Εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής  στο πρώτο μάθημα – «καρμανιόλα» για τις .

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε λίγο μετά τις 10:00 το πρωί τα σημερινά θέματα (δείτε ) των , ενώ λίγη ώρα αργότερα δημοσιοποιήθηκαν και οι προτεινόμενες απαντήσεις για τα Μαθηματικά και τα Αρχαία.

Για τη δυσκολία των θεμάτων των καθώς και το τί σηματοδοτεί η σημερινή εξέταση για τις , μίλησε στο iefimerida.gr ο Μαθηματικός – Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης.

-Στρατηγάκης: Καλά και σχετικά εύκολα τα θέματα των

«Τα σημερινά θέματα των Μαθηματικών ήταν σε μέσες γραμμές καλά και σχετικά εύκολα. Οπως φαίνεται, επικράτησε η λογική του να μη μπουν πολύ δύσκολα θέματα και “τρελάνουμε” τα παιδιά λόγω της ταλαιπωρίας που βίωσαν με τον κορωνοϊό και τον εγκλεισμό στο σπίτι. Παρά ταύτα, υπήρχαν δυσκολίες και δεν αναμένουμε πολλούς στην κατηγορία άνω των 18 βαθμών, στο “άριστα” δηλαδή» λέει αρχικά ο κ. Στρατηγάκης.

«Αν το σενάριο των καλών επιδόσεων επιβεβαιωθεί από τα στατιστικά που θα βγουν με τη δημοσίευση των βαθμολογιών τότε θα έχουνε άνοδο Βάσεων. Αυτή θα είναι η επίπτωση. Τώρα το πόσο εύκολα φάνηκαν στα παιδιά τα θέματα κανείς δεν το γνωρίζει. Οποιος ήταν καλά προετοιμασμένος θα έχει γράψει καλά και κάποιοι εξ αυτών, όχι πολλοί επαναλαμβάνω, πάνω από 18» προσθέτει.

: Οι δυο παράγοντες που οδηγούν σε άνοδο

Σύμφωνα με τον Στράτο Στρατηγάκη «πέρυσι στα Μαθηματικά το 49,6% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 5, ενώ κάτω από 10 το 73%. Και αυτή ήταν μια καλή χρονιά, γιατί στις αμέσως δυο προηγούμενες το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψε κάτω από 10 ήταν 83%.»

Επομένως, όπως εξηγεί, αν φέτος το ποσοστό των υποψηφίων που γράψουν κάτω από 10 είναι μικρότερο «τότε θα έχουμε αύξηση στις Βάσεις». Υπάρχει όμως και ένας δεύτερος παράγοντας – «κλειδί» για τις Βάσεις 2020, σύμφωνα με τον Στράτο Στρατηγάκη:

«Ενας άλλος λόγος για την αύξηση που αναμένουμε στις είναι το γεγονός ότι ο υπολογισμός των δίνει περισσότερη βαρύτητα φέτος στην Εκθεση απ’ ό,τι πέρυσι και λιγότερο στα Μαθηματικά που ήταν το μάθημα – “καρμανιόλα”. Αυτό σημαίνει ότι θα βγάλουν πιο πολλά μόρια κι ας είχαν τις ίδιες βαθμολογίες.»

Ο πίνακας του Στράτου Στρατηγάκη για τις επιδόσεις των υποψηφίων των των προηγούμενων ετών, ανά μάθημα: