Για τα παρατηρούμε ότι παρά τους γενικούς λόγους, που αναφέρθηκαν από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς για την κατ εξαίρεση έγκριση τους μόνο για φέτος, όπως:

α) η αρχική δυσκολία των μαθητών να εγγραφούν στα ΕΠΑΛ, λόγω των προβλημάτων της ηλεκτρονικής εγγραφής
β) η άρνηση γονέων να κάνουν εγγραφή με κωδικούς ΤΑΧΙΣ και προτίμηση από μέρους τους εγγραφής στα ΓΕΛ, όπου δεν απαιτείται ηλεκτρονική εγγραφή
γ)η αιφνίδια αλλαγή στο τρόπο εγγραφής των μαθητών
Όμως η περιπέτεια των μαθητών συνεχίζεται, αφού δεν γίνονται γνωστά τα κριτήρια έγκρισης ή μη λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων αφού παρατηρείται ότι:

 

α) με τον ίδιο αριθμό μαθητών σε κοντινή απόσταση εγκρίθηκαν ολιγομελή τμήματα ενώ σε άλλα με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους δεν εγκρίθηκαν (χωρίς ουσιαστικά να τηρείται κάποιο γεωγραφικό κριτήριο).
β) σε σχολεία με μεγάλο μαθητικό δυναμικό του τομέα στη Β΄ τάξη και άριστη υλικοτεχνική υποδομή(άρτια εργαστήρια) δεν εγκρίνεται η τελευταία τάξη Γ΄, μεταδίδοντας στους μαθητές τη λογική της μη λειτουργίας της συγκεκριμένης ειδικότητας γενικά, αν και δεν εγκρίνεται μόνο για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
γ) δημιουργείται μεγάλη αναστάτωση στη σχολική κοινότητα.
δ) είναι άδικο ολιγομελή τμήματα πχ με 8 μαθητές στη Γ΄ τάξη να μετακινούνται, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι παιδαγωγικές επιπτώσεις, η πιθανή οικονομική επιβάρυνση της οικογένειας του μαθητή και το χάσιμο χρόνου σε μια περίοδο που ο ίδιος προετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις

 

ε) δεν έχει γίνει γνωστή σε μας κάποια αναλογιστική μελέτη στην οποία στηρίζετε την απόφαση των εγκρίσεων ολιγομελών τμημάτων, που να αποδεικνύει ότι εξοικονομούνται πόροι στο κρατικό προϋπολογισμό με την μετακίνηση μαθητών, ειδικά αυτή την εποχή, που τα σχολεία οργανώνονται. Τούτο διότι στην πραγματικότητα οι μαθητές «εξαναγκάζονται», προκειμένου να μην φοιτούν σε ΕΠΑΛ που απέχει δύο ή τρεις ώρες μακριά από την οικογενειακή τους εστία, να αλλάζουν ειδικότητα στη Γ΄τάξη. Έτσι δημιουργούνται μεγαλύτερα τμήματα που απαιτούν περισσότερες διδακτικές ώρες (δεύτεροι καθηγητές στα εργαστήρια ειδικότητας). Οπωσδήποτε απαιτείται μια πιο προσεκτική μελέτη του προβλήματος αφού οι εκπαιδευτικοί που υπάρχουν προφανώς μπορούν να καλύψουν την λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων και είναι βέβαιο ότι σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να αξιοποιηθούν και στα ΔΙΕΚ.

Κύριε Υπουργέ θα θέλαμε να μπείτε έστω για μια στιγμή στη θέση των μαθητών αυτών που τους ζητάτε να επιλέξουν τα ΕΠΑΛ χωρίς να γνωρίζουν αν θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην ειδικότητα που επέλεξαν, και κυρίως στη θέση των μαθητών που δεν το γνώριζαν όταν επέλεγαν τον συγκεκριμένο τύπο σχολείου και μάλιστα τη φετινή χρονιά δεν γνώριζαν , ότι θα έδιναν και Πανελλαδικές εξετάσεις.

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Σχετικά με το θέμα της έγκρισης των υπολοίπων ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ στην Α΄ Αθήνας επιθυμούμε με την παρέμβασή σας να εγκριθούν το συντομότερο δυνατόν προκειμένου όλοι μας, αλλά κυρίως οι μαθητές μας, να ασχοληθούν απρόσκοπτοι με το έργο τους.