«Οχι σε πειραματισμούς και ανεύθυνες πολιτικές στα σχολεία», υποστηρίζει η υφυπουργός Παιδείας σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.

Μεταξύ άλλων, η υφυπουργός εξαγγέλλει νέες θεματικές που θα εισαχθούν σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, διαβεβαιώνει ότι βρίσκονται στην τελική ευθεία οι 4.500 , ενώ αναλύει και τις αλλαγές που σχεδιάζονται στη διαδικασία .

Δύο εβδομάδες μετά τον Αγιασμό υπάρχουν κενά στα σχολεία; Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εντοπίζεται εντονότερο πρόβλημα ελλείψεων;

Αντιμετωπίζοντας άμεσα τις δυσκολίες που συναντήσαμε αναλαμβάνοντας το υπουργείο στις 9 Ιουλίου, με σκληρή δουλειά και με την πολύτιμη συνεισφορά των υπηρεσιακών παραγόντων, φέτος ανακοινώσαμε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, για το όποιο είχαμε δεσμευθεί, τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στις 5 Σεπτεμβρίου. Πρέπει να τονίσω εδώ πως ήταν ρεκόρ ο αριθμός εκπαιδευτικών που κατά την α’ φάση τοποθέτησης, ενώ αποτελεί δέσμευσή μας η ταχύτερη ανακοίνωσή τους για την ερχόμενη σχολική χρονιά. Θέλουμε να σταθούμε δίπλα στον εκπαιδευτικό που κάθε χρονιά στηρίζει τη δημόσια εκπαίδευση κάνοντας έναν αγώνα με τις συνεχείς μετακινήσεις των ιδίων και των οικογενειών τους. Θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια λοιπόν να ενημερώνονται νωρίτερα για καλύτερο προγραμματισμό.

Μία εβδομάδα μετά τον Αγιασμό και ενώ τα περισσότερα προβλήματα που προέκυψαν κατά το άνοιγμα των σχολείων αντιμετωπίζονται με συντονισμένες δράσεις, συλλέγουμε τα δεδομένα για οποιαδήποτε κενά εξακολουθούν να καταγράφονται, ώστε το αργότερο μέχρι τα τέλη του μηνός να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Εχουμε προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις απαραίτητες πιστώσεις κυρίως για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πιστώσεις που δεν είχαν εξασφαλιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ ήταν η ίδια που με τις αλλαγές που έφερε εκτόξευσε τις ανάγκες για κάλυψη κενών. Κοιτάμε όμως μπροστά. Το ενδιαφέρον μας είναι η μεγαλύτερη επένδυση στο μέλλον της χώρας. Η επένδυση στην Παιδεία.

Πότε θα γίνουν οι 4.500 στην Ειδική Αγωγή; Τι θα γίνει με τους αναπληρωτές που έχουν ήδη προσληφθεί;

Παρά τις σοβαρές αντιρρήσεις που είχαμε για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η προκήρυξη από την προηγούμενη κυβέρνηση και τις επιφυλάξεις που είχαμε εκφράσει σχετικά με αυτήν, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε συνεργασία με το και να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία πρόσληψης των 4.500 ατόμων, εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή μέχρι το τέλος του έτους. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με το για το σκοπό αυτόν.

Στόχος μας είναι να έχουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το προσωπικό στα σχολεία, καθώς στον ευαίσθητο αυτόν τομέα της Ειδικής Αγωγής ο εκπαιδευτικός συνδέεται με τα παιδιά με έναν ιδιαίτερο τρόπο και, όπως φάνηκε και από την αναφορά που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης να προσφέρει στα παιδιά σταθερότητα στο χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τους δασκάλους τους.

Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, οι αναπληρωτές θα παραμείνουν στη θέση τους έως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Ποιες πρωτοβουλίες θα μπορούσαν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα στις σχολικές τάξεις και σε ποια βαθμίδα;

Η αλήθεια είναι πως η έναρξη της σχολικής χρονιάς φέτος κύλησε πολύ ομαλά και τα όποια προβλήματα αντιμετωπίσαμε σε επίπεδο κυρίως κτιριακό, με τη συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και των δημοτικών αρχών, στις οποίες και εμπίπτει η αρμοδιότητα συντήρησης και επισκευής των σχολικών μονάδων, θα επιλυθούν με γρήγορους ρυθμούς.

Οσον αφορά σε παρεμβάσεις που θα γίνουν από το υπουργείο, θα ήθελα για μια ακόμα φορά να τονίσω πως για εμάς στόχος του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι η ποιοτική, σφαιρική και δημοκρατική εκπαίδευση με ενεργούς και σφαιρικά ενημερωμένους μαθητές. Ενδεικτικά, σας αναφέρω πως στο πλαίσιο αυτό έχουμε σκοπό να εισαγάγουμε νέες θεματικές από το Δημοτικό έως και το Λύκειο, θεματικές που θα καλύπτουν θέματα όπως τον εθελοντισμό, την επιχειρηματικότητα, την πρόληψη και προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, την αγωγή υγείας. Αυτή η εκπαίδευση θα έχει χαρακτήρα τόσο θεωρητικό όσο και βιωματικό. Ολες οι αλλαγές όμως θα γίνουν σταδιακά και σε βάθος χρόνου. Ξέρουμε καλά όμως ότι κανένα σχέδιο και όραμα δεν υλοποιείται χωρίς τους εκπαιδευτικούς μας. Είναι απόλυτη προτεραιότητα η επιμόρφωσή τους.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε διάφορες παρεμβάσεις σε Αρχαία, Ιστορία, Θρησκευτικά και περικοπή εξετάσεων σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Θα προχωρήσετε σε αλλαγές;

Βιαστικές αλλαγές και αλλαγές χωρίς σχεδιασμό και διάλογο με τους εμπλεκόμενους, όπως τόνισα και προηγουμένως, δεν θα κάνουμε. Οποια βελτιωτική πρωτοβουλία και αν αναλάβουμε θα είναι απόρροια εξαντλητικού διαλόγου και ενδελεχούς μελέτης. Οι όποιες παρεμβάσεις θα γίνουν χωρίς αιφνιδιασμούς. Εχουμε επανειλημμένα τονίσει πως τα παιδιά μας, οι οικογένειές τους, αλλά και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πειραματόζωα σε ανεύθυνες και πρόχειρες αλλαγές.

Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς στη Γενική Αγωγή; Επιπλέον, θα αλλάξετε τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών;

Αποτελεί βασική μας προτεραιότητα, και το έχουμε αποτυπώσει και στις προγραμματικές μας δηλώσεις, να προχωρήσουμε σε προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών βάσει των πραγματικών αναγκών, των δημογραφικών εξελίξεων και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Θα προχωρήσουμε σε συνεργασία με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τις περιφερειακές σε καταγραφή των πραγματικών κενών στη Γενική Αγωγή σε όλη τη χώρα, ώστε να καθοριστεί και να προγραμματιστεί ο αριθμός των απαιτούμενων προσλήψεων. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ είχε εξαγγείλει 10.500 διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, δεν είχε προϋπολογίσει ούτε ένα ευρώ. Η μελέτη για την κάλυψη των αναγκών θα γίνει με βάση συγκεκριμένη χαρτογράφηση και οι διαδικασίες θα κινηθούν με αξιοκρατία και με εγκυρότητα μέσω ΑΣΕΠ.

Οσον αφορά στους αναπληρωτές, στόχος μας για την επόμενη χρονιά είναι να γίνουν οι προσλήψεις ακόμα πιο νωρίς, έτσι ώστε να διευκολύνουμε τόσο τους ίδιους στον οικογενειακό και προσωπικό τους προγραμματισμό όσο και τα σχολεία μας στην πλήρη και απρόσκοπτη λειτουργία τους από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς.