Οι αναμένεται να κινηθούν σε ανάλογα επίπεδα με πέρυσι, χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Ωστόσο, μικρή άνοδος προβλέπεται για τις υψηλόβαθμες σχολές, όπως η Νομική ή η Ψυχολογία.

Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, αντίθετα, . Μικρές αυξομειώσεις στις σχολές Θετικών Επιστημών, ίδιες με πέρυσι, πιθανότατα, οι σχολές του 4ου Πεδίου.

Συγκεκριμένα, στο 1ο Πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, οι βάσεις ίσως σημειώσουν άνοδο στη Νομική ή στην Ψυχολογία, ενώ για τις υπόλοιπες σχολές, μόνο μικρές αυξομειώσεις προβλέπονται σε σχέση με πέρσι.

Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ένας μεγάλος αριθμός παιδιών συγκεντρώνεται βαθμολογικά μεταξύ 10 και 14. Τα θέματα ήταν ελαφρώς απαιτητικά αν και η φετινή αλλαγή, με την ίση κατανομή της βαθμολογίας μεταξύ διδαγμένου και αγνώστου κειμένου, δεν φάνηκε να επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των υποψηφίων. Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία τα θέματα στα Λατινικά. Στην Ιστορία, ο χρόνος κρίθηκε μεν επαρκής, αλλά τα θέματα απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Στο 2ο Πεδίο των Θετικών Σπουδών, οι πολυτεχνικές και φυσικομαθηματικές σχολές θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με την περασμένη χρονιά λόγω ανάλογου βαθμού δυσκολίας. Στα Μαθηματικά, εντοπίζονται βελτιωμένες επιδόσεις των μαθητών. Στη Χημεία, αρκετά τα γραπτά μέχρι το 15. Αν και τα θέματα δεν είχαν ασάφειες, μπορούσε να ανταποκριθεί ο καλά προετοιμασμένος μαθητής, καθώς ήταν μεγάλες οι χρονικές απαιτήσεις στην έκταση των απαντήσεων. Τα τελευταία θέματα στο μάθημα της Φυσικής καταγράφονται ως «αυξημένης δυσκολίας».

Στο 3ο Πεδίο των Επιστημών Υγείας και Ζωής, αναμένονται μικρές αυξομειώσεις, ίσως όμως και πτώση των βάσεων στις Ιατρικές, Οδοντιατρικές και Φαρμακευτικές Σχολές. Εφόσον τα Μαθηματικά και η Φυσική είναι κοινά με το 2ου Πεδίου, τη διαφορά θα κάνει φέτος η Βιολογία, στην οποία τα θέματα χαρακτηρίστηκαν «δύσκολα».

Στο 4ο Πεδίο των Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής αναμένονται μικρές διακυμάνσεις των βάσεων, αν και οι πιθανότητες να παραμείνουν ίδιες με πέρυσι είναι αυξημένες. Τα μαθήματα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας και Πληροφορικής θεωρήθηκαν εύκολα, ενώ οι χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά δεν αποτελούν έκπληξη στο συγκεκριμένο πεδίο.

Παράγοντες διαμόρφωσης των βάσεων

Καθοριστική σημασία στη διαμόρφωση των βάσεων για την εισαγωγή των υποψηφίων στις σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα έχουν αφενός η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), όσο και ο συντελεστής βαρύτητας της κάθε σχολής.

Η προέλευση των γραπτών σε κάθε βαθμολογικό κέντρο αποτελεί επίσης μία ιδιαίτερα σημαντική παράμετρο για τη διαμόρφωση των βάσεων. Οι μαθητές των μεγάλων αστικών κέντρων, διαχρονικά, σημειώνουν καλύτερες επιδόσεις. Επιπλέον, καταγράφεται κάποια ανεπάρκεια στο μαθησιακό επίπεδο των παιδιών, ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

Τέλος, σημαντικό παράγοντα θα αποτελέσουν αφενός ο ακριβής αριθμός των συμμετεχόντων στις Πανελλαδικές μαθητών, ο οποίος ανακοινώνεται μαζί με τις βαθμολογίες, αφετέρου οι εσωτερικές μετακινήσεις από το ένα επιστημονικό Πεδίο στο άλλο -έχει ήδη καταγραφεί κάτι αντίστοιχο πέρυσι, με σημαντική μείωση των υποψηφίων στο πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών και ενίσχυση του αριθμού των υποψηφίων στο πεδίο Οικονομικών Επιστημών.

Σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση των βάσεων, αναμένεται στο τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου.