Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις στην πρόσφατη διαδικασία του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης για τις τοποθετήσεις σε οργανικά κενά καταψηφίσαμε τους πίνακες με τα κενά και τα πλεονάσματα, καθώς και αυτούς που συμπεριέλαβαν τους υπεράριθμους γιατί δεν έγιναν με βάση τις πάγιες θέσεις του κλάδου (λιγότεροι μαθητές στο τμήμα, υπολογισμός συνταξιοδοτήσεων στα κενά, όχι στους πλασματικά υπεράριθμους, κ.ά.).

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Στο ξεκίνημα των διαδικασιών καταγγείλαμε τη στάση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τη μεγάλη καθυστέρηση της έναρξης των τοποθετήσεων και καταγγείλαμε παρατυπίες του ΠΥΣΔΕ. Καταθέσαμε πρόταση να μη γίνουν οι διαδικασίες μέσα στο κατακαλόκαιρο ώστε να εξασφαλιστεί και η συμμετοχή των συναδέλφων. Η πρότασή μας δεν έγινε αποδεκτή από το ΠΥΣΔΕ (4-1) με πρώτη συνέπεια τις μειωμένες αιτήσεις για άρση της υπεραριθμίας (38 έκαναν φέτος αίτηση, ενώ πέρσι 93). Αναλυτικά όλα αυτά τα καταγράφουμε σε ενημερωτικά μας για συνεδριάσεις ΠΥΣΔΕ (18/7, 19/7, 25/7- 29/7 ).

Από την έναρξη της φετινής χρονιάς έχουμε επισημάνει επανειλημμένα σειρά παρατυπιών του ΠΥΣΔΕ, αυταρχικές πρακτικές στις διαδικασίες του και παραβιάσεις στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Παρόλα αυτά καταθέτουμε συνολική πρόταση που διασφαλίζει ενιαία χαρακτηριστικά, κριτήρια αντικειμενικότητας και διαφάνειας στις τοποθετήσεις και στηρίζεται στις πάγιες θέσεις του κλάδου και των ΕΛΜΕ :

• Nα ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα όλων των φάσεων των τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, σε διάθεση, αποσπασμένοι, αναπληρωτές) και της συμπλήρωσης ωραρίου χωρίς τις χρονοβόρες διαδικασίες προηγούμενων χρόνων που λειτουργούν σε βάρος της λειτουργίας των σχολείων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
• Το χρονοδιάγραμμα να τηρηθεί από ΠΥΣΔΕ, σχολεία και συναδέλφους χωρίς καμία αλλαγή, που σημαίνει ότι σε οποιοδήποτε νέο δεδομένο π.χ. νέο κενό που θα προκύψει από αποσπάσεις του υπουργείου ή από τα σχολεια, το ΠΥΣΔΕ δεν θα επαναλαμβάνει καμία προηγούμενη διαδικασία του.

• Να δημοσιοποιηθούν όλα τα κενά για συμπλήρωση ωραρίου και μετά από κάθε φάση των αρχικών τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, σε διάθεση, αποσπασμένοι) να ακολουθεί φάση συμπλήρωσης ωραρίου.

• Να συγκεκριμενοποιηθούν ομάδες σχολείων που θα ισχύουν για τις τοποθετήσεις συμπλήρωσης ωραρίου (συγκρότημα, ομάδα σχολείων, όμορα σχολεία).
• Να καθιερωθεί το δικαίωμα των αιτήσεων για συμπλήρωση ωραρίου, καθώς και η δημοσιοποίηση των μορίων των εκπαιδευτικών που συμπληρώνουν ωράριο, ώστε να εξασφαλιστούν ενιαία κριτήρια για όλους.

• Οι διαδικασίες των τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση, απόσπαση) να ξεκινήσουν αφού δηλωθούν όλα τα κενά από τα σχολεία με απόφαση του συλλόγου διαδσκόντων. Κάθε αλλαγή σε κενά θα γίνεται δεκτή από το ΠΥΣΔΕ μόνο αν είναι αιτιολογημένη από τους συλλόγους.
• Όχι στη μετακίνηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από ένα σχολείο. Καταθέτουμε τα περσινά στοιχεία: 575 συνάδελφοι μετακινήθηκαν (πρόπερσι 497), ακόμα και για 1 ώρα, σε τρία, τέσσερα ή και πέντε σχολεία). Από αυτούς 103 για 2 ώρες! Όχι μετακινήσεις για 2 ώρες.
• Να δημοσιοποιούνται τα ονόματα όσων κάνουν αίτηση απόσπασης εντός ΠΥΣΔΕ ώστε και αυτά τα σχολεία να μπορούν να διεκδικηθούν από όλους.
• Για ορισμένες ειδικότητες να δοθούν κενά με λιγότερες από 12 ώρες για αρχική τοποθέτηση.

• Για τις κοινές ειδικότητες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας να ισχύσει στις τοποθετήσεις το ωράριο διδασκαλίας της δευτεροβάθμιας. Όχι στις υποχρεωτικές μετακινήσεις στην πρωτοβάθμια, ούτε και για συμπλήρωση ωραρίου. Οι μετακινήσεις να γίνονται μόνο με αιτήσεις και κοινοποίηση των κενών της Α/θμιας.
• Δημοσιοποίηση των κενών στα ΙΕΚ, τοποθετήσεις από ΠΥΣΔΕ με αιτήσεις των συναδέλφων.
• Για τις τοποθετήσεις των συναδέλφων της ειδικής αγωγής στα τμήματα ένταξης, τα ειδικά σχολεια και στην παράλληλη στήριξη να δίνονται έγκαιρα όλα τα κενά όπως καταγράφονται από τα σχολεία και όχι να προσδιορίζονται καθε φορά ανάλογα με τον αριθμό των αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί σε κάθε φάση. Έγκριση όλων των αιτήσεων των σχολείων για τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης.

• Τοποθέτηση των αναπληρωτών με δημοσιοποίηση όλων των κενών.
• Όχι στην εφαρμογή της απαράδεκτης εγκυκλίου του υπουργείου που ισοδυναμεί με την κατάργηση επιλογής της β΄ ξένης γλώσσας. Εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλίας κατά τμήμα στα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών.

• Πραγματική μείωση του αριθμού των παιδιών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικά προβλήματα.
• Τα κενά των σχολείων να μην υπολογίζοναι με βάση τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα στα ΓΕΛ κατ τα ΕΠΑΛ, αλλά στη βάση των αναγκών των μαθητών που τα έχουν επιλέξει.
• Να γίνει δεκτή η θέση του κλάδου για 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.

Στη βάση των παραπάνω θέσεων καταθέτουμε πρόταση χροδιαγράμματος για όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων (και τις τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου) :

• Από 2/9 (Δευτ.) έως 6/9 (Παρ.) : συγκεκριμενοποίηση κενών – πλεονασμάτων και λειτουργικά υπεραρίθμων στη βάση των προτάσεων των συλλόγων διδασκόντων.
• Από 2/9 (Δευτ.) έως 11/9 (Τετ.) : διαδικασίες αποσπάσεων στα Διαπολιτισμικά σχολεία, προσωρινές τοποθετήσεις αναπληρωτών Γενικής Παιδείας και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ (αν έχουν προσληφθεί), τοποθετήσεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής σε όλα, και επικαιροποιημένα, τα περσινά κενά που θα εγκρίνει το ΠΥΣΔΕ.
• Από 2/9 (Δευτ.) έως 6/9 (Παρ.) : αιτήσεις συναδέλφων για αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ, προσδιορισμός μορίων τους.
• Από 9/9 (Δευτ.) έως 20/9 (Παρ.) : τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων (χαρακτηρισμός, τοποθετήσεις, ενστάσεις, τελική τοποθέτηση), επικαιροποίηση κενών για συναδέλφους σε διάθεση.
• Από 11/9 (Τετ.) έως 27/9 (Παρ.) : τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου οργανικά τοποθετημένων και λειτουργικά υπεράριθμων που δε συμπληρώνουν ωράριο (αιτήσεις, τοποθετήσεις, ενστάσεις, τελικές τοποθετήσεις).
• Από 23/9 (Δευτ.) έως 30/9 (Δευτ.) : τοποθετήσεις συναδέλφων σε διάθεση (τοποθετήσεις, ενστάσεις, τελική τοποθέτηση), επικαιροποίηση κενών για αποσπάσεις, τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου για όσους είναι σε διάθεση (αιτήσεις, τοποθετήσεις, ενστάσεις, τελικές τοποθετήσεις).
• Από 26/9 (Πέμ.) έως 10/10 (Πεμ.) : τοποθετήσεις όσων ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ και των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ (αιτήσεις, τοποθετήσεις, ενστάσεις, τελική τοποθέτηση), επικαιροποίηση κενών για αναπληρωτές, τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου των αποσπασμένων (αιτήσεις, τοποθετήσεις, ενστάσεις, τελικές τοποθετήσεις).
• Από 7/10 (Δευτ.) έως 10/10 (Παρ.) : τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών Γενικής Παιδείας και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ (αιτήσεις, τοποθετήσεις, ενστάσεις, τελική τοποθέτηση).

Καλούμε τη Διεύθυνση και το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης να υιοθετήσουν τις θέσεις των ΕΛΜΕ, να διαμορφωθούν διαφανείς και ίσοι όροι για όλους στις τοποθετήσεις. Καλούμε τους συναδέλφους να επιμένουν στην τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας, να απαιτούν την υλοποίησή τους από τη Δ/ση και το ΠΥΣΔΕ, να χρησιμοποιούν το δικαίωμα των ενστάσεων όταν αδικούνται και να ενημερώνουν τις ΕΛΜΕ για άμεσες παρεμβάσεις για αποκατάσταση των αδικιών.

Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ να οργανώσουν κινητοποιήσεις για τις διεκδικήσεις του κλάδου και την ουσιαστική λειτουργία των σχολείων (μαζικοί διορισμοί, προβλήματα αναπληρωτών, ολιγομελή, μείωση μαθητών στα τμήματα, Ξένες γλωσσες, κ.ά.). Η ΟΛΜΕ να οργανώσει πανελλαδικές κινητοποιήσεις.

Σε μια κρίσιμη περίοδο που η επιτήρηση από ΕΕ και ΔΝΤ για την τήρηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και την εφαρμογή και νέων αντιλαϊκών μέτρων συνεχίζεται το δραματικό τοπίο του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας χειροτερεύει. Στη βάση μέτρων που προωθήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προωθούνται και από την κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως αποτυπώνονται καθαρά στο πρόγραμμα της (νέο Λύκειο, δηλώσεις για καρατόμηση επικουρικών συντάξεων, προώθηση της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, πεπατημένη της πολιτικής της αδιοριστίας, εναρμόνιση με τις αποφάσεις του Σ.Ε. για την κλοπή των αναδρομικών, κ.ά).
Καλούμαστε χωρίς ανοχή και αναμονή να επανέλθουμε αγωνιστικά. Οι Παρεμβάσεις σε μια τέτοια κατεύθυνση ενεργοποίησης του κλάδου θα πάρουμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αξιοποιώντας και την πρόταση αγώνα που καταθέσαμε στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ και ψηφίστηκε και από άλλες δυνάμεις.