: Σχετικά με τις επιπτώσεις της υπογεννητικότητας, οι οποίες «εισέρχεται» σταδιακά και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση  ο χρήστης Patreas στο εκπαιδευτικό Φόρουμ pde προέβη στον παρακάτω ενδιαφέροντα σχολιασμό απαντώντας σε σχόλιο άλλου χρήστη, ο οποίος επεσήμανε ότι

«Το θέμα όμως είναι ότι η υπογεννητικότητα εισέρχεται σιγά σιγά και στη δευτεροβάθμια και αργά ή γρήγορα τα αποτελέσματά της θα γίνουν κάτι παραπάνω από εμφανή».

Η απάντηση-επισήμανση του Patreas Πράγματι, αν εξετάσει κάποιος τα στοιχεία γεννήσεων από την ΕΛΣΤΑΤ για τα τελευταία 30 χρόνια, θα διαπιστώσει ότι ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο έπιασε “κορυφή” το 2022-2023, οπότε στην Α+Β+Γ Γυμνασίου πήγαιναν οι γεννηθέντες το 2010+2009+2008, δηλ. 351.001 (Σ.Σ. ναι, υπάρχουν και μαθητές που επανέλαβαν το Νηπιαγωγείο ή “έμειναν” σε κάποια Τάξη του Δημοτικού και πήγαν σε μεγαλύτερη ηλικία στο Γυμνάσιο, αλλά η γενική εικόνα είναι αυτή).

Πρώτο “χτύπημα” στη Δευτεροβάθμια υπήρξε φέτος στο Γυμνάσιο.

Εισήλθαν αυτοί του 2011, ενώ αποφοίτησαν αυτοί του 2008.

Αποτέλεσμα : -11.874 Το 2024-2025 θα εισέλθουν αυτοί του 2012, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2009.

Αποτέλεσμα : -17.562 Το 2025-2026 θα εισέλθουν αυτοί του 2013, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2010.

Αποτέλεσμα : -20.632 Το 2026-2027 θα εισέλθουν αυτοί του 2014, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2011.

Αποτέλεσμα : -14.279 Δηλ. το 2026-2027 ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο θα είναι -64.347 σε σχέση με το 2022-2023

Αυτή είναι μια μείωση περίπου 20% των μαθητών, η οποία εκτιμώ ότι θα επηρεάσει περισσότερο τα αστικά κέντρα. Ο λόγος είναι ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό προκύπτουν από τα Τμήματα.

Σε ένα μικρό Γυμνάσιο με 20 μαθητές ανά Τάξη, ακόμα και 50% να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών, πάλι ένα Τμήμα θα έχει σε κάθε Τάξη. Μία αντίστοιχη μείωση του μαθητικού δυναμικού σε Γυμνάσιο μεγάλου αστικού κέντρου, θα οδηγήσει σε απώλεια πολλών Τμημάτων.