Τι δείχνουν τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τις φετινές βάσεις. Οι εκπαιδευτικοί αναλυτές προβλέπουν οι   να είναι πολλών ταχυτήτων, με τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις επιδόσεις των υποψηφίων στις . Κάνουν λόγο για αύξηση των μορίων στις σχολές των Θετικών και των Οικονομικών Σπουδών

Οι καθηγητές πιστεύουν ότι οι εκτιμήσεις για την φετινή πορεία των βάσεων είναι δύσκολες αλλά όπως επισημαίνουν, «αυτό μάλλον μικρή σημασία έχει, με δεδομένο ότι όλοι σχεδόν οι υποψήφιοι θα έχουν μία ευκαιρία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια».

Η βαθμολόγηση στα πρώτα μαθήματα δεν έχει προχωρήσει τόσο ώστε να εξαχθεί κάποιο σοβαρό συμπέρασμα για την πορεία των μορίων.

Σύμφωνα με το «Έθνος της Κυριακής», με τα μέχρι τώρα δεδομένα, τα οποία όμως είναι εξαιρετικά περιορισμένα, φαίνεται ότι η περικοπή της ύλης οδηγεί σε καλύτερες επιδόσεις τους υποψηφίους συγκριτικά με πέρυσι, σε κάποια μαθήματα όπως στα Μαθηματικά, κάτι όμως που δεν φαίνεται να ισχύει στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Αρχαία.

Συνεπώς, αν οι υποψήφιοι έχουν γράψει καλά και στη Βιολογία, δεν αποκλείεται να σημειωθεί άνοδος των βάσεων σε Θετικές και Οικονομικές Σχολές, εικόνα που πιθανολογείται ότι θα έχουμε γενικότερα και στις χαμηλόβαθμες σχολές.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι στα Μαθηματικά το 49,6% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 5, ενώ κάτω από 10 έγραψε το 73%. Η εικόνα αυτή αναμένεται φέτος να αλλάξει σημαντικά και να μειωθεί πολύ το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση στο συγκεκριμένο μάθημα. Επομένως θα έχουμε αύξηση στις .

Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, ένας παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε άνοδο είναι η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, κάτι που συμβαίνει φέτος για πρώτη φορά με το νέο σύστημα βαθμολόγησης.

Σύμφωνα με τις των καθηγητών, αναμένεται άνοδος στις στις περιζήτητες σχολές και αντίστοιχη πτώση στα τμήματα μεσαίας και χαμηλής ζήτησης.

Σύμφωνα με τους ειδικούς μελετητές με την πορεία των , η καραντίνα ωφέλησε τους καλούς μαθητές που διάβασαν πιό πολύ . Την ίδια χρονική στιγμή κάποιοι συμμαθητές τους απομακρύνθηκαν από το και κατ’ επέκταση τα βιβλία και τη μελέτη. Ετσι, η βαθμολογία στα «ρετιρέ», όπως αποκαλούνται οι περιζήτητες σχολές, αναμένεται να έχει ανοδική τάση ενώ αντίθετα φαίνεται να μαζεύονται οι βάσεις στις χαμηλόβαθμες σχολές. Η καραντίνα αλλά και η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας μαθημάτων αναμένεται να ανεβάσει τις σε κάποιες σχολές, αλλά και να τις κατεβάσει σε κάποιες άλλες

Η αίσθηση που άφησε η πρώτη εβδομάδα είναι ότι τα περισσότερα μαθήματα δυσκόλεψαν τους υποψηφίους. Η Εκθεση, όπως εξετάστηκε φέτος, δηλαδή Νεοελληνική Γλώσσα μαζί με Λογοτεχνία, μπέρδεψε τους υποψηφίους. Αν και η βαθμολόγηση βρίσκεται ακόμα στο πρώτο στάδιο και γίνεται ακόμα ο έλεγχος, εκτιμάται ότι τα πολλά θέματα και ο συνδυασμός ερωτήσεων δυσκόλεψαν τους περισσότερους υποψηφίους, με αποτέλεσμα οι βαθμολογίες να αναμένονται χειρότερες από την περσινές. Και τα Αρχαία Ελληνικά δυσκόλεψαν τους υποψηφίους, ενώ καλύτερη αναμένεται σε σχέση με πέρυσι η εικόνα στα Μαθηματικά.

Καλή εικόνα αναμένεται να έχουν τα γραπτά της Κοινωνιολογίας και της Βιολογίας.

Από την πρώτη εβδομάδα των Πανελλαδικών Εξετάσεων προκύπτει μικρή κάμψη στην πορεία των βάσεων των σχολών των Ανθρωπιστικών Σπουδών, ενώ στις οικονομικές σχολές θα έχουμε αυξομειώσεις. Σε κάθε περίπτωση θα καταγραφεί ανοδική τάση, λόγω της κατάργησης των συντελεστών βαρύτητας, ωστόσο απαιτείται η ολοκλήρωση των για την εξαγωγή ολοκληρωμένων συμπερασμάτων.
Η πρώτη εβδομάδα που ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή εξελίχθηκε ομαλά τόσο από υγειονομικής πλευράς με την τήρηση αποστάσεων όσο και από πλευράς επιλογής θεμάτων, με μια μικρή εξαίρεση στο μάθημα της Βιολογίας για τους υποψηφίους των Εσπερινών Λυκείων, όπου ακυρώθηκαν δύο υποερωτήματα και η βαθμολογία τους θα κατανεμηθεί στα υπόλοιπα.
Η εικόνα στα εξεταστικά κέντρα δεν θύμιζε σε τίποτα προηγούμενες χρονιές, καθώς εφαρμόστηκαν όλα τα μέτρα προστασίας: μάσκες, αντισηπτικά, αποστάσεις και περιορισμός αριθμούς υποψηφίων ανά αίθουσα.
Παρά τις δυσκολίες λόγω της συγκυρίας του κορωνοϊού, εφέτος διαμορφώνονται ευνοϊκές προϋποθέσεις για τους υποψηφίους, καθώς περισσότεροι από οχτώ στους δέκα υποψήφιοι των υπολογίζεται ότι θα εξασφαλίζουν μια θέση, αν όχι στις περιζήτητες σχολές, όπως είναι οι Ιατρικές, οι Νομικές και οι Πολυτεχνικές, σε μια από την πληθώρα των διαθέσιμων πλέον τμημάτων, καθώς μην ξεχνάμε ότι έχουν γίνει ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

«Διπλής διαδρομής», θα είναι οι φετινές βάσεις λέει στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) Γιάννης Βαφειαδάκης επισημαίνοντας ότι οι μαθητές άνω του 17 εκμεταλλεύτηκαν όλο το χρονικό διάστημα που έμεινα κλειστά τα σχολεία και μελέτησαν ακόμα περισσότερα, ενώ άλλοι υποψήφιοι απομακρύνθηκαν από τη μελέτη τους, με αποτέλεσμα οι μεσαίες και χαμηλόβαθμες σχολές, όπως εκτιμάται, να έχουν πτωτική τάση. Με ακόμα μία εβδομάδα εξετάσεων να απομένει, και μάλιστα με σημαντικά μαθήματα όπως η Φυσική και η Χημεία, ο κ. Βαφειαδάκης λέει ότι «φέτος αναμένεται ελαφρώς ανοδική τάση, λόγω της κατάργησης των συντελεστών βαρύτητας», με αποτέλεσμα «να έχουμε διπλή τάση στις βάσεις, δηλαδή οι υψηλόβαθμες σχολές να έχουν ανοδική και οι χαμηλόβαθμες καθοδική τάση».

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα τέσσερα επιστημονικά πεδία

Οχτώ στους δέκα υποψήφιοι των αναμένεται να αποκτήσουν φέτος την πολυπόθητη φοιτητική ιδιότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα εισαχθούν συνολικά 77.970 υποψήφιοι, όσοι δηλαδή και πέρυσι, ώστε να μην επηρεαστούν περαιτέρω οι υποψήφιοι εν μέσω υγειονομικής κρίσης του κορωνοϊού.

Σε ό,τι αφορά στα επιστημονικά πεδία οι ειδικοί προβλέπουν ότι στο 1ο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών η εικόνα θα είναι καλή και φέτος για τους υποψηφίους. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ίσως να έχουμε μικρή κάμψη, αλλά για να γίνει συνολική εκτίμηση απαιτούνται και τα μαθήματα αυτής της εβδομάδας.

Στο 2ο επιστημονικό πεδίο, αυτό των Πολυτεχνικών και Θετικών Σχολών, αναμένεται να επιτευχθεί εύκολα η πρόσβαση σε πολλές σχολές.
Στο 3ο επιστημονικό πεδίο παραμένει η μεγάλη ζήτηση κυρίως στις Ιατρικές Σχολές.
Στο 4ο επιστημονικό πεδίο, των Οικονομικών, παρατηρούνται αυξομειώσεις μεταξύ των τμημάτων.
Τα προηγούμενα χρόνια, πριν από την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπήρχαν δύο μαθήματα κατεύθυνσης που έδιναν περισσότερα μόρια από τα άλλα. Τα μαθήματα αυτά συνήθως ήταν δυσκολότερα και οδηγούσαν σε πτωτική πορεία των βάσεων γιατί οι επιδόσεις των περισσότερων υποψηφίων σε αυτά ήταν χαμηλές.

Τα μαθήματα αυτά ήταν τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία για το 1ο Πεδίο, τα Μαθηματικά και η Φυσική για το 2ο, η Βιολογία και η Χημεία για το 3ο και τα Μαθηματικά και η Οικονομία για το 4ο. Φέτος, όμως, τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα έχουν δηλαδή τη ίδια βαρύτητα στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας.

Ενα άλλο στοιχείο που θα καθορίσει τη φετινή εικόνα είναι η μείωση κατά 25%-30% της ύλης, καθώς οι μαθητές εξετάζονται στην ύλη που διδάχθηκαν στην φυσική τους τάξη. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τους αναλυτές, μικρότερη δυνατότητα επιλογής ερωτήσεων και κατ’ επέκταση διαβάθμισης τους.

Οι συνεχίζονται τη Δευτέρα, με εξέταση στη Φυσική, ενώ η διαδικασία ολοκληρώνεται στις 26 Ιουνίου με τη Χημεία και την Οικονομία, μαθήματα κατευθύνσεων. Για τους αποφοίτους παλαιότερων ετών που διαγωνίζονται με το παλιό σύστημα οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 26 με Χημεία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα.

 Ο δεκάλογος των Πανελλαδικών

Υπάρχουν ορισμένα βασικά πράγματα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχάσουν οι μαθητές όταν φτάσουν στο εξεταστικό κέντρο.

Δείτε αναλυτικά:

Να έχετε μαζί σας το δελτίο εξεταζόμενου, αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο, δύο στιλό, μολύβι και γομολάστιχα. Επιτρέπεται το νερό ή κάποιο αναψυκτικό.
Δεν επιτρέπεται το κινητό, ακόμη και αν είναι κλειστό. Εάν ο καθηγητής το εντοπίσει πάνω σας έχει το δικαίωμα ακόμη και να σας μηδενίσει το γραπτό.
Αντί για κινητό, φορέστε ένα ρολόι.
Όση ώρα είστε στο προαύλιο καλό θα ήταν να μην κάνετε συζητήσεις με τους συμμαθητές σας για τα «SOS θέματα». Το πιθανότερο είναι ότι θα αγχωθείτε και μάλιστα χωρίς λόγο.
Μόλις έρθουν τα θέματα συγκεντρωθείτε σε αυτά και μην αφήσετε τίποτα να αποσπάσει την προσοχή σας. Διαβάστε μία φορά όλα τα θέματα και κρατήστε κάποιες πρόχειρες σημειώσεις στις οποίες θα ανατρέξετε αργότερα.
Δεδομένου ότι στα περισσότερα μαθήματα εξετάζεστε σε τέσσερα θέματα ο μέσος χρόνος που πρέπει να αφιερώσετε σε κάθε θέμα είναι περίπου 45 λεπτά της ώρας.
Σε κάθε περίπτωση, ο χρυσός κανόνας είναι να μην επιμείνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε κάποιο θέμα που φαίνεται ότι δεν μπορείτε άμεσα να επιλύσετε γιατί αυτό θα επιφέρει δύο αρνητικά: πρώτον θα μειωθεί ο χρόνος που θα απομείνει για να αφιερώσετε στα άλλα θέματα και δεύτερον η εμμονή στο ίδιο θέμα μειώνει τις πιθανότητες για την επίλυσή του.
Ξεκίνησε από τα εύκολα θέματα, γιατί αυτό θα σας δώσει κουράγιο να συνεχίσετε στα δύσκολα και κυρίως στο τέταρτο που είναι το δυσκολότερο.
Αν δείτε ότι δεν ξέρετε κάποιο θέμα καλά μην απογοητεύεστε. Συνεχίστε παρακάτω.
Εξαντλήστε τον χρόνο για διορθώσεις και «χτένισμα» των απαντήσεων.