Εντονες αντιδράσεις προκαλεί σε μαθητές και γονείς για όσους υποψηφίους απουσιάσουν δικαιολογημένα από την εξέταση σε κάποιο ή κάποια από τα μαθήματα.

Πρόκειται για μέτρο πρόνοιας προς τους υποψηφίους, που εφαρμόστηκε ανελλιπώς έως πέρυσι τα τελευταία χρόνια. , μιλώντας στην «Κ» για το θέμα, απέδωσε την απόφαση στο γεγονός ότι με το ισχύον σύστημα οι εξετάσεις για πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι αποκλειστικά εισαγωγικές σε αντίθεση με το ενιαίο λύκειο που ίσχυσε από το 2000 έως το 2015. Αυτό σημαίνει ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν είναι απαραίτητες για τη λήψη απολυτηρίου και άρα δεν χρειάζεται να οργανωθούν επαναληπτικές, αφού όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν λάβει το απολυτήριό τους για να συμμετάσχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις. Ενδεικτικά, δεν υπήρχε η δυνατότητα παραπομπής σε επαναληπτικές εξετάσεις και κατά την περίοδο των Δεσμών, από το 1983 έως το 1999.

Ωστόσο, καθώς οι είναι μέτρο πρόνοιας προς τους υποψηφίους, θεωρείται ότι το οδηγήθηκε στην κατάργησή τους επειδή δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο για να ολοκληρωθούν εντός του Ιουνίου χωρίς να αυξηθεί το κόστος των πανελλαδικών. , καθώς απαιτείται μία ημέρα διάλειμμα μετά τις εξετάσεις. Θα ακολουθήσουν οι εξ Ακολουθεί η διόρθωση γραπτών κ.ά., και όλες οι διαδικασίες πρέπει να ολοκληρωθούν έως τις 30 Ιουνίου, διότι από την 1η Ιουλίου αρχίζουν οι θερινές διακοπές των εκπαιδευτικών και η όποια εργασία τους στο σχολείο πληρώνεται προσαυξημένη ως αργία. Για τον λόγο αυτό, εκπαιδευτικοί προτείνουν στο υπουργείο να οργανωθούν οι επαναληπτικές εξετάσεις (σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη) παράλληλα με τις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων.

Η κατάργηση των επαναληπτικών είναι μία από τις αλλαγές που δεν αλλάζουν τη φιλοσοφία του εξεταστικού συστήματος, . Μάλιστα, η σχετική απόφαση είναι μία από τις εξαιρέσεις στον κανόνα που λέει ότι οι υπουργοί αλλάζουν το σύστημα μόνο επί το φιλολαϊκότερον. Μία από αυτές τις εξαιρέσεις ήταν το σύστημα που νομοθετήθηκε –επί υπουργίας Γεράσιμου Αρσένη– το 1997 και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2000, βάσει του οποίου οι υποψήφιοι εξετάζονταν σε 14 μαθήματα.

Η βάση του 10

Αντιδράσεις προκάλεσε και η απόφαση της Μαριέττας Γιαννάκου για την καθιέρωση της βάσης του 10 από τις εξετάσεις του 2006. Βέβαια, και η κατάργηση της βάσης το 2010 δίχασε, αφού έκτοτε εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιοι με μέσον όρο 3, 4, 5.

–αποτελεί το χαμηλότερο όριο– ενώ το απολυτήριο θα δίνει πρόσβαση σε χαμηλής ζήτησης τμήματα.