Κ. Γαβρόγλου: Μεικτό σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, τριετές σχέδιο για την εφαρμογή του από το

Στόχος της κυβέρνησης είναι η καθιέρωση μιας νέας κανονικότητας στα θέματα της εκπαίδευσης κύριο θέμα της οποίας ήταν το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Την καθιέρωση ενός «μεικτού συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια», με «σαφές» τριετές σχέδιο για την εφαρμογή του υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας τονίζοντας ότι δεν θα υπάρξει δογματική στάση αντιμετώπισης σε σχέση με τις αλλαγές, από την πλευρά του υπουργείου, ώστε να μπορεί να παρέμβει με διορθωτικές κινήσεις, όπου αυτό χρειαστεί.

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στη θετική διαχείριση των θεμάτων της Παιδείας από την κυβέρνηση, ως σήμερα. «Από τον Ιούλιο του 2015 διαχειριστήκαμε θέματα με πολύ θετικό τρόπο, έχει ακυρωθεί , ενώ είχαμε μία μικρή αλλά σαφής αύξηση του ».

Ενημέρωσε ότι υπάρχει «» για την εφαρμογή του νέου τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Μέρος του σχεδίου αυτού είναι ένα «πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα» που θα δημοσιοποιηθεί όταν ολοκληρωθούν οι συζητήσεις που γίνονται με τους φορείς, γενικούς γραμματείς ώστε να αποτυπωθεί η εμπειρία που διαθέτουν και να επιτευχθεί μια ευρύτερη συναίνεση. «Θα κάνουμε πολύ συντηρητικά βήματα» στην κατεύθυνση αυτή.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι κύρια κατεύθυνση είναι να υπάρξει ενιαία μόρφωση ώστε να καλύπτονται όλοι οι τομείς στο Λύκειο και όχι να δίνεται το βάρος αποκλειστικά στα μαθήματα κατεύθυνσης έναντι του κορμού. «Δεν γίνεται να σπουδάζει κάποιος Νομική χωρίς να γνωρίζει μαθηματικά», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Ασκώντας κριτική στο υποστήριξε ότι «η παραπαιδεία έχει καταβροχθίσει το σχολείο» και «έχει ακυρώσει το Λύκειο» ενώ «η κοινωνία το θεωρεί αυτό, κάτι κανονικό». Έχουμε ένα «αδιάβλητο και λειτουργικό σύστημα», το οποίο «μετατρέψαμε σε αξιόπιστο». «Ποια η αξιοπιστία ενός συστήματος όταν για να πάρεις άριστα στην Ιστορία, πρέπει να μάθεις απ’ έξω και το κόμμα» αναρωτήθηκε.

Επιπλέον ο υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «παιδαγωγικά δεν λειτουργεί το υπάρχον σύστημα». Θα πρέπει να «το αλλάξουμε εντάσσοντάς το, στη λογική του Λυκείου, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες στο εξωτερικό».

Απαντώντας στην κριτική περί διαβλητότητας του νέου συστήματος καθώς θα εναπόκειται στους εκπαιδευτικούς του σχολείου ο κ. Γαβρόγλου επεσήμανε ότι αυτά τα ζητήματα λύνονται και πρόσθεσε ότι ή «δείχνεις εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς ή όχι». Ανέφερε ως παράδειγμα ενός τρόπου διασφάλισης του αδιάβλητου των εξετάσεων την διόρθωση, από εκπαιδευτικούς άλλου σχολείου.

Κατ. Μπρέγιαννη