ΠΑΣΑΔ για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Ήρθε για να μείνει;»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔14/04/2020 - 17:55 | Author: Newsroom Ipaidia

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Κλείσαμε έναν μήνα σε μια νέα πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που μας βρήκε όλους μουδιασμένους, αμήχανους, απροετοίμαστους. Μας βρήκε όμως και δίπλα στους μαθητές μας κόντρα σε όσους θέλησαν να μας ψέξουν για το αντίθετο», αναφέρει ο ΠΑΣΑΔ σε ανακοίνωσή του και συνεχίζει:

«Ακόμα κι όταν όλα ήταν στην αρχή τους, αμέσως μετά το κλείσιμο των σχολείων, εμείς βρήκαμε διαύλους επικοινωνίας μαζί τους (από email, viber μέχρι και Google classroom, ακόμη και zoom) και τα καταφέραμε χωρίς εξοπλισμό, χωρίς επιμόρφωση, χωρίς ουσιαστική βοήθεια από το κράτος και, αυτό να τονιστεί, με τους δικούς μας οικονομικούς πόρους!

Κι όταν το Υπουργείο ανακοίνωσε-επέβαλε με τις πλατφόρμες του την τηλεκπαίδευση, ήμασταν πάλι εκεί!
Με πολύ προσωπικό χρόνο, με πολλή δουλειά και χωρίς ωράριο, συνδεδεμένοι στο ΠΣΔ μέχρι 3 ή 4 τα ξημερώματα, αντιμετωπίσαμε τις δυσκολίες για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, του νέου και πολυδιαφημιζόμενου εγχειρήματός του κι ας αγνόησαν Υπουργός και Υφυπουργός επιμελώς τις ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών για ηλεκτρονικό εξοπλισμό, παροχή γρήγορων συνδέσεων και κατάρτιση.

Εδώ θα πρέπει να πούμε ξανά και ξανά πως το όλο εγχείρημα δε στηρίχτηκε ούτε στηρίζεται οικονομικά από το Υπουργείο αλλά απ' την τσέπη του κάθε εκπαιδευτικού και γονιού που αναγκάζεται να πληρώνει για απλές ή vdsl συνδέσεις και να αγοράσει κάμερες, tablet ή laptop ενώ αυτά θα έπρεπε να ήταν παρεχόμενα αφού αποτελούν βασικά εργαλεία όλης αυτής της διαδικασίας.

Και είναι αλήθεια πως αν η τηλεκπαίδευση έχει καταφέρει να λειτουργήσει σε ένα βαθμό ως τώρα, αυτό είναι αποτέλεσμα της ατομικής μας προσπάθειας, της επιμονής, της βοήθειας που προσφέραμε απλόχερα πρώτα ο ένας στον άλλον και ύστερα στους μαθητές μας και στους γονείς τους. Κι αυτό ήταν το μεγάλο δικό μας κέρδος!

Η όποια επιτυχία λοιπόν είναι όλη δική μας, των εκπαιδευτικών κι όχι του Υπουργείου και κακώς αυτό την καρπώνεται κι αυτοδιαφημίζεται!
Ας μπούμε όμως τώρα στην ουσία των πραγμάτων.

Αν κάτι ανέδειξε αυτή η κρίση κι έγινε κατανοητό σε όλους, μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς, είναι η μοναδικότητα της αλληλεπίδρασης μαθητή και δασκάλου στην τάξη. Είναι σχέση και δεσμός που δεν μπορούν να υποκατασταθούν από καμιά πλατφόρμα, κανένα ηλεκτρονικό μέσο επικοινωνίας και που δεν πρόκειται ν' αλλάξει κι εξ αυτού η θέση μας είναι μία και σταθερή:

η δια ζώσης εκπαίδευση δεν αντικαθίσταται, δεν υποτιμάται και η φυσική παρουσία του δασκάλου στην τάξη δεν τίθεται σε διαπραγμάτευση!

Και αυτή ακριβώς πρέπει να είναι η θέση όλων μας.

Η , αν κι εφόσον χρηματοδοτηθεί και χρησιμοποιηθεί με ΙΣΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς (κι όχι όπως σήμερα που είναι μόνο γι’ αυτούς που έχουν τις δυνατότητες) μπορεί να χρησιμοποιηθεί επικουρικά από τον εκπαιδευτικό στο μάθημά του.
Δεν αντιμαχόμαστε την τεχνολογία και την εξέλιξη, υπερασπιζόμαστε όμως τη λογική και τη φυσική παρουσία του παιδαγωγού στην τάξη.

Δεχόμαστε ερωτήματα για το αν τα κενά που φέτος και τις προηγούμενες χρονιές έμεναν για μήνες ακάλυπτα σε ακριτικές περιοχές και απομακρυσμένα νησιά, θα γίνει προσπάθεια ενδεχομένως να τα καλύψουν από την επόμενη χρονιά μέσω αυτού του τεχνάσματος.

Θέλουμε ν' απαντήσουμε πως αυτό αντίκειται σε κάθε λογική και σοβαρότητα και γι’ αυτό επιχειρηματολογήσαμε παραπάνω. Εκείνο που εμείς πρέπει να κάνουμε (και θα το κάνουμε) είναι να πιέσουμε ώστε του χρόνου οι προσλήψεις αναπληρωτών να είναι εμπροσθοβαρείς και να γίνονται, μετά την πρώτη φάση, κάθε εβδομάδα, έτσι ώστε να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία και το κάθε τμήμα να είναι πλήρως λειτουργικό. Με αυτόν τον τρόπο θα ελαχιστοποιήσουμε και τις πιθανότητες την επόμενη χρονιά, σε ενδεχόμενη επανάληψη του lock down, να ζητηθεί από εκπαιδευτικούς να λειτουργούν και για τμήματα πέραν του δικού τους!

Κι ίσως τώρα είναι η σωστή στιγμή ν' αναδείξουμε στην κοινωνία και ιδίως στους γονείς, γιατί το εκπαιδευτικό κίνημα φωνάζει για μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα και το τι σημαίνει να στοιβάζονται 25 και παραπάνω μαθητές σε μια αίθουσα! Ακόμη κι η τηλεαίθουσα (webex) δεν τους αντέχει!
Είναι η κατάλληλη ώρα να πιέσουμε το Υπουργείο όλοι μας, Ομοσπονδίες και Σύλλογοι μαζί με τους Συλλόγους Γονέων, για να παρθούν ΑΜΕΣΑ οι αποφάσεις!

Στα διαδικαστικά τώρα.
Δεν ξέρουμε αν θα ανοίξουν φέτος ξανά όλα τα σχολεία, ούτε και το υπουργείο ενδεχομένως ξέρει, αλλά οι πιθανότητες επαναλειτουργίας των Δημοτικών είναι λίγες όπως διαφαίνεται από τις αλλεπάλληλες (ασαφείς είναι η αλήθεια) δηλώσεις των αρμοδίων.
Στη μικρή όμως αυτή περίπτωση, το ΕΛΑΧΙΣΤΟ που θα ήταν λογικό απαιτούμενο από την πολιτεία είναι η διασφάλιση μασκών και γαντιών καθημερινά για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Το ελάχιστο, το ξαναλέμε!

Είτε έτσι όμως είτε αλλιώς δεν είναι το μόνο ζήτημα που πρέπει να λυθεί απ’ την Κεντρική Κυβέρνηση και το Υπουργείο, υπάρχουν κι άλλα, όπως:

α) η μετακίνηση των εκπαιδευτικών προς και από τα σχολεία τους και με ποιους όρους ασφάλειας θα γίνει αυτή και

β) επιτέλους να γίνονται πλέον ψηφιακά όλες οι μεταβολές μας! Σε δυο εβδομάδες ψηφιοποιήσαμε το σχολείο. Την πρόσληψη, την απόλυση και τον ΟΑΕΔ των αναπληρωτών δεν μπορούμε;

Τώρα είναι η ευκαιρία να οριστικοποιηθούν και ν' απλοποιηθούν οι διαδικασίες! Αμέλεια και αναβλητικότητα δε χωρούν πλέον!

Κλείνουμε με τους πίνακες λέγοντας πως σε σχόλιο της προηγούμενής μας ανακοίνωσης αναφέραμε πως οι πίνακες της Ειδικής είχαν χρονικό ορίζοντα το Πάσχα, κόντρα στα όσα διαδίδονταν για ανακοίνωσή τους τον Μάρτιο. Παραμένουμε σ' αυτή τη θέση καθώς για τις ενστάσεις πρέπει να έχει γνώμη και το Υπουργείο και λόγω της κατάστασης, με μια μικρή λογική καθυστέρηση μιας ή δυο εβδομάδων, θεωρούμε πως η πιθανή ανακοίνωσή τους θα γίνει στις αρχές Μαΐου. Θέλουμε εδώ όμως να σταθούμε επιφυλακτικοί για το πότε (όχι για το αν) θα γίνουν οι διορισμοί, παρά τα όσα επισήμως διαδίδονται.
Λογικά σκεφτόμαστε, κι αυτό μας ανησυχεί, πως μετά το Πάσχα και λόγω της νέας οικονομικής πραγματικότητας, ενδεχομένως κάποιες αλλαγές στον σχεδιασμό της Κυβέρνησης να τους επηρεάσουν.

Για τους πίνακες της Γενικής τώρα δε χρειάζεται εμείς ν' απαντήσουμε σε καμία ερώτηση. Τις απαντήσεις θα τις δώσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το Υπουργείο κι εδώ θα πρέπει να συνυπολογίσετε, πέραν όλων των άλλων δυσκολιών, το ενδεχόμενο τα σχολεία ν' ανοίξουν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη.

Συνάδελφοι,

Ευχόμαστε σε όλους από καρδιάς υγεία, δύναμη και αισιοδοξία.

Είμαστε όλοι μαζί σε αυτή την πολύπλευρη προσπάθεια και θα τα καταφέρουμε να βγούμε νικητές!

Κανένας μόνος, καμία μόνη, είμαστε συνάδελφοι, συνεργάτες και μαχητές, ο ένας δίπλα στον άλλον!

Κι ας μην το ξεχνάμε, για τις οικογένειές μας, για τους αγαπημένους μας, για τους φίλους μας, για τους μαθητές μας….».

 

ΕΛΜΕ Πειραιά για την προαιρετική κάλυψη μη διδαχθείσας ύλης: «Σκόπιμες ασάφειες ή απλά αλαλούμ;»

Φίλης – Τζούφη: Ερωτήματα για προσωπικά δεδομένα μαθητών και διαδικασία επιλογής του συστήματος Webex Meetings

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Χαρά Κεφαλίδου: Σημαντικές δυσλειτουργίες και ελλείψεις



  • ideascentral

    europalso

Enter your email address: