Θεωρώντας τη διαδικασία πρόσληψης εκπαιδευτικών και την επιλογή των με τα οποία αυτή θα γίνει ως εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα θέλουμε να δηλώσουμε τα παρακάτω:

ΠΕΑΔ

Οι ιδέες, οι θέσεις και η προσφορά όλων μας κρίνεται και αξιολογείται συνεχώς τόσο από τα λόγια όσο και από τα έργα μας.

Η ΠΕΑΔ πιστή και συνεπής με τις ιδρυτικές της διακηρύξεις στα πλαίσια αυτά ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ οι εξαγγελλόμενες να γίνουν από το πλήθος των αναπληρωτών που εργάστηκαν κι εργάζονται στα δύσκολα χρόνια της κρίσης στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο με βασικά κριτήρια :

1.την προσμέτρηση της των αναπληρωτών σε δημόσια σχολεία ως βασική προϋπόθεση κατοχύρωσης εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Η προϋπηρεσία αυτή αποτελεί μορφωτικό και παιδαγωγικό κεφάλαιο. Είμαστε αντίθετοι στη θέσπιση πλαφόν αλλά σε κάθε περίπτωση προτείνουμε αυξημένο συντελεστή για την προϋπηρεσία των αναπληρωτών αποκλειστικά σε δημόσια σχολεία (προσλήψεις βοήθεια στο σπίτι)

2.το . Μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως ενός κοινωνικού κριτηρίου Υπενθυμίζουμε πως π.χ. η περίοδος της πιστοποιημένης από τον ΟΑΕΔ ανεργίας προσμετράται από διαγωνισμούς υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Θεωρούμε λοιπόν πως με όμοιο τρόπο μπορεί να αναγνωριστεί από την Πολιτεία η περίοδος της προσδοκίας του διορισμού στους ανθρώπους που ταλαιπωρούνται αρκετά χρόνια. H μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως κριτήριο στο σύστημα μόνιμου διορισμού δεν είναι ένα αναχρονιστικό κριτήριο αλλά βασικό αντικειμενικό κριτήριο για διορισμό (ημερομηνία λήψης πτυχίου) και δίκαιο για όλους τους εκπαιδευτικούς. Συμβολίζει την υποχρέωση από την πλευρά του κράτους του διορισμού όλων των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Το κράτος πρέπει θεσμικά να αναλάβει την υποχρέωση που είχε: να εγγυάται τη μόνιμη και αξιοπρεπή εργασία με το μόνο αντικειμενικό κριτήριο, το πτυχίο ,να μη απαξιώνει τον εκπαιδευτικό ως επιστήμονα και να μην μετακυλύει την ευθύνη αυτή σε αυτόν. Η προσμέτρηση της παλαιότητας του πτυχίου προστατεύει την αξία του πανεπιστημιακού πτυχίου, επανασυνδέει αυτό με την εργασία, διασφαλίζει ενιαία δικαιώματα και την ενότητα σε όλους τους υποψήφιους μόνιμους εκπαιδευτικούς. (Παλαιότητα πτυχίου: αναχρονισμός ή αντικειμενικό και σταθερό κριτήριο ;

Το κείμενο βασίστηκε στη μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ με θέμα: σύστημα στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση –Διαγωνισμός ΑΣΕΠ Αθήνα 2010)

Η σημερινή ανακοίνωση της Π.Ε.Α.Δ δεν έχει συντεχνιακά ερείσματα αλλά αποτελεί έκφραση προάσπισης της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης. Θεωρώντας ότι πρέπει επιτέλους στο σημερινό πολιτικό γίγνεσθαι να υπάρχει εντιμότητα και συνέπεια λόγων και έργων καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην υποκύψει σε συντεχνιακές μειοψηφίες και ομάδες αναπληρωτών και να κάνει συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς φορείς αποκλειστικά και μόνο στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού, και πολυφωνικά τεκμηριωμένου διαλόγου χωρίς εμμονές, προσβολές και αποκλεισμούς που δε συνάδουν προς το ήθος και το ύφος εκπαιδευτικών λειτουργών.