Άλυτα παραμένουν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση, όπως επισημαίνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, το διοικητικό συμβούλιο της οποίας συνεδρίασε την Παρασκευή, προχωρώντας σε μια πρώτη εκτίμηση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Όπως σημειώνει η ΔΟΕ, πρέπει να πραγματοποιηθεί ευρύς διάλογος ώστε να αποσαφηνιστούν όλα τα σημεία που χρήζουν διευκρινίσεων και ανάλυσης.

Οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι με την προοπτική της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς είναι ορατός ο κίνδυνος του να υπάρξουν τεράστια προβλήματα στην κάλυψη των κενών και τη λειτουργία των σχολείων.

«Σε σχέση με το ζήτημα της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης που ρυθμίζει στο άρθρο 45 δεν απαντά θετικά στο κυρίαρχο αίτημα του κλάδου για πλήρη κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης», τονίζει η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της, ενώ αποτιμά θετικά την κατάργηση του Π.Δ. 152 και την αναφορά ότι τα άρθρα 7-9 του Ν.4024/2011 δεν περιλαμβάνουν, πλέον, τους εκπαιδευτικούς.

«Το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκτιμά ότι το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου σε σχέση με τα θέματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών -πως πέρα από το άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας για το χρονικό διάστημα 2010 – 2014 που ικανοποιεί το αίτημα το οποίο έχει επανειλημμένα καταθέσει καθώς και τη μείωση της “ποινής” για τους αναπληρωτές που δεν αποδέχονται την τοποθέτησή τους στο τρέχον έτος- διαιωνίζει το καθεστώς κατακερματισμού ως προς την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών», επισημαίνει η ΔΟΕ.

Επιπλέον παρατηρεί ότι «οι ρυθμίσεις για τα θέματα αναπληρωτών που εισάγονται με το άρθρο 47 φανερώνουν ότι η πολιτική ηγεσία κινείται στην κατεύθυνση της υιοθέτησης της τακτικής της καλλιέργειας κατηγοριοποιήσεων εκτός της εκπαιδευτικής κοινότητας και τη διατήρηση ενός ιδιότυπου καθεστώτος σύγκρουσης “συμφερόντων”».

«Η πολύ θετική ρύθμιση του ανοίγματος των πινάκων αναπληρωτών για το διάστημα 2010-2014 σκιάζεται από την αδικία που υφίστανται οι αναπληρωτές που έχουν προσφέρει υπηρεσία στην ειδική Αγωγή (ως κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων κλπ.) με το να στερούνται του δικαιώματος της προσμέτρησης της προϋπηρεσίας τους και στη Γενική Αγωγή κάτι που ανατρέπει την ενιαία αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών» σημειώνει η ΔΟΕ και υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να γίνει αναγνώριση όλης της εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε όποιον τύπο σχολείου κι αν έχει παρασχεθεί.