ. Δοξαράς.

 

Γιατί είναι στα ύψη οι τιμές στα καύσιμα;

«Κόκκινο» έχουν χτυπήσει οι τιμές στα καύσιμα – Αύξηση 5% καταγράφει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε μηναία βάση, με την ισχυροποίηση του ευρώ έναντι του δολαρίου να μην έχει το αναμενόμενο αντίκτυπο στις τιμές που πωλούν τα διυλιστήρια.

Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης διαμορφώνεται στα 2,115 ευρώ ανά λίτρο, από 2,017 ευρώ ανά λίτρο πριν ένα μήνα. Η μέση τιμή της σούπερ αμόλυβδης βενζίνης διαμορφώνεται στα 2,289 ευρώ ανά λίτρο, από 2,212 ευρώ ανά λίτρο πριν ένα μήνα. Η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης διαμορφώνεται στα 2,095 ευρώ ανά λίτρο, από 2,053 ευρώ ανά λίτρο πριν ένα μήνα.

Η διεθνής τιμή του πετρελαίου Μπρεντ είναι σήμερα στα 95,7 δολάρια ανά βαρέλι και του αμερικανικού αργού πετρελαίου στα 88,5 δολάρια ανά βαρέλι. Προ μηνός η διεθνής τιμή του πετρελαίου Μπρεντ ήταν στα 94,2 δολάρια ανά βαρέλι και του αμερικανικού αργού πετρελαίου στα 87,2 δολάρια ανά βαρέλι.

Αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία είναι πως μέσα στο μήνα που πέρασε το ευρώ ανατιμήθηκε έναντι του δολαρίου. Σήμερα η ισοτιμία ευρώ δολαρίου είναι στο 1,02 δολάρια, όταν προ μηνός ήταν στα 0,97 δολάρια.

Αυτό σημαίνει πως σε μηναία βάση το ευρώ έχει ανατιμηθεί κατά 5,6%.

Προκύπτει λοιπόν το παράδοξο πως αν και με το ενισχυμένο ευρώ τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια αγοράζουν φθηνότερα το πετρέλαιο που διαπραγματεύεται σε δολάρια , ωστόσο το κέρδος τους αυτό δεν αποτυπώνεται στις τιμές των καυσίμων που αυξάνονται αντί να μειώνονται.

Αυτή είναι μια ακόμη ένδειξη πως ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί και πως ο ελεγκτικός μηχανισμός δεν κάνει σωστά τη δουλειά του.