Τι θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα με την . Και νέο επίδομα  με την μορφή παράτασης, στο τραπέζι; Με τις μειώσεις στις τιμές των καυσίμων να είναι ευδιάκριτες, οι τιμές που καλούνται να πληρώσουν στα πρατήρια οι τελικοί καταναλωτές φτάνουν στα επίπεδα προ του πολέμου στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, σημαντική είναι και η μείωση στην τιμή του diesel κίνησης, αλλά ακόμη βρίσκεται αρκετά ψηλότερα από την τιμή που είχε πέρυσι τέτοιο καιρό. Πέρσι στις 11 Δεκεμβρίου το diesel κίνησης ήταν στα 1,478 ευρώ το λίτρο ενώ φέτος στις 11 Δεκεμβρίου έχει σκαρφαλώσει στα 1,823 ευρώ το λίτρο (+ 23%).

Αντίθετα αμόλυβδη και πετρέλαιο θέρμανσης είναι κοντά στην περσινή τιμή:

Αμόλυβδη: 1,874 ευρώ το λίτρο φέτος 1,735 πέρσι
Πετρέλαιο θέρμανσης: 1,132 ευρώ το λίτρο φέτος 1,119 πέρσι



Σε ότι αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης αυτό συνεχίζει την αποκλιμάκωσή του και είναι οριακά πλέον πάνω από το 1 ευρώ το λίτρο, ενώ στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής υπάρχουν και πρατήρια που το πωλούν κάτω και από αυτό το όριο.

 Δώστε παράταση στην επιδότηση

Την ίδια στιγμή οι βενζινοπώλες ζητούν από την Πολιτεία την παράταση του μέτρου της επιδότησης στην αντλία για το πετρέλαιο θέρμανσης, μέχρι τον Απρίλιο. Να σημειωθεί ότι η επιδότηση ισχύει έως και το τέλος του έτους, αλλά κάτι περισσότερο από βέβαιο ότι θα παραταθεί για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά είναι άγνωστο το πόσο.

Μία μικρή ανησυχία πάντως έχει προκληθεί σήμερα από την αναστροφή της τάσης στις διεθνείς αγορές κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να σημειώνει σημαντική άνοδο η τιμή τόσο του Brent όσο και του αργού.

Νέα πτώση στην αντλία

Σήμερα σε πολλά πρατήρια της Αττικής η τιμής της αμόλυβδης βενζίνης κινείται ακόμη και κοντά στα 1,75 ευρώ το λίτρο με την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα πρατήρια που έχει το scanner της η imerisia, στο 1,770 ευρώ το λίτρο, ενώ η μέση τιμή για το diesel κίνησης είναι στα επίπεδα του 1,686 ευρώ το λίτρο.

Για το δε πετρέλαιο θέρμανσης η μέση τιμή είναι λίγο πάνω από το 1 ευρώ και συγκεκριμένα στο 1,077 ευρώ το λίτρο.

Σε όλους τους προαναφερόμενους τύπους καυσίμων η τάση είναι πτωτική και για τις επόμενες ημέρες, αλλά όπως σημειώνουν οι παράγοντες δεν θα είναι τόσο σημαντική όσο ο προηγούμενος κύκλος.

Σήμερα πάντως οι διεθνείς τιμές του «μαύρου χρυσού» κινήθηκαν ανοδικά και κατέγραφαν κέρδη άνω του 3%, λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με την επανεκκίνηση του αμερικανικού αγωγού, καθώς παραμένει κλειστός ένας βασικός αγωγός που τροφοδοτεί τις ΗΠΑ και τις ρωσικές προμήθειες ύστερα από τις απειλές Πούτιν πως θα μειώσει την παραγωγή ως αντίποινα για το ανώτατο όριο των δυτικών τιμών στις εξαγωγές του.

Το συμβόλαιο του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου στον κόμβο του Άμστερνταμ (TTF) συνεχίζει την πτωτική πορεία του και χάνει 3,1% με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 134,6 ευρώ η μεγαβατώρα.

Να συνεχιστεί η επιδότηση για το πετρέλαιο θέρμανσης

Την παράταση της κρατικής επιδότησης του πετρελαίου θέρμανσης στην αντλία, ύψους 0,20 ευρώ προ ΦΠΑ ανά λίτρο, έως και τις 30 Απριλίου 2023, ζητάει με επιστολή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) από τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα.

Μεταξύ άλλων, στην επιστολή της σημειώνει ότι «εκπνέει στις 31 Δεκεμβρίου 2022 η κρατική επιδότηση, παρότι πλησιάζουμε στην καρδιά του χειμώνα, όπου οι ανάγκες για θέρμανση είναι ιδιαίτερα αυξημένες και το εισόδημα των νοικοκυριών δραστικά περιορισμένο για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην προμήθεια του πετρελαίου θέρμανσης, χωρίς την επιδότηση του κράτους.

Φόβοι για άνοδο στα 90 δολάρια 

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις από διεθνείς οίκους το Brent θα μπορούσε να δει εκ νέου τα επίπεδα των 90 δολαρίων το βαρέλι, ειδικά αν φανεί φως στην άκρη του τούνελ.

Αυτό με τους αναλυτές της Bank of America, σύμφωνα με την Ημερησία, τους οποίους επικαλείται το Reuters, το Brent θα μπορούσε να ανακάμψει σημειώνοντας άνοδο 23% συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα για να ανέλθει μέσα στους επόμενους 12 έως 36 μήνες στα 90 δολάρια το βαρέλι.

Σύμφωνα με το πρακτορείο, οι αναλυτές της BofA στηρίζουν την εκτίμησή τους, στο γεγονός ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ ετοιμάζεται να «φρενάρει» την επιθετική της πολιτική αύξησης των επιτοκίων, εξέλιξη που θα μπορούσε να επαναφέρει τη ζήτηση και να οδηγήσει τις τιμές του πετρελαίου υψηλότερα, και στην επίδραση που θα έχει ένα «επιτυχές» οικονομικό άνοιγμα της Κίνας.