Δομικές αλλαγές στο εργασιακό τοπίο της χώρας φέρνει το νέο εργασιακό νομοσχέδιο.
Οι αλλαγές και οι νέες ρυθμίσεις αφορούν στην αγορά εργασίας στο ωράριο, στις υπερωρίες και στις προσλήψεις και ανακοινώθηκαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου από την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, τον υφυπουργό Κώστα Καραγκούνη και τον Γενικό Γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων Νίκο Μηλαπίδη.
Δείτε επίσης Τι αλλάζει σε άδειες, ωράρια και προσλήψεις εργαζομένων
Στα βασικά σημεία του περιλαμβάνει:
-Διευθέτηση του χρόνου εργασίας σε εβδομαδιαία έως ετήσια βάση. Ανοίγει έτσι, ο δρόμος πιο εύκολα για την τετραήμερη εργασία.
-Απασχόληση έως και 13 ώρες στον ίδιο εργοδότη. Η υπερωριακή απασχόληση εισάγεται και στην εκ περιτροπής εργασία,, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι σήμερα.
-Πλήθος διατάξεων για την απλοποίηση των διαδικασιών προσλήψεων, αλλά και αποχωρήσεων.
-Fast track προσλήψεις ακόμη και μέσω του κινητού. Aπό τέσσερα έγγραφα που χρειαζόταν για μια πρόσληψη, θα χρειάζεται πλέον μόνο ένα.
-Kατάτμηση της κανονικής άδειας σε περισσότερες από δύο περιόδους. Βεβαίως σε συνεργασία, εργοδότη – εργαζόμενου.
Σε ό, τι αφορά την ψηφιακή κάρτα εργασίας, υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις, με την σημαντικότερη να είναι τα 120 λεπτά ευέλικτης προσέλευσης. Επίσης, καταργείται η υποχρέωση υποβολής διαφόρων εντύπων, καθώς τα στοιχεία μπορούν να βρεθούν ηλεκτρονικά και υπάρχει η δημιουργία ψηφιακού φακέλου του εργαζόμενου.
Τέλος, σχετικά με τους εργαζόμενους συνταξιούχους, σε σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, παγώνει η εισφορά αλληλεγγύης όταν προσαυξάνεται η σύνταξη, κάτι σημαντικό για τους συνταξιούχους, έτσι ώστε να μην ροκανίζονται τα χρήματα που παίρνουν από την προσαύξηση της σύνταξης, όταν σταματούν τελικά την εργασία τους.
Αναλυτικά όσα αναφέρονται:
1. Η αναγγελία πρόσληψης ολοκληρώνεται με ένα μόνο έγγραφο, αντί για τέσσερα.
2. Συγκεντρωτικό ψηφιακό αρχείο για τον εργαζόμενο και δυνατότητα ειδοποιήσεων μέσω του myErgani.
3. Εφαρμογή για κινητά για εργοδότες, για πρώτη φορά, αντίστοιχη με το myErgani για εργαζομένους για τη διαχείριση όλων των ζητημάτων εργασιακών σχέσεων.
4. Εισάγεται η δυνατότητα ταχείας πρόσληψης (fast track) για επείγουσες ανάγκες της επιχείρησης μέσω εφαρμογής από κινητό, για εργασία έως 2 ημερών.
Μείωση της γραφειοκρατίας
1.Καταργούνται έντυπα που περιέχουν πληροφορίες που έχουν ήδη υποβληθεί: Βιβλίο Αδειών / Ετήσιος Πίνακας Αδειών (Ε11) / Ετήσιος Πίνακας Προσωπικού (Ε4)
2. Καταργείται η υποχρέωση να τηρεί ο εργοδότης σε έντυπη μορφή έγγραφα που τηρούνται ηλεκτρονικά και να επισυνάπτει περιττά αρχεία στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
3. Ενοποιούνται οι πολιτικές για την πρόληψη βίας/παρενόχλησης και τις εσωτερικές καταγγελίες.
4. Διευθετούνται πρακτικά ζητήματα εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας:
o Δυνατότητα ευέλικτης προσέλευσης έως 120 λεπτά, κατόπιν συμφωνίας.
o Κατοχύρωση χρόνου προετοιμασίας (30’ στη βιομηχανία, 10’ σε άλλους κλάδους).
o Επιτρέπονται τρεις «μονές» σημάνσεις τον μήνα, χωρίς κύρωση.
Δείτε επίσης Διορισμοί εκπαιδευτικών 2025: Μαζικές προσλήψεις και ενίσχυση Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία