Προτάσεις για τη βελτίωση του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου για το Εθνικό Σύστημα, περιλαμβάνονται σε υπόμνημα της Διαρκούς Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ για την Τεχνική Παιδεία, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που υιοθέτησε η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος και απέστειλε στο Υπουργείο Παιδείας.

Όπως επισημαίνεται στο σχετικό έγγραφο “η ΔΕ του ΤΕΕ/ΤΚΜ αναγνωρίζει την ανάγκη ουσιαστικών αλλαγών, που να καλύπτουν όλο το φάσμα της ΕΕΚ, ώστε να αντιμετωπιστούν οι πολύχρονες παθογένειες και αδυναμίες που την έχουν καταστήσει υποδεέστερη εκπαιδευτική διαδρομή στη συνείδηση της κοινωνίας. Επίσης θεωρεί ότι κρίσιμοι  τομείς  της  οικονομίας, που  συνδέονται  άμεσα με  την  ΕΕΚ, όπως είναι ο τομέας των κατασκευών, έχουν ανάγκη στελέχωσης από  κατάλληλα  καταρτισμένο  ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο μπορεί να παραχθεί μόνο από ένα ελκυστικό και αποτελεσματικό σύστημα αρχικής και συνεχιζόμενης ΕΕΚ, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας. Επιπρόσθετα η ανάπτυξη και ο διαρκής εκσυγχρονισμός του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων (Ε.Π.Ε.Π.) για τη Διά Βίου Μάθηση, μπορεί να ενισχύσει την ελκυστικότητα της ΕΕΚ και να αναδείξει ποικιλία αναγνωρισμένων μαθησιακών διαδρομών για την απόκτηση επαγγελματικών προσόντων.”

Στο ίδιο το υπόμνημα, χαρακτηρίζεται “εξαιρετική” η ρύθμιση για τη δημιουργία Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, και πολύ καλή εκείνη που καθορίζει τον συντονιστικό ρόλο της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας.

Επίσης προτείνεται η συμμετοχή εκπροσώπων της ΟΛΤΕ της ΟΛΜΕ και του ΤΕΕ (και των περιφερειακών τμημάτων αντίστοιχα) στο Κεντρικό και στα Περιφερειακά Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας.

Παρατίθενται όμως και επισημάνσεις για “άστοχες” διατάξεις που προκαλούν “σύγχυση”, όπως αυτή που αφορά στα εννοιολογικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την εφαρμογή των διατάξεων Νομοσχεδίου, ενώ προτείνεται, μεταξύ άλλων, ο θεσμός των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση ενηλίκων από ειδικές και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, χωρίς όμως να διαταραχθεί η ισορροπία των υφιστάμενων δομών (ΕΠΑΛ – ΕΚ – ΙΕΚ).

Δείτε ολόκληρο το Υπόμνημα